کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۰۱۶
تاریخ خبر:

خرج جهیزیه عروس؛ ‌حداقل ۴۲میلیون‌ تومان

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | ‌ماه صفر به پایان رسیده و با آغاز ماه ربیع‌الاول، احتمالا این روزها خبر عقد و عروسی اقوام به گوشتان بخورد. شاید پیش خودتان بگویید خوش‌به‌حال آنها! در این روزهای کرونایی نه خرج تالار دارند، نه دغدغه هزینه‌های شام عروسی اما ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود. این روزها اگر کسی بخواهد سراغ خرید جهیزیه برود، احتمالا باید حدود ۴۲میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی هزینه کند.

یخچال ۱۶میلیونی، لباسشویی ۱۲میلیونی، اجاق گاز شش میلیونی، جاروبرقی دو میلیونی، اتو یک میلیون و ماکروویو پنج میلیونی شاید به نظرتان گران باشد ولی فعلا وضعیت بازار چنین ارقامی را پیش‌رویتان می‌گذارد. اگر بخواهید روی مدل‌هایی دست بگذارید که حداقل امکانات را داشته باشند و بتوان رویشان حساب باز کرد، نهایتا خرجتان به همان حدود ۴۲میلیون تومان خواهد رسید. تازه روی این رقم باید هزینه‌هایی مثل ظروف آشپزخانه، سرویس خواب و مبلمان را هم اضافه کنیم.

تازه این خرج‌ها محدود به خانواده عروس نیست و باید قیمت انگشتر و سرویس طلا را هم برای خرج‌های داماد در نظر داشته باشید. در این گزارش وضعیت بازار لوازم خانگی برای اقلام اصلی جهیزیه را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم هرکدام از آنها در چه محدوده قیمت فروخته می‌شوند. از آنجایی که خرید تلویزیون برعهده داماد است، اشاره‌ای به آن نکرده‌ایم ولی برای اطلاع باید بگوییم یک تلویزیون ۴۳اینچی این روزها تقریبا شش میلیون تومان خرج دارد.

*** قیمت انواع یخچال‌ فریزر؛ هشت تا ۹۰میلیون تومان
یخچال‌فریزرهای بالا پایین که فریزر در قسمت بالایی آن قرار گرفته، ارزان‌ترین مدل‌هایی است که می‌توان در بازار لوازم خانگی پیدا کرد. آنها در محدوده پنج تا هشت میلیون تومان قیمت دارند و با وجود برفک می‌توانند پردردسرترین یخچال فریزرها هم باشند. دیگر مدل‌های یخچال فریزر بالا پایین که فریزر آنها در قسمت پایینی قرار گرفته و یخچالشان عموما آبریز بیرونی دارد، کمی گران‌تر هستند. قیمت آنها از حدود هشت میلیون تومان شروع می‌شود که مربوط به یخچال فریزر لایف مدل SRF-105 است.

قیمت گران‌ترین مدل‌های یخچال فریزر بالا پایین هم به حدود ۱۰میلیون تومان می‌رسد. البته قیمت مدل‌های بزرگ‌تر مثل یخچال فریزر سام مدل RL-500 با ظرفیت بالا حدود ۲۰میلیون تومان است. در بین یخچال‌فریزرهای دوقلو با قیمت‌هایی در محدوده ۱۴میلیون و ۴۰۰هزار تومان برای یخچال فریزر آنتیک مدل F65-R65 تا ۲۰میلیون تومان برای یخچال‌فریزر نیکسان مدل NR592DN-NF592DN مواجه خواهید شد. قیمت مدل‌های خارجی مثل دوو D2LRF-0020MW به حدود ۳۸میلیون تومان می‌رسد. گران‌ترین مدل‌های یخچال‌فریزر، یعنی انواع سایدبای‌ساید از حدود ۳۷میلیون تومان شروع می‌شود.

شاید فکر کنید چنین قیمتی برای برندهای خارجی است اما قیمت ۳۵میلیون تومانی مخصوص یخچال‌فریزر سایدبای‌ساید اسنوا مدل S8-2261S است. قیمت یخچال‌فریزرهای ساید‌بای‌ساید ال‌جی و سامسونگ به ۸۰ تا ۹۰میلیون تومان می‌رسد که از نمونه آنها می‌توان به یخچال سامسونگ مدل FSR12 با قیمت ۹۰میلیون تومانی اشاره کرد. به طور کلی یخچال‌فریزر‌های بالا پایین عموما هشت میلیون تومان، دوقلو عموما ۱۶میلیون تومان و سایدبای‌ساید ایرانی عموما ۴۰میلیون تومان قیمت دارند.

*** قیمت انواع ماشین لباسشویی؛ هشت تا ۴۰میلیون تومان
ارزان‌ترین ماشین‌های لباسشویی تمام اتوماتیک که می‌توان در بازار پیدا کرد، حداقل هشت میلیون تومان قیمت دارند. لباسشویی هفت کیلوگرمی لیدر مدل L1200D یکی از آنهاست که این روزها در صدر فهرست ارزان‌‌ترین‌ها قرار گرفته. لباسشویی کرال مدل TFW-27203 نمونه‌ای دیگر است که با قیمت هشت میلیون و ۶۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. از طرف مقابل در بین گران‌ترین مدل‌ها، محصولات به جا مانده از کوچ برندهای کره‌ای به چشم می‌خورد.

ماشین لباسشویی ال‌جی مدل WM-G105SW یکی از آنهاست. احتمالا برای شنیدن قیمت آن لازم باشد خودتان را از قبل آماده کنید چراکه این ماشین لباسشویی ۱۰کیلوگرمی، حدود ۴۰میلیون تومان قیمت دارد. البته همه لباسشویی‌های خارجی اینقدر گران نیستند. قیمت آنها از حدود ۱۸میلیون تومان شروع می‌شود که مربوط یکی از ماشین لباسشویی‌های ال‌جی مدل WM-721NS است. به طور کلی این روزها ماشین‌های لباسشویی ایرانی بین هشت تا ۱۶میلیون تومان فروخته می‌شوند و اغلب آنها در محدوده ۱۱ تا ۱۲میلیون تومان قرار گرفته‌اند. مدل‌های خارجی هم بین ۱۸ تا ۴۰میلیون تومان قیمت دارند.

ارزان‌ترین اجاق‌گاز‌های پنج شعله موجود در بازار، مدل‌هایی هستند که فر ندارند و آنها را اجاق گاز طرح فر می‌شناسیم. این مدل‌ها عموما در محدوده دو میلیون تومان قیمت دارند و از جمله آنها می‌توان به اجاق گاز طرح فر ارج خزر مدل RS200 اشاره کرد. اگر بخواهید سراغ اجاق گازهای فردار بروید، احتمالا باید حداقل پنج میلیون تومان هزینه کنید. از جمله ارزان‌ترین مدل‌ها می‌توان به اجاق گاز لوپز LP9 اشاره کرد که پنج میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. گران‌ترین آنها هم اجاق گاز برتینو مدل Vaillant اشاره کرد که ۱۰میلیون تومان فروخته می‌شود. به طور کلی عموما اجاق‌گازهای پنج شعله بدون فر دو میلیون تومان و دارای فر شش میلیون تومان قیمت دارند.

*** قیمت انواع جاروبرقی؛ ۱٫۵ تا ۱۰میلیون تومان
یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان، قیمت ارزان‌ترین مدل‌های جاروبرقی موجود در بازار است. جاروبرقی متئو مدل MVC141 با چنین قیمتی فروخته می‌شود که از نظر امکانات کاملا اقتصادی طراحی شده و قدرت آن هزار و ۴۰۰وات است. اغلب مدل‌های جاروبرقی در همان محدوده دو میلیون تومان قیمت دارند و در این محدوده گزینه‌های زیادی برای خرید جاروبرقی پیش‌رویتان قرار دارد. قیمت جاروبرقی‌های خارجی مثل بوش از پنج میلیون تومان شروع می‌شود و بعضا به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. این قیمت مربوط به گران‌ترین مدل، یعنی جاروبرقی آ ا گ VX9-1-CB-P است که در حال حاضر بیشترین قیمت را در بین جاروبرقی‌ها دارد.

*** قیمت انواع اتو بخار؛ ۴۰۰هزار تا چهار میلیون تومان
اتوهای ۴۰۰هزار تومانی، ارزان‌ترین مدل‌هایی هستند که می‌توان در بازار پیدا کرد. البته اگر بخواهید سراغ آنها بروید باید حتی از امکانات معمولی اتو مثل بخاردهی صرف نظر کنید. از نمونه آنها می‌توان به اتو هانوور مدل ۱۰۰۴ اشاره کرد. در انتخاب اتو بخار دستتان تا حد زیادی باز است. از ۴۰۰هزار تومان تا چهار میلیون تومان می‌توان اتو بخار پیدا کرد. مدل‌های اقتصادی که حداقل امکانات را دارند و می‌توان روی آنها حساب باز کرد، عموما در حدود ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شوند.

قیمت مدل‌های خارجی حداقل یک میلیون تومان است. در این بازه قیمت پای برندهای فلر و فیلیپس به جمع گزینه‌ها باز می‌شود. گران‌ترین مدل‌های اتو بخار، انواع اتو مخزن‌دار هستند که در آنها محفظه آب و اتو جدا از یکدیگر طراحی شده‌اند. قیمت این اتوبخارها مثل فلر، مدل SS241 به حدود چهار میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌رسد. در کنار آنها اتوهای پرسی گزینه دیگری در بازار لوازم خانگی هستند که قیمتشان بین چهار تا ۹میلیون تومان متغیر است.

*** قیمت انواع ماکروویو؛ چهار تا ۴۰میلیون تومان
فلر، تکنو و پاناسونیک، برندهایی هستند که محصولات آنها در فهرست ارزان‌ترین ماکروویوهای موجود در بازار قرار گرفته است. البته آنقدرها هم که فکر کنید ارزان نیستند و خرید آنها حداقل چهار میلیون تومان بودجه لازم دارد. ارزان‌ترین آنها ماکروویو فلر مدل MW202 است که چهار میلیون و ۱۰۰هزار تومان فروخته می‌شود. با توجه به اینکه برندهای داخلی فعلا سراغ تولید ماکروویو نرفته‌اند، احتمالا چاره‌ای جز خرید همین محصولات با قیمت چهار تا پنج میلیونی نداشته باشیم.

قیمت ماکروویو‌های ال‌جی و سامسونگ حداقل دو برابر این رقم است. از نمونه آنها می‌توان به ماکروویو سامسونگ مدل GE234STS اشاره کرد که هشت میلیون و ۴۰۰هزار تومان قیمت دارد. عنوان گران‌ترین ماکروویو موجود در بازار به یکی از محصولات ال‌جی با نام MS97BCR رسیده که قیمت آن در بازار حدود ۴۰میلیون تومان است. این ماکروویو حکم یک آشپز همه‌کاره را دارد و برنامه‌های پخت آن به قدری متنوع است که هر کاری از دستش برمی‌آید.

کدخبر: ۳۵۵۰۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر