کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۶۰۴۸
تاریخ خبر:

توئیت‌های ترامپ دیگر کسی را سورپرایز نمی‌کند!

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: ترامپ به عنوان سلطان توئیت‌ها شناخته ‌می‌شود. او بخشی از برد خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ را مدیون توئیت‌های جنجالی خود است. رئیس‌جمهور آمریکا هرچند استعداد چندانی در سیاست ندارد، اما نبض رسانه‌های نوین را به خوبی بلد است. برای همین او بیش از آنچه در جلسات خود برای حل معضلات آمریکا وقت بگذارد، توئیت ‌می‌کند.

او حالا خود را آماده کرده تا یک بار دیگر از این ابزار برای برد بعدی استفاده کند. اما حالا دیگر او تنها مرد بی‌رقیب توئیتر نیست. استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بیش از قبل مورد استقبال سیاستمداران قرار گرفته و حضور کسی مثل دونالد ترامپ دیگر یک سورپرایز به نظر نمی‌آید.

* دو: دموکرات‌ها دیگر کلاسیک رفتار نمی‌کنند. بالاخره دوزاری کج آنها هم افتاد که از طریق شیوه‌های مرسوم رقابتی، نمی‌شود دل رای دهندگان را به دست آورد. آنها چهار سال بعد از مانور اساسی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶، به خود آمده‌اند و اینستاگرام و توئیتر را صحنه مبارزات انتخاباتی کرده‌اند.
خط‌شکنی‌های ترامپ در انتخابات پیشین باعث شد که دیگر روند مبارزات انتخاباتی مانند گذشته نباشد.

آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که درقرن بیست و یکم نمی‌توانند به سبک جورج واشنگتن به سخنرانی‌های انتخاباتی بپردازند، با احساسات حضار بازی کنند و رای بگیرند. حالا صف بندی‌ها تغییر کرده است و حتی پای خانم«شارون استون» را هم ‌می‌شود برای رای آوردن به میان کشید.

* سه: هفته پیش شارون استون بازیگر محبوب‌هالیوودی ویدئویی از خود منتشر کرد که در آن از وضعیت نگران کننده خواهرش و شوهرخواهرش که مبتلا به کرونا و در بیمارستان بستری هستند، ‌می‌گفت. خانواده شارون استون در ایالت مونتانا سکونت دارند و قوانین این ایالت شرایط پیچیده‌ای برای تست کرونا دارد. شارون استون در آخر این ویدئو، ترامپ را قاتل نامید و گفت تنها راه نجات انسان‌ها این است که آمریکایی‌ها به ترامپ رای دهند.

بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی وقتی صورت آشفته و بی‌رنگ و روی بازیگر محبوبشان را در حالی که بغض به او اجازه حرف زدن نمی‌داد دیدند، نوشتند که کار ترامپ تمام است.البته هنوز به نظر نمی‌رسد که پایه‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ به همین سادگی قابل لرزش باشد، اما این همدستی هنرمندان و سیاستمداران علیه مردی که در کاخ سفید همه را کلافه کرده است، ‌می‌تواند افکار عمو‌می‌آمریکا را تحت تاثیر خود قرار دهد.

* چهار: اوباما و همسرش میشل، حالا دیگر برای خود یک پا سلبریتی شده‌اند. آنها در اینستاگرام و توئیتر هواداران زیادی دارند و به تازگی پادکستی هم ساخته‌اند که عالمگیر شده است. این زوج محبوب دموکرات‌های آمریکایی، هر جا که باشند علیه ترامپ سخنرانی ‌می‌کنند. میشل به تازگی در یک سخنرانی ترامپ را یک رئیس‌جمهور اشتباهی برای آمریکا خواند و از او به شدت انتقاد کرد.

او پیش از این گفته بود که به دلیل روی کار آمدن این مرد، دچار افسردگی شده است. از طرف دیگر همسرش هم روز چهارشنبه در سومین شب کنگره ملی دموکرات‌ها یکی از تندترین حملاتش را انجام داد. او گفت:ترامپ از موقعیت رئیس‌جمهور مثل یک برنامه تلویزیونی سرگرم کننده برای جلب توجه استفاده ‌می‌کند. دونالد ترامپ از پس این کار بر نمی‌آید. نهادهای دموکراتیک ما تهدید شده‌اند.
او در ادامه بایدن را برادر خود و مردی قابل تحسین خواند که از اوباما رئیس‌جمهور بهتری ساخته بود.

* پنج: دموکرات‌ها در شبکه‌های اجتماعی تنها نیستند. ترامپ برای اولین بار است که در این شبکه‌ها ایزوله شده و مدام مورد حمله قرار ‌می‌گیرد. البته او کسی است که یک تنه ‌می‌تواند به هر کسی که ‌می‌خواهد حمله کند و عبارات تحقیر آمیزش را به سمت رقبایش روانه کند. اما در هر حال او دیگر در این بازی تنها نیست.

دموکرات‌ها نه تنها همتایان خودشان را برای رقابت به میدان آورده‌اند، بلکه برخی از چهره‌های جمهوری خواه و در راس آنها جورج بوش را به کارزار علیه ترامپ کشانده‌اند. از سمت دیگر توئیتر که جولانگاه اصلی ترامپ است، به شدت با او سر لجبازی دارد. اخیرا توئیتی از او را حذف کرده و پای یک توئیت دیگر اعلام هشدار کرده است.

کدخبر: ۳۴۶۰۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر