کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۲۴۳
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی| دوئل شریفی‌نیا با کوثری بر‌سر مختار‌

روزنامه هفت صبح| همانطور که می‌دانید مختارنامه رکورددار بازپخش متوالی از تلویزیون است. پیش از محرم خبر آمد که امسال سریال داود میرباقری روی آنتن نخواهد رفت اما شبکه‌های قرآن و آی‌فیلم سنت هر ساله را باز هم پیش گرفتند. این اتفاق به مذاق برخی مخاطبان و کارشناسان خوش نمی‌آید کما این که فریبا کوثری در برنامه سریالیست به خاطر پخش چند باره آن از مردم عذرخواهی کرد. این بازیگر منظورش را این طور به زبان آورد:«من با پخش مشکل ندارم. دلم می‌خواهد سازمان شرایطی را فراهم کند که از این دست کارها زیاد داشته باشیم. برای محرم و صفر همیشه به مختار تکیه نکنیم، به تولیدات خوب دیگر هم تکیه کنیم.»

دیگر بازیگر مختارنامه اما نظری عکس دارد. محمدرضا شریفی‌نیا وقتی به برنامه سریالیست رفت، از بازپخش مختارنامه دفاع کرد و این‌گونه استدلال آورد:« من حس می‌کنم هر بار که مختارنامه پخش می‌شود می‌توانیم ببینیم، زیرا هر بار نگاهمان عوض می‌شود. «مختارنامه» ای که امسال می‌بینیم با پنج سال پیش متفاوت است، زیرا نگاه ما عوض می‌شود. چه اشکالی دارد این سریال را یکی ـ دو شبکه نشان دهند.» بالاخره حرف کدامیک درست است؟

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: محمدرضا شریفی‌نیا توصیه بکند یا نکند، تلویزیون « مختارنامه» را هرسال پخش می‌کند، چون برای گرامیداشت ایام محرم اثر دیگری تولید نکرده که بخواهد آن را روی آنتن بفرستد. در دهه هشتاد که هنوز مختارنامه آماده نشده بود، این کار را با روز واقعه انجام می‌داد. کلا شریفی‌نیا از هر کاری خودش در تولید آن نقش داشته باشد دفاع می‌کند و هر نظری را که کمی مخالف کارهایش باشد را زیر سوال می‌برد.

‌احمد رنجبر: برخوردی که تلویزیون با مختارنامه کرده‌، در تضاد با اصول «پاسبانی از تولیدات هنری» است. بازپخش متوالی سریال‌، هم عطش تماشا را از بین می‌برد و هم این اطمینان خاطر را به مدیران می‌دهد که تا وقتی مختار هست، نیاز به سریال جدید حس نمی‌شود!

‌مرجان فاطمی: هیچ‌کس منکر تلاش‌هایی که برای ساخت سریال «مختارنامه» شده نیست اما برخلاف گفته‌ محمدرضا شریفی‌نیا پخش مداوم آن، نه تنها باعث نمی‌شود که هربار با دیدی جدید با آن روبه‌رو شویم که همان طعم لذتبخش اولیه را هم خراب می‌کند.

کدخبر: ۴۰۹۲۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر