کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۵۳۸
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی| آنتن پرکنی با سریال‌های تکراری

روزنامه هفت صبح | سریال‌های شبانه شبکه یک و دو مدتی است به پایان رسیده، اما هیچکدام از این دو شبکه هنوز سریال جدیدی را روی آنتن نفرستاده‌اند. شبکه دو که یک هفته را با پخش خلاصه قسمت‌های سریال «در کنار پروانه‌ها» پر کرد و از شنبه ۲۴ مهر هم سریال تکراری «زعفرانی» را روی آنتن فرستاد تا به مدت تقریبا سه هفته باکس نمایشی‌اش را با این سریال تامین کند.

شبکه یک هم بعد از پخش آخرین قسمت «افرا» ، دوشب را با خلاصه قسمت پشت سر گذاشت و هفته جاری را هم قرار است با اپیزودی از سریال تکراری «روزهای بهتر» سپری کند. این اتفاق در حالی برای باکس نمایشی شبکه یک افتاده که دو سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری و «تا آزادی» محمدعلی باشه آهنگر را آماده پخش دارد. تنها شبکه‌ای که تکلیف باکس نمایشی‌اش مشخص است، شبکه سه است. این شبکه از ابتدای سال تا الان به محض پایان سریالش با فاصله‌ای دو سه روزه سریال جدیدش را روی آنتن می‌فرستد.

همین الان با پایان پخش سریال «هم سایه» قرار است سریال «سرجوخه» پخش شود. ضمن اینکه شبکه سه قصد دارد در باکس ساعت ۱۹:۴۵ هم یک سریال کمدی ایرانی جدید به کارگردانی آرش معیریان هم عرضه کند. اینکه چطور شبکه سه تکلیف کنداکتور نمایشی‌اش را می‌داند، اما شبکه یک و دو اینطور بلاتکلیف هستند سوالی است که باید مدیران این شبکه‌ها به آن پاسخ دهند.

‌کامنت‌ها
وحید سعیدی: اتفاق غیر قابل تصوری است که دو شبکه به این عریض و طویلی یک کنداکتور سالانه برای باکس نمایشی‌شان ندارند. مگر می‌شود اینقدر همه چیز آشفته و از هم گسیخته باشد که نتوان یک کنداکتور سالانه آن‌هم برای یکی از مهم‌ترین باکس‌ها تنظیم کرد و در آن احتمالات هم در نظر گرفت.

‌احمد رنجبر: ‌همچنان سریال‌ها مهم‌ترین ابزار تلویزیون برای همراه کردن مخاطب محسوب می‌شوند. حتی ضعیف‌ترین‌شان که اخیرا روی آنتن رفتند، بیننده ثابت خود را دارند. این ابزار قوی اما با برنامه‌ریزی بد و تولیدات ضعیف هرز می‌رود.

‌مرجان فاطمی: ‌تعداد قسمت‌های هر سریال مشخص است و مدیران و برنامه‌ریزان هر شبکه می‌دانند قرار است چه زمانی به پایان برسد، پس چرا فکری به حال سریال بعدی نمی‌کنند؟ «زعفرانی» و «چادر گلدار» حتی در زمان پخش اولیه هم سریال‌های درجه یکی نبودند. روی چه حسابی مخاطبان باید بنشینند و در باکس اصلی سریال شبکه یک و دو مجددا آنها را تماشا کنند؟

کدخبر: ۴۲۰۵۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر