کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۲۶۲۹
تاریخ خبر:

تهران منفی ۹‌درجه؛ از ادعا تا واقعیت

روزنامه هفت صبح، مهسا بهادری| دو شب پیش موج سرما به تهران رسید و این موج سرما آن‌قدر غافلگیر‌کننده بود که ادعا می‌شد حتي دمای هوا تا منفی 9 درجه هم رسيده. آیا این سرما قرار است با همین وضعیت ادامه داشته باشد؟ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به این سوال هفت‌صبح جواب دقیقی داده است.

توصیه صادق ضیائیان این بوده که در چند روز آینده نیاز نیست که چترتان را به همراه داشته باشید اما همچنان باید لباس‌های کاملا گرم بپوشید. این سامانه بارشی که یکشنبه و دوشنبه هوای استان تهران را بارانی کرده بود، همچنان باعث بارش باران در تهران می‌شود؟ ضیائیان درباره این ماجرا به هفت‌صبح می‌گوید: «فعلا بارشی نخواهیم داشت و پیش‌بینی ما برای بارش، روز یکشنبه (20 آذر) است. البته سرمای هوا تا آن روز ادامه خواهد داشت.»

سرمای هوا به‌اندازه همین روزهاست؟
بر اساس آماری که رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا گفته تا روز یکشنبه در ساعت‌های گرم روز دمای هوا بین 1 تا 13 درجه و در ساعت‌های سرد روز هم این دما بین 1 تا 2 درجه خواهد بود.

بازگشت آلاینده به همراه غبار
با اینکه تهران دو روز پربارش را پشت‌سر گذاشت اما گروه‌های حساس باید بدانند که در چند روز آینده دوباره آلاینده‌ها به سطح شهر باز‌می‌گردد. ضیائیان علاوه بر اینکه خبر بازگشت آلاینده‌ها را می‌دهد، درباره غبار صبحگاهی هم می‌گوید: «در روز پنجشنبه و جمعه شاهد غبار صبحگاهی هم خواهیم بود.»

خبری درست با جزئیات ناقص
احتمالا در 24 ساعت گذشته این خبر را شنیده باشید که دوشنبه شب دمای هوای تهران منفی 9 درجه بوده است، این دما برای شهری که تنها در برخی از نقاطش برف باریده کمی غیر‌منطقی و تعجب‌انگیز است. وقتی صحت این خبر را از ضیائیان پرسیدیم با اندکی تعجب آن را درباره هوای شهر تهران تکذیب می‌کند و با جزئیات دقیق‌تر می‌گوید: «دمای هوای تهران در شب گذشته (دوشنبه‌شب) سه درجه بود. دمای هوای منفی 9 درجه برای ارتفاعات فیروزکوه است و در ایستگاهی که این دما ثبت شده، منفی 9 درجه کاملا طبیعی است.»

چقدر باران باریده؟
روز دوشنبه (14 آذر) میزان بارندگی در تهران 47 میلی‌لیتر بوده. این آماری است که اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرده که بارش خوبی به‌شمار می‌آید. چون از ابتدای پاییز تاکنون حدود ۲۵.۱ میلیمتر بارندگی در کشور اتفاق افتاده. در صورتی‌که میانگین بارش‌ها طی بلندمدت در این بازه زمانی ۳۱ میلیمتر بوده، در واقع میزان بارندگی‌ها در دراز‌مدت حدود ۲۰‌درصد کاهش پیدا کرده است.

کدخبر: ۴۹۲۶۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر