کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۷۱۰
تاریخ خبر:

توئیت‌ بازی| اعتراض دوباره شهرام ناظری به صداوسیما

روزنامه هفت صبح | این نخستین‌بار نیست که شهرام ناظری به صداوسیما اعتراض می‌کند.او پیش‌تر هم از اینکه حق مادی و معنوی هنرمندان رعایت نمی‌شود،گله کرده بود.روز گذشته مصاحبه تازه این خواننده روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت:«هرگونه اعتراضی که کردم جهت پخش نکردن آثارم از رادیو و تلویزیون تا امروز ترتیب اثری داده نشده است.» ناظری در بخش دیگری از مصاحبه گفته: «صداوسیما چهل و دو سال است که بدون اجازه من و بدون رعایت حق و حقوق من از نظر کپی‌رایت و از نظر انسانی به تجاوز خود ادامه داده است.»

ناظری از جمله خوانندگانی است که بعد از اعتراض محمدرضا شجریان، پشت او ایستاد. استاد شجریان سال‌های ۷۴ و ۸۸ دو نامه رسمی به روسای وقت صداوسیما نوشت و خواستار عدم پخش آثار خود شد.حالا و در سالروز درگذشت او، شاهد اعتراضی مشابه از شهرام ناظری هستیم. او چند ماه پیش هم گفته بود:«در این دهه‌ها هیچ‌گونه همکاری با رادیو و تلویزیون نداشته‌ام و حتی حق و حقوق طبیعی خودم را از صداوسیما دریافت نکرده‌ام.»

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: تلویزیون باید یک‌بار برای همیشه ماجرای حق معنوی خواننده‌ها را حل کند، یک روز شجریان فقید،روز دیگر همسر فرهاد مهراد و حالا شهرام ناظری به این رویه تلویزیون معترض شده‌اند. ای‌کاش مدیر جدید تلویزیون به جای پاک کردن صورت مسئله بیاید و این ماجرا را به نوعی حل‌وفصل کند که هم مخاطبان از آثار امثال ناظری‌ها بهره‌مند شوند و هم صاحب اثر متضرر نشود.

‌احمد رنجبر: کاش در دوره مدیریت جدید یک‌بار برای همیشه تکلیف موسیقی و حق کپی‌رایت هنرمندان مشخص می‌شد. تیم تازه نفس، حتما کاری سخت دارد اما نشد نیست.

مرجان فاطمی: عجیب است که یک هنرمند نمی‌تواند برای آثاری که خودش ساخته تصمیم بگیرد و اجازه‌ پخش آنها را از یک رسانه ندهد. حالا که مدیران بالادست ترتیب اثر نمی‌دهند دست‌کم کاش برنامه‌سازان به این مسئله دقت کنند و حقوق هنرمندان را به رسمیت بشناسند.

کدخبر: ۴۱۸۷۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر