کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۰۳۷
تاریخ خبر:

تهران قرنطینه می‌شود؟

روزنامه هفت صبح| مجموعه ای از اظهارنظرهای متناقض مسئولان درباره قرنطینه احتمالی تهران‌ که دیروز همه را گیج‌ کرده بود. از صبح روز گذشته که از خواب پا شدیم، با هزاران ‌خبر متفاوت و متناقض درباره دستورالعمل‌های جدید برای هفته آخر اسفند رو‌به‌رو شدیم و آخر نفهمیدیم چه شد!

مردم به فروشگاه‌ها و مراکز خرید رفتند تا مایحتاج یک‌هفته آینده خود را خریداری کنند و در‌حالی‌که تا بعدازظهر نشانه‌ها حاکی از تصمیم‌های جدید برای اداره تهران و شهرهای بزرگ داشت اما از بعدازظهر به بعد سیل تکذیب‌ها دوباره آغاز شد و نمی‌دانیم در زمانی که شما مشغول خواندن این گزارش هستید، بالاخره چه تصمیمی ‌گرفته شده است. این خبرها را لحظه‌ به لحظه مرور می‌کنیم.

* ساعت ۹:۳۰:استاندار تهران: مصوبات ضدکرونایی جدید در تهران بعد از تصویب در ستاد ملی به ریاست رئیس‌جمهور برای اجرا تا پایان وقت اداری امروز به دستگاه‌های اجرایی استان تهران ابلاغ می‌شود. /صداوسیما

* ساعت ۹:۵۰
کانال خبرگزاری نسیم به نقل از ایرنا مدعی شد: استان تهران قرنطینه شد. دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان تهران گفت: براساس تصمیم‌گیری‌های ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، مسیر ورودی و خروجی استان تهران کاملا بسته شد. در همین حال نیروهای انتظامی ‌در ورودی‌های جاده کندوان، جاده هراز و فیروزکوه مستقر شده‌اند، تا از ورود و خروج مسافران جلوگیری کنند.

* ساعت ۹:۵۵:کانال خبرگزاری ایرنا نوشت: برای سومین‌بار در هفته گذشته خبری جعلی به نقل از ایرنا درباره قرنطینه تهران در حال بازنشر است. هم فعلاً چنین خبری اعلام نشده است و هم ایرنا چنین خبری را منتشر نکرده است. تأکید مکرر اینکه: هرخبری که در سایت یا توئیتر ایرنا نباشد، خبر ایرنا نیست.

* ساعت ۱۰:۱۵:رئیس شورای شهر مشهد: قرنطینه مشهد ضروری است. / ایسنا

* ساعت ۱۰:۳۰: فایل صوتی در گروه‌ها و کانال‌ها دست به دست می‌شد که ادعا می‌کرد قرار است روز یکشنبه به عنوان روز خرید اعلام شود و از روز دوشنبه همه صنوف و مغازه‌ها تعطیل شود.

* ساعت ۱۰:۴۰: مشاور وزیر بهداشت: تاکنون هیچ تصمیمی ‌مبنی بر قرنطینه‌شدن تهران گرفته نشده است. / توئیتر

* ساعت ۱۰:۴۵:استانداری: تهران قرنطینه نیست و مصوبات ضدکرونایی آن عصر اعلام می‌شود.

* ساعت ۱۱:استاندار مرکزی: طرح ضربتی خلوت‌ کردن خیابان‌های شهرهای مختلف استان مرکزی با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا روز شنبه براساس مصوبات قرارگاه زیستی این استان آغاز شد. براساس مصوبات قرارگاه زیستی استان مرکزی، شهرداری‌ اراک وظیفه دارد از امروز با همکاری نیروی انتظامی ‌نسبت به جمع‌آوری بساط بازار روز و دستفروشان در مناطق مختلف استان اقدام کند.

تمامی ‌واحدهای صنفی بازارها، مجتمع‌های تجاری و پاساژها به‌جز فروشندگان مواد پروتئینی(قصابی و مرغ‌فروشان)، قنادان، فتیرفروشان، خواربارفروشان، لبنیات، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشان، رستوران‌های بیرون‌بر، خشکشویی‌ها و خدمات فنی خودرویی از تاریخ ٢۵ اسفند تا ٢٩ اسفند‌ماه تعطیل اعلام می‌شود.

* ساعت ۱۲:علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری: جلسه رئیس‌جمهوری با اعضای ستاد ملی کرونا از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد. / توئیتر

* ساعت ۱۲:۱۵:تمام‌ خطوط اتوبوسرانی یزد تعطیل شد.

* ساعت ۱۳:۰۰:بازار بزرگ ایران(ایران‌مال) در راستای حفاظت از سلامت مردم و همراهی با سیاست‌های بهداشتی کلان کشور تا نیمه فروردین سال آینده تعطیل شد.

* ساعت ۱۳:۱۵:وزیر بهداشت: «براساس تصمیم جلسه امروز ستاد ملی، محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور ایجاد خواهد شد.»

* ساعت ۱۳:۳۰:استاندار خوزستان: هر فردی که قصد خارج‌شدن از خوزستان را دارد به او گوشزد کنید که تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند دیگر به استان بازگردد و جلوی آن گرفته می‌شود.

* ساعت ۱۴:استاندار تهران: همه مبادی ورودی پایتخت به تب‌سنج مجهز می‌شود.

* ساعت ۱۴:۳۰:جلسه اضطراری شورای حمل‌و‌نقل و ترافیک استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد.

* ۱۴:۴۵:تعطیلی بازار خرم‌آباد از فردا(یکشنبه) الزامی ‌است؛ واحدهای متخلف پلمب می‌شوند.

* ساعت ۱۵:سفر زمینی به مشهد غیرممکن شد. مبادی ورودی از امروز ۲۴ اسفند به روی خودروهای غیربومی‌ و مسافران عبوری مسدود شد.

* ساعت ۱۵:۱۵:معاون امور زائرین استانداری قم: طبق بخشنامه وزارت کشور، حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران به‌زودی تعطیل می‌شوند./ تسنیم

* ساعت ۱۵:۳۰:احتمال تعطیلی مترو و خدمات حمل‌و‌نقل عمومی‌ در پایتخت.

* ساعت ۱۵:۴۵:رئیس مدیریت بحران شهر تهران: سوله‌های ویژه بیماران کرونا دور از محدوده مسکونی هستند.

* ساعت ۱۶:پیشنهادهای وزیر بهداشت و پاسخ‌های رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا:
پیشنهاد وزیر بهداشت: تصویب مصوبه کنترل تردد در ۱۱استان کشور.
پاسخ رئیس‌جمهوری: این کار برای کنترل بیماری مفید است اما باید دقت کنیم که نقاط کنترل در استان‌ها کاملاً مشخص باشد و تیم‌های کنترل‌کننده به‌گونه‌ای عمل کنند که مشکلاتی همچون ترافیک در راه‌ها ایجاد نشود و قبل از اقدام به مردم اطلاع‌رسانی شود.

پیشنهاد وزیر بهداشت: تعیین جریمه برای کسانی که با علائم بیماری به مسافرت و جابه‌جایی در این استان‌ها اقدام می‌کنند.
پاسخ رئیس‌جمهوری: ممکن است این افراد از بیماری خود مطلع نباشند و همین که برگردانده شوند و برای درمان به بیمارستان هدایت شوند، به عنوان جریمه برای آنها کافی است.

پینشهاد وزیر بهداشت: ضرورت ایجاد محدودیت در حرم‌های مطهر و بقاء متبرکه.
پاسخ رئیس‌جمهوری: اطمینان دارم مسئولان بقاء متبرکه و حرم‌های مطهر در شهرهای مختلف کشور دلسوزی کافی درمورد سلامت مردم دارند و دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا را برای ورود مردم در ایام پایانی سال و تعطیلات عید، اجرا خواهند کرد.

* ساعت ۱۶:۱۵:حریرچی در سفر به قم: شلوغی خیابان‌ها باعث اوج دوباره کرونا می‌شود.

* ساعت ۱۶:۲۰:سرپرست اداره‌کل فرودگاه قشم: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تمامی ‌هتل‌ها، سایت‌ها و اسکله‌های گردشگری و بخش عمده بازارها و تصمیم‌های اتخاذشده در شورای سلامت و ستاد اجرایی سفر، از ۲۷اسفند تا اطلاع بعدی تمامی‌ پروازها به قشم لغو شده است.

* ساعت ۱۶:۳۰:ستاد تنظیم بازار: فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها تعطیل نمی‌شوند. عرضه همه کالاهایی که از نظر معیشت مصرف‌کننده اهمیت دارد، به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

* ساعت ۱۶:۴۵:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران: «نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این استان به‌هیچ عنوان تعطیل نمی‌شوند و به فعالیت خود با رعایت نکات بهداشتی ادامه خواهند داد.»

* ۱۷:۳۰:سخنگوی دولت هرگونه شایعه درباره قرنطینه تهران را یک دروغ بزرگ خواند. ربیعی: «هیچ تغییری در ساعات کار فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مشاغل ضروری صورت نخواهد گرفت. ساعات کار برخی مشاغل به تناسب نیازهای مردم نیز ممکن است افزایش یابد. برخی درصدند با ترویج شایعات، استرس و دغدغه‌های مردم را بیشتر کنند.»

* ساعت ۱۷:۳۰:استاندار تهران: تغییری در ساعات کار ادارات تهران در روزهای آینده صورت نخواهد گرفت.

* ساعت ۱۷:۴۵:استاندار تهران: هرگونه شایعه درباره قرنطینه تهران یک دروغ بزرگ است. هیچ تغییری در ساعات کار فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مشاغل ضروری صورت نخواهد گرفت. ساعات کار فروشگاه‌های بزرگ افزایش خواهد یافت. واحدهای تولید مواد ضدعفونی و شوینده، ماسک و… ۲۴ساعته کار می‌کنند.

* ساعت ۱۹:فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا: مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد، امروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای تهران پس از هشدارهایی بود که برای شیوع کروناویروس به مردم داده بودیم. ما شاهد ازدحام و تراکم جمعیت قابل توجهی بودیم که بسیار خطرآفرین خواهد بود. هرکسی ممکن است حامل ویروس باشد؛ حتی شخصی که فاقد علائم است. خواهش می‌کنیم مردم توصیه‌های ما را جدی بگیرند.

* ساعت ۱۹:۳۰: سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش: رزمایش پدافند بیولوژیک از فردا(یکشنبه) آغاز می‌شود.

کدخبر: ۳۱۵۰۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر