کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۳۶۳
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی | عیار سریال احضار تا توقف موقت

روزنامه هفت صبح | پخش سریال «احضار» به دلیل همزمانی با لیالی قدر به مدت پنج شب متوقف شد.توقفی که البته با اما و اگرهایی هم همراه است،معمولا پخش سریال‌های کمدی در این ایام قطع می‌شود و سریال‌های دیگر بدون وقفه روی آنتن می‌مانند. حتی در سال‌های گذشته سریال‌هایی مثل «برای آخرین بار» و « یک وجب خاک» که تمی کمدی داشتند در شب‌های قدر تغییر فاز می‌دادند و از فضای کمدی فاصله می‌گرفتند تا وقفه‌ای در پخششان به وجود نیاید.

حالا چرا سریال «احضار» که با استناد به زیرنویس‌های شبکه سریالی «معرفتی» است باید پخشش متوقف شود.این توقف در حالی شکل گرفته که هنوز گره اصلی ماجرا یعنی هویت کاراکتر «کامرانی» به شکل دقیق برای مخاطب روشن نشده و این در حالی است که در آثار قبلی علیرضا افخمی که مضمونی مشابه با «احضار» داشتند،تکلیف کاراکترهایی مثل «فرشته» و «الیاس» تا قسمت‌های چهاردهم و پانزدهم کاملا مشخص شده بود و مخاطب می‌دانست که آنها «شیطان» هستند. با توجه به تعداد قسمت‌های باقی‌مانده باید منتظر ماند و دید افخمی چطور می‌خواهد در هفت قسمت پرده از حقیقت واقعی «کامرانی» بردارد.

* وحید سعیدی: مشکل بزرگ احضار این است که داستان‌های فرعی بر داستان اصلی که برملا شدن هویت کامرانی است چربش دارد. الان روشدن دست فرهاد و داستان‌های عشق و عاشقی رها و مائده به اصل تبدیل شده در حالی که در «او یک فرشته بود» و «اغما» داستان‌های فرعی به نزدیک شدن مخاطب به ماجرای اصلی کمک می‌کرد. در واقع احضار ناخواسته ساختاری دوپاره پیدا کرده است.

* احمد رنجبر: قصه «احضار» کلیشه‌ای است؛بعضی بازیگران مثل علی دهکردی خوب نیستند، مسیر اتفاقات را می‌توان حدس زد. با این حال سریال به دلیل وارد کردن یک روح (بخوانید شیطان) مخاطب را برای تماشای آن قلقلک می‌دهد.حتی سکانس‌هایی که روح می‌تواند بداند کی کرونا دارد و کی نه، به‌رغم کمیک بودن،پذیرفتنی است.

* مرجان فاطمی: سریال احضار هیچ موقعیت کمدی و نکته‌ خنده‌داری ندارد که بخواهند پخش آن را در شب‌های قدر متوقف کنند. طبیعتا با این وقفه‌‌ چند روزه التهاب ایجاد شده توسط سریال فروکش می‌کند و اصلا به نفع سریال نیست.

کدخبر: ۳۸۷۳۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Papak

    تا جایی که من می دانم روح یا شیطان باید در قالب یک جسم ظاهر شود تا ما بتوانیم او را ببینیم ، در این صورت نیز وقتی می آید همه می توانند او را ببینند و اینطور نیس ت که عده ای او را ببینند و عده ای نتوانن د ؛ کما اینکه در قرآن هم خوانده ایم وقتی فرشتگان پیام آوری بر حضرت لوط ظاهر شدند مردم شهر آنها را دیدند و به در خانه حضر ت لوط آمدند تا با آنها گناه کنند ولی لوط ِ پیامبر نگذاشت و گفت ایشان مهمان من هست ند .. منظور این است که همگان آنها را می دیدند و اینطور نبود که فقط پیامبر آنها ر ا ببیند .. اگر سریال بر پایه قرآن نمی بو د و بر اساس تخیلات نویسنده و کارگردان بو د اشکالی نداشت ..