کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۷۹۴
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی | ‌کیفیت و کمیت برنامه‌های روز میلاد

روزنامه هفت صبح | شبکه‌های مختلف سیما برای شب و روز میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) سعی کرده بودند تا کنداکتور متفاوتی را آماده کنند. به مانند اکثر مناسبت‌ها برنامه‌های ویژه به پخش چند فیلم و برنامه زنده مناسبتی محدود می‌شد. اما در این میان شبکه یک و سه برای شب میلاد برنامه خاصی نداشتند.

شبکه یک سریال تکراری زیرخاکی را پخش کرد و بعد از آن آنتن را در اختیار برنامه سیاسی «نگاه یک» گذاشت و در ادامه هم تکرار مسابقه «ایران» را پخش کرد. شبکه سه هم پیک آنتن خود را به قسمت اول فیلم سینمایی « محمد رسول‌الله (ص)» ساخته مجید مجیدی اختصاص داد و بعد از خبر ساعت ۲۲ هم مسابقه ستاره ساز را پخش کرد. شبکه دو و شبکه پنج تنها شبکه‌ای بودند که در شب میلاد ویژه برنامه داشتند اولی «دست دردست» را روی آنتن فرستاد و دومی هم «سلام تهران».

در روز میلاد ماجرا کمی تغییر کرد. شبکه یک در دو نوبت برنامه زنده «درجه یک» را پخش کرد که به لحاظ کیفی اتفاق خاصی نداشت. ویژه برنامه «سلام صبح بخیر» با حال و هوای عید و پخش «چراغانی» از جمله برنامه‌های مناسبتی شبکه سه بودند. شبکه دو هم ظهر روز میلاد قسمت دیگری از برنامه « دست دردست» را در کنداکتور پخشش قرار داد و شبکه پنج هم به تکرار برنامه «سلام تهران» در شب گذشته اکتفا کرد. در این میان همه برنامه‌های زنده ساختار مشابه و یکنواخت داشتند و اتفاق خاصی را رقم نزدند.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: انگار دیگر از تلویزیون نباید توقع کار خاصی را داشت. با توجه به همه محدودیت‌هایی که مسئولین سیما برای برنامه‌سازان به لحاظ محتوا و به لحاظ دعوت مهمانان‌، ایجاد می‌کنند نمی‌توان انتظار زیادی از برنامه‌های مناسبتی داشت.

‌احمد رنجبر: ‌حتی اگر برنامه‌های مناسبتی، با فرمول تکراری روی آنتن بروند باز هم به دلیل تغییر حال و هوای شبکه‌ها‌، مخاطب چند ساعتی سرگرم است. در بقیه روزهای سال همین مقدار برنامه‌ها در تلویزیون یافت نمی‌شود. طبعا برنامه‌ساز هم باید دنبال رو کردن ایده‌های نو در مناسبت‌ها باشد.

‌مرجان فاطمی: وضعیت تلویزیون به سمت‌وسویی رفته که دیگر فرق چندانی میان برنامه‌های روزهای عادی با مناسبت‌های ویژه وجود ندارد. حتی برای اعیاد، فیلمهای سینمایی جدید و جذابی هم روی آنتن نمی‌رود چه برسد به ویژه‌برنامه‌های درجه یک.

کدخبر: ۴۲۱۷۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر