کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۹۷۱۱
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی| چرا جام ۲۰۲۲ ناکام است؟

روزنامه هفت صبح| اردیبهشت بود که خبر ساخت ویژه‌برنامه جام‌جهانی شبکه سه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و حتی نام مجریان آن رسانه‌ای شد. این یعنی، سازندگان برنامه «جام 2022» فرصت کافی در اختیار داشته‌اند. با این حال قسمت نخست فاصله‌ای طولانی با یک برنامه استاندارد داشت که درباره‌اش نوشتیم.

در قسمت‌های بعد هم مشکل حل نشد و همچنان نه مهمانان خاص در برنامه حضور یافته‌اند و نه آیتم‌ها متفاوت و ویژه هستند. دکوری که برای «جام 2022» آماده شده قابل دفاع است اما در قیاس با دکور ویژه‌برنامه شبکه ورزش، چند گام عقب‌تر می‌ایستد. به‌شکل عجیبی اجرای محمد‌حسین میثاقی و محمدرضا احمدی فاقد طراوت همیشگی است. آنها در شرایط معمول، مجریان محبوبی نیستند و حالا نسبت به قبل، ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

آیا دلیل این اتفاق شرایط سخت برنامه‌سازی در روزهای کنونی است؟ صحبت‌های کش‌دار و اطلاعات بیات، دیگر ضعف مجریان ویژه‌برنامه شبکه سه محسوب می‌شود. گزارش‌هایی که از قطر به شکل ضبطی و زنده می‌رسند هم قابل دفاع نیستند. این گزارش‌ها را مقایسه کنید با آنچه محمد‌حسین میثاقی در دوره پیشین جام‌جهانی آماده می‌کرد. مجموعه این اتفاقات «جام 2022» را تبدیل به برنامه‌ای ضعیف کرده‌؛ آمار پایین آن در تلوبیون گواهی است بر این ناکامی.

کامنت‌ها
و‌حید سعیدی: برنامه جام 22 مشکل بزرگی دارد و آن نداشتن روح و خون لازم است. در واقع برنامه جام 22 می‌خواهد برنامه انرژیکی باشد اما در عمل آنچه ‌‌روی آنتن دیده می‌شود یک برنامه سرد و کسل‌کننده‌ است که هیچ چیز تازه‌ای ندارد. ترکیب دو نفره محمد‌حسین میثاقی و محمد‌رضا احمدی هم همچنان ناامید‌کننده است. میثاقی که فقط دنبال جلوه‌گری است و دغدغه احمدی هم پوشش اسپانسر است. همین و بس.

احمد رنجبر: برای قضاوت برنامه‌های تلویزیون از جمله «جام 2022» فرامتن را نمی‌توان نادیده گرفت. با این حال گروه سازنده این برنامه پیش‌تر و در شرایط عادی نیز، عملکردی ناموفق داشتند. کما اینکه «فوتبال برتر» با همه حمایت‌ها نتوانست تبدیل به برنامه‌ای جریان‌ساز و محبوب شود.

کدخبر: ۴۸۹۷۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر