کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۴۵۰
تاریخ خبر:

تلویزیون علیه فوتبال

روزنامه هفت صبح| در روزهایی که فوتبال دنیا درگیر کرونا ویروس شده و باشگاه‌ها و بازیکنان بزرگ به سهم خود با این معضل جهانی در حال مبارزه هستند، فوتبال ایران درگیر مسائل پیش پا افتاده‌ای است! یکی از چیزهایی که در چند روز اخیر در فوتبال ایران حاشیه‌ساز شد، ماجرایی بود که در برنامه عصر جدید رخ داد و باعث شد تا یکی از هنرمندان ایرانی مورد توهین هواداران فوتبال قرار بگیرد. این اولین بار نیست که یک هنرمند خواسته یا ناخواسته درگیر حواشی فوتبال می‌شود. در اولین شماره سال ۱۳۹۹ به مهم‌ترین حواشی که باعث ایجاد چالش بین هنرمندان و اهالی فوتبال شد می‌پردازیم.

*** سامان گوران و علی دایی
گوران یکی از مستعدترین هنرمندان ایرانی در عرصه تقلید صدا و حرکات اهالی فوتبال بود. او در برنامه خنده بازار صدا و حرکات فوتبالیست‌هایی مثل علی پروین، غلام پیروانی و حتی کسی مثل عادل فردوسی‌پور را به خوبی تقلید می‌کرد و ویدئوهای او حسابی در فضای مجازی سر و صدا کرده بود.

یکی از بهترین کارهای او اما تقلید از صدا و حرکات علی دایی بود. در یک آیتم فوق‌العاده، گوران ماجرای درگیری لفظی دایی با حبیب کاشانی را در استودیوی برنامه ۹۰ بازسازی کرد. ویدئوی این آیتم به شدت با استقبال کاربران در فضای مجازی مواجه شد و در حالی که پروین، فردوسی‌پور و شاغلام از هنر گوران استقبال کرده بودند و مشکلی با تقلید صدا و حرکات خود توسط او نداشتند اما علی دایی برخورد متفاوتی با این ماجرا داشت.

او خیلی زود در مصاحبه‌ای از کارهای سامان گوران به شدت انتقاد کرد و حتی تهدید کرد که او را به دادگاه خواهد کشاند. دایی حتی به گوران لقب سرباز فراری و دلقک! هم داد و مدعی شد که او را ادب خواهد کرد. گوران هم ظاهرا از واکنش دایی ترسیده بود، خیلی زود مجبور به عذرخواهی شد. او وعده داد که از دایی معذرت‌خواهی خواهد کرد و این کار را هم انجام داد.

چند روز بعد از این ماجرا، گوران با دسته گل به محل تمرین تیم راه‌آهن رفت و با وساطت وکیل دایی با او آشتی کرد و در همان روز هم رابطه این دو نفر کاملا خوب شد و حسابی با هم شوخی کردند و کدورت‌ها به پایان رسید. گوران البته بعدها یک بار دیگر هم در جواب شوخی یک مجری با لوگوی استقلال، با لوگوی پرسپولیس شوخی توهین‌آمیزی کرد و باز هم خیلی زود مجبور به عذرخواهی از هواداران این تیم شد.

*** عظیمی‌نژاد و استراماچونی
تازه‌ترین جنجال بین هنرمندان و فوتبالی‌ها در نوروز ۱۳۹۹ اتفاق افتاد. در یکی از برنامه‌های عصر جدید، بحث به فوتبال کشیده شد و احسان علیخانی که خودش یک پرسپولیسی متعصب است، مدعی شد که داوران برنامه‌اش اصلا فوتبالی نیستند و حتی آریا عظیمی‌نژاد آنقدر با فوتبال غریبه است که تصور می‌کند علیرضا بیرانوند بازیکن تراکتورسازی است!

در ادامه هم عظیمی‌نژاد برای اینکه نشان دهد هیچ سررشته‌ای از فوتبال ندارد نام آندره‌آ استراماچونی را به صورت نصفه و نیمه گفت و از این کلمه به عنوان نام یک موجود ماقبل تاریخ نام برد! البته که اتفاق خوبی نبود و شاید علیخانی هم می‌توانست با توضیحی کوتاه در لحظه، از ایجاد یک سوءتفاهم جلوگیری کند اما این اتفاق رخ نداد و ساعتی بعد، ویدئوی این بخش از برنامه در فضای مجازی منتشر شد و استقلالی‌ها خیلی زود علیه داور عصر جدید موضع‌گیری کردند.

عجیب‌ترین موضع‌گیری‌ها اما از سوی یکی دو بازیکن استقلال دیده شد. مثلا محمد دانشگر در اینستاگرام خود ضمن اینکه از عظیمی‌نژاد و علیخانی خواست تا بابت توهین به استراماچونی عذرخواهی کنند، خودش هم توهین زشتی به داور برنامه عصر جدید کرد. البته یک روز بعد بابت واکنش تند خود عذرخواهی کرد اما باز هم از دست‌اندرکاران برنامه عصرجدید خواست تا به صورت رسمی از هواداران استقلال عذرخواهی کنند. در این مدت هواداران استقلال هم حسابی از خجالت عظیمی‌نژاد درآمده بودند.

کار به جایی رسید که علیخانی پس از چند روز مجبور به عذرخواهی از سوی خودش و عظیمی‌نژاد شد و اعلام کرد هیچ نیتی برای توهین به استراماچونی در کار نبوده و همه چیز به سررشته نداشتن عظیمی‌نژاد از فوتبال مربوط می‌شد. او در ادامه اعلام کرد عظیمی‌نژاد به شدت تحت فشار است و از استقلالی‌ها هم خواست تا توهین‌ها را از دل او دربیاورند.

*** علی ضیا و پرویز مظلومی
ضیا به شدت فوتبالی است و بارها بدون ترس و نگرانی اعلام کرده یک پرسپولیسی متعصب است و حتی در بعضی از برنامه‌هایش شوخی‌هایی را هم با استقلالی‌ها انجام داده و کری‌هایی هم خوانده بود. البته شوخی‌های او همیشه کنترل شده بود و مشکلی به وجود نمی‌آورد اما ویدئویی که از او در یک جمع دوستانه منتشر شد، به شدت جنجالی شد. او به همراه چند تن از نزدیکانش مشغول تماشای دربی بود، همان دربی که پرسپولیس در آن موفق شد با گل عجیب جری بنسون در دقیقه ۹۶ از شکست مقابل استقلال فرار کند.

ضیا که مثل خیلی از پرسپولیسی‌ها از این گل احساساتی شده بود، با دوستانش همصدا شد و شعار آنها علیه پرویز مظلومی که کنایه به موهای سرمربی استقلال بود را فریاد زد. ویدئوی این ماجرا به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و خیلی زود مظلومی هم این ویدئو را دید. سرمربی استقلال هم اعلام کرد قصد دارد از ضیا شکایت کند اما قبل از شکایت رسمی مظلومی، ضیا از سوی مدیران صدا و سیما به دلیل توهین به مظلومی ممنوع‌الفعالیت شد.

ضیا هم که به شدت دچار مشکل شده بود، مجبور به عذرخواهی از مظلومی شد. او ابتدا در صفحه اینستاگرام رسمی خود درباره ویدئوی جنجالی منتشر شده از خودش توضیحاتی داد، سپس اعلام کرد تا کنون به هیچ کس توهین و بی‌ادبی نکرده و در آن لحظه خاص احساساتی شده و شعاری را که قبلا هرگز نشنیده بود با دوستانش تکرار کرده است. ضیا چند روز بعد هم با دسته گل به دیدار مظلومی رفت و با وساطت حبیب کاشانی به صورت حضوری از او عذرخواهی کرد و سرانجام ماجرا ختم به خیر شد و پرویز مظلومی هم از شکایت علیه ضیا منصرف شد.

*** حسین کلهر و استقلالی‌ها و البته دایی
کلهر هم یک مجری پرسپولیسی بود که قبلا این علاقه را بارها روی آنتن نشان داده بود اما اتفاقی که او چند ماه پیش رقم زد باورکردنی نبود. او در یکی از برنامه‌های صبح به خیر ایران درباره ماجرای توقیف لوگوی استقلال صحبت کرد و بعد از اعلام این خبر در حرکتی ناشیانه گفت: «حالا تکلیف این لوگوی استقلال که مشخص نیست اما اگر مشخص شد، استقلالی‌ها سعی کنند در لوگوی جدید خود از سوراخ‌های کمتری استفاده کنند! این ویدئو در عرض یکی، دو ساعت تمام فضای مجازی را در بر گرفت و واکنش تند استقلالی‌ها به آن شروع شد.

حتی بازیکنان و البته هنرمندان استقلالی مثل نوید محمدزاده و سام درخشانی هم به توهین عجیب کلهر واکنش نشان دادند و عده‌ای هم خواستار موضع‌گیری رسمی مدیران صدا و سیما در برابر این توهین شدند. ساعتی بعد هم باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای خواهان برخورد شدید با حسین کلهر شدند و حتی تهدید به تحریم صدا و سیما هم کردند. چند ساعت بعد، کلهر ویدئویی منتشر کرد و از هواداران استقلال بابت توهین خود عذرخواهی کرد ولی این عذرخواهی کافی به نظر نمی‌رسید و باعث نشد تا واکنش‌ها کمتر شود.

کلهر مجبور شد یک روز بعد در همان برنامه سلام صبح به خیر دوباره از استقلالی‌ها معذرت‌خواهی کند. او چند روز بعد درباره رکورد جهانی علی دایی در تعداد گل‌های ملی، به او کنایه زد و رکورد او را با نام بردن از تیم‌هایی مثل گوام و لائوس و مالدیو زیر سوال برد. این طعنه‌ها هم بازخورد بدی داشت و اهالی فوتبال دوباره نسبت به آن واکنش نشان دادند و خواهان عذرخواهی کلهر شدند. او هم مثل ماجرای قبل، یک روز بعد روی آنتن زنده از دایی تعریف و تمجید کرد و مدعی شد که قصد توهین به آقای گل فوتبال جهان را نداشته است.

کدخبر: ۳۱۷۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر