کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۵۸۴
تاریخ خبر:

تماس اضطراری داماد رهبری با مهران احمدی

روزنامه هفت صبح | بعد از شیوع کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی گروهی از سوی رهبری برای رسیدگی فوری به موارد دارای ضرورت اجتماعی مامور شده‌اند. این خبر را روز گذشته کانال خط ۵۷ منتشر کرد که در سایت‌هایی مثل عصر ایران و خبرگزاری میزان هم انعکاس پیدا کرد. مورد آخر این پیگیری‌ها هم مربوط به پست اینستاگرامی مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون بوده که گفته شد از سوی رهبر انقلاب دیده شده و از پیرمردی که مهران احمدی قصه او را روایت کرده بود از سوی ایشان دلجویی شده.

گفتنی است بخشی از این اقدامات توسط کمپینی به نام ایران همدل انجام می‌شود که توسط سایت رهبر انقلاب‌ برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده. این کمپین چند روز پیش هم طرحی برای اهدای اسباب بازی به کودکان نیازمند راه‌اندازی کرده بود یا اقداماتی مثل توزیع غذا بین همراهان بیماران امام خمینی و شریعتی و … تاکنون انجام داده. در ادامه چهار روایت از اقداماتی در این زمینه را که از سوی شخص رهبری یا کمپین ایران همدل پیگیر شده مرور می‌کنیم.

*** ماجرای پست اینستاگرامی مهران احمدی
سه روز پیش مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون در یک پست اینستاگرامی تعریف کرد که با پیرمردی به طور اتفاقی برخورد داشته و او پیامی برای رهبر انقلاب داشته و از گرانی‌ها گلایه کرده. متن کامل این پست را حالا جلوتر برایتان نقل می‌کنیم اما بعد از انتشار این پست بود که محمدرضا رضاپور از برنامه‌سازان تلویزیون و فعال رسانه‌ای نوشت:‌

«بعد از این پست اینستاگرامی، آقای باقری کنی، داماد رهبر انقلاب با مهران احمدی تماس گرفت و از رؤیت مطلب توسط آقا و تأثر و پیگیری ایشان خبر می‌دهد و اینکه آقا شماره تماس و شماره حساب این پیرمرد دلشکسته را می‌خواهند تا شخصا از او دلجویی کنند. احمدی به دوست مشترکی گفته بود که اگر ادامه ماجرا را هم در پست دیگری بنویسم از فردا باید به سیل پیام‌های مردمی پاسخ بدهم.»

اینجا منظور از باقری کنی در واقع مصباح‌الهدی باقری ‌کنی استاد دانشگاه امام صادق و فرزند آیت‌الله محمدباقر باقری کنی است. در عین حال مصباح‌ باقری‌کنی برادرزاده مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی و داماد رهبر انقلاب است. برادر او علی باقری‌کنی هم در حال حاضر معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه است. در ادامه متن کامل پست اینستاگرامی مهران‌احمدی را که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته می‌خوانید:‌

«پیرمرد جلو آمد، فقر از همه جایش شره می‌کرد، در چشمانش اشک موج می‌زد وناامیدی.
همان لحظه دلتنگ شدم، انگار بدون اینکه چیزی بگوید حرف‌هایش را با چشمانش زد و…
گفت آقای احمدی؟
گفتم بله!
لبخند کم رمقی ودر لحظه چشمانش برق کم سویی زد.
گفت عکس بگیریم.
گفتم بگیریم.

گوشی فقیرانه‌ای را به دستم داد.
عکس گرفتیم.
نگاهی به عکس بی‌کیفیتش انداخت. بعد به من نگاه کرد، انگار می‌خواست چیزی بگوید اما نگفت و به سمت موتور قراضه‌ای که آن‌طرف‌تر گذاشته بود روانه شد.
دلش طاقت نیاورد برگشت.
گفت ببخشید! شما آقا رو می‌بینید.
گفتم کدوم آقا؟!
گفت آقای خامنه‌ای.

گفتم چطور؟
گفت به آقا بگید، همه چی خیلی گرون شده، موتورم خراب شده نمی‌تونم درستش کنم، باهاش کار می‌کنم.
آمدم بگویم نه من آقا رو نمی‌بینم، یک لحظه که به چشمانش نگاه کردم انگار آب سرد رو سرم ریختند. حس کردم نمی‌توانم ناامیدش کنم.
گفتم باشه، اگه دیدمشون، میگم.
آنی باشادی کم نور نگاهم کرد.
شماره‌اش را گرفتم.
امروز ناقابلی به حسابش ریختم و برایش پیامک زدم، اینو آقا داد و گفت همه چی درست میشه. غصه نخور.
آقایان من به آن پیرمرد قول دادم نه از طرف خودم از طرف آقا.
خودتون می‌دونید. یا حق»

*** درمان و کمک به دانیال عساکره کودک ماهشهری
دانیال عساکره ۱۵سال دارد و پارسال در جریان اعتراضات آبان‌ماه پای او تیر خورده بود. چندی پیش ویدئوهایی از او منتشر شد در شبکه‌های اجتماعی که از مردم برای انجام عمل جراحی درخواست کمک می‌کرد. پدر او با فروش خودرو و بخشی از وسایل خانه‌اش ۱۰۰میلیون تومان جمع کرده بود و چند عمل جراحی هم روی پای دانیال انجام شده بود اما برای انجام یک یا دو عمل جراحی دیگر آن‌ها پول کم‌ آورده بودند.

اینجا بود که گروهی از فعالان عدالتخواه در شبکه‌های اجتماعی شماره حساب مرکز نیکوکاری الغدیر شهرک طالقانی ماهشهر را اعلام کردند و از مردم خواستند برای درمان این کودک کمک کنند. این خیریه هم گفته شد مستقیما زیر نظر امام جمعه این منطقه اداره می‌شود. در ادامه اما یکی از مستندسازان ساکن خوزستان اعلام کرد که از سوی کمپین ایران همدل که از سوی وب سایت رهبر انقلاب راه‌اندازی شده با آن‌ها تماس گرفتند و کل هزینه انتقال دانیال به تهران و درمان او را تقبل کردند.

گروه‌هایی که در مرحله اول برای دانیال هم پول جمع کرده بودند گفتند در مجموع ۱۱۰میلیون تومان برای کمک به این کودک پول جمع شده که قرار است این مبلغ برای جبران سایر دارایی‌های فروش رفته پدر دانیال از جمله خودروی نیسان او هزینه شود و اگر مبلغی باقی ماند صرف کمک به سایر آسیب‌دیدگان ماهشهری می‌شود. چند روز پیش تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد عمل جراحی دانیال عساکره با موفقیت انجام شده و او در بیمارستان نیکان بستری است. ضمن اینکه کمک معیشتی هم از سوی کمپین ایران همدل به خانواده او انجام گرفته.

*** درمان کودک کولبر اهل پاوه
چندی پیش خبر تلخی منتشر شد مبنی بر اینکه یک کودک ۱۴ساله همراه با مادرش رفته کولبری و در کوه از ترس دستگیری توسط ماموران سقوط کرده و چشم او آسیب دیده. مانی هاشمی اهل روستاهای پاوه در استان کرمانشاه است و رفته بود کولبری تا با درآمدش یک گوشی هوشمند تهیه کند و با استفاده از نرم ‌افزار شاد درس بخواند.

بعد از این حادثه گفته شد که خانواده مانی به دلیل تنگدستی توان مالی انجام عمل جراحی او را ندارند و عده‌ای با بازنشر شماره کارتی به نام او کمک‌ مردمی جمع‌آوری می‌کردند. گذشت تا اینکه در ۲۶شهریورماه اعلام شد مانی به تهران منتقل شده و عمل جراحی روی چشم او در بیمارستان فارابی تهران انجام شده. تصاویری از دیدار مدیرکل بهزیستی تهران هم با او منتشر شد و وب سایت خبری khamenei.ir اعلام کرد هزینه درمان مانی توسط پویش ایران همدل انجام شده و یک تبلت آموزشی و کمک هزینه معیشتی هم به خانواده او هدیه شده است.

*** شش‌قلوهای کرجی
۲۹ مردادماه یک مادر جوان ساکن استان البرز در دومین زایمانش نوزاد شش قلو به دنیا آورد. این خانواده اصالتا اهل استان آذربایجان غربی هستند و چهار سال پیش فرزند اول آن‌ها به دنیا آمده بود. بعد به این دلیل که پدر خانواده شغل نداشت به فردیس کرج آمدند. چند روز بعد خبر آمد که دو تا از نوزادان جان باختند و سلیمان طلبی پدر شش قلوها در مصاحبه با رسانه‌ها و شبکه‌خبر از خیرین تقاضای کمک مالی کرد.

از سوی مسئولان استانداری و علوم پزشکی البرز و بیمارستان کمالی و سپاه استان البرز کمک‌هایی به این خانواده شد اما پدر ۲۸ساله این شش قلوها اعلام کرد که چون کارگر فصلی است در تامین هزینه‌ها با مشکل مواجه شده و اجاره ۷۰۰هزار تومانی خانه‌اش عقب افتاده. او توضیح داد که چهار ماه پیش نامه‌ای به رهبری نوشته که سه روز قبل از انجام این مصاحبه از دفتر رهبری تماس گرفتند و شماره ملی و مشخصات او را جویا شدند. چند روز بعد هم اعلام شد که پویش ایران همدل هزینه‌های معیشتی و درمان این نوزادان را برعهده گرفته و خانه‌ای هم برای این خانواده رهن شده است.

کدخبر: ۳۵۲۵۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر