کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۸۴۴
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی| آتشفشان واحدی روی برنامه‌های صبحگاهی

روزنامه هفت صبح | کیفیت برنامه‌های صبحگاهی تلویزیون بارها دستمایه اعتراض رسانه‌ها شده. در هفت‌‌صبح پیش‌تر تحلیلی بر این برنامه‌ها نوشتیم و شباهت به یکدیگر و عدم نوآوری را ایراد اصلی آنها دانستیم. اقبال‌واحدی که سال‌ها پیش به عنوان مجری برنامه صبح بخیر ایران به شهرها و روستاهای مختلف می‌رفت ‌ هم منتقد رویه کنونی برنامه‌های صبح است. او گفت‌و‌گویی مفصل با خبرگزاری مهر انجام داده و دلایل ضعف برنامه‌های صبحگاهی را برشمرده.

واحدی در بخشی از این مصاحبه گفته: « همه برنامه‌ها در تهران و در استودیوها ضبط می‌شوند و برنامه صبحگاهی با دیگر برنامه‌های تولیدی و گفت‌وگومحور فرقی ندارد. حتی می‌شود در یک روز چند قسمت برنامه را با مهمانان مورد نظر ضبط کرد چون قرار نیست با ساختار برنامه صبحگاهی پیش بروند.» او در جای دیگر از مصاحبه‌، عملکرد مجریان را هم زیر سوال برده است :« خیلی برنامه‌های صبح را نمی‌بینم، گاهی حتی برخی از شبکه‌ها را انتخاب می‌کنم و مجریانی را می‌بینم که اسامی‌شان را بلد نیستم و این یعنی مجری نتوانسته است با مخاطب ارتباط بگیرد.»

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: ‌برنامه‌های صبحگاهی کارشان شده تقلید از روی دست همدیگر. این برنامه مدت‌هاست خالی از ایده و خلاقیت شده‌ است. وقتی محتوای برنامه تهی و کلیشه‌ای باشد و این محتوا را هم مجری نا‌کاربلد اجرا کند، نتیجه‌اش می‌شود برنامه‌های خنثی و کم محتوایی که صبح‌ها یکی بعد از دیگری روی آنتن می‌روند.

‌احمد رنجبر:‌ ایراد اصلی برنامه‌های صبح این است که تبدیل شده‌اند به جایی برای گله و نقد و غر. نمی‌گویم بررسی مشکلات نباید جایی در برنامه‌های صبحگاهی داشته باشند اما با تماشای آنها اعصاب مخاطب به‌هم می‌ریزد. اگر تقسیم‌بندی موضوعی وجود داشته باشد می‌توان وظیفه تحلیل را به یک برنامه سپرد و دیگران را منع کرد. مخاطب «خندوانه» صبحگاهی نیاز دارد.

‌مرجان فاطمی:‌ جز برنامه صبحگاهی «چاپ اول» شبکه خبر که واکنشی تقریبا به موقع به وقایع روز دارد، سایر برنامه‌های صبحگاهی با وجود تلاش‌هایی که برای ایجاد جذابیت می‌کنند، نتوانسته‌اند آنطور که باید موفق باشند.

کدخبر: ۴۰۰۸۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر