کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۸۳۴۰
تاریخ خبر:

تلویزیون ایران چگونه جام‌جهانی را پوشش می‌دهد؟

شبکه‌های سه و ورزش سیما جزییات ویژه‌برنامه‌های جام جهانی ۲۰۲۲ خود را اعلام کردند. بر این اساس ویژه‌برنامه «جام ۲۰۲۲» از جمعه (۲۷ آبان ماه) با اجرای محمدرضا احمدی و محمدحسین میثاقی روی آنتن می‌رود. شبکه سه سیما، قرارا است نیمی از جدول پخش ٢٤ ساعته خود را برای پرداختن به این رویداد بزرگ اختصاص بدهد و از حوالی ظهر تا بامداد همراه علاقه مندان به فوتبال خواهد بود. ٥٦ بازی از رقابت های فوتبال جام جهانی از شبکه سه سیما و هشت بازی هم به دلیل هم زمانی از شبکه تخصصی ورزش به روی آنتن خواهد رفت.

شبکه سه: مهدی هاشمی ـ تهیه‌کننده ویژه برنامه «جام ۲۰۲۲» شبکه سه ـ با بیان اینکه رسانه‌ ملی تدارک خیلی ویژه‌ای در این دوره جام جهانی در تمام بخش‌ها دیده است، بیان کرد: شبکه‌ی سه متولی اصلی این دوره از مسابقات است. در هفته اول روزانه چهار بازی داریم که قبل از شروع مسابقات از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ویژه برنامه‌ها شروع می‌شود تا پایان شب ادامه دارد و یک ویژه برنامه هم از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد تا ۲:۳۰ بامداد روی آنتن می رود که تقریبا ۱۲ ساعت برنامه داریم.

تهیه‌کننده «جام ۲۰۲۲» افزود: ۲۵۰ آیتم متفاوت قبل از شروع جام تولید شده است. گروهی به قطر اعزام کردیم که بعضی از آیتم‌ها در حین برگزاری جام جهانی تولید می‌شود و سعی شده در تولید آیتم‌ها از تکنولوژی‌های روز ای آر استفاده کنیم که جذابیت‌های بصری این جام رو بالا ببریم.

به‌گفته هاشمی آیتم‌های ویژه‌ای مثل آنالیز تیم‌ها، ستاره‌ها، نوستالژی، معرفی کشورها و … تولید شده است که در تولید این آیتم ها هم به مخاطب عام و هم به مخاطب خاص توجه ویژه داشته ایم. هاشمی افزود: ویژه برنامه «جام ۲۰۲۲» از جمعه ۲۷ آبان با اجرای محمدرضا احمدی و محمد حسین میثاقی روی آنتن می رود.

شبکه ورزش: سینا معتضدی، مدیر شبکه ورزش درباره تدارک این شبکه تخصصی برای فوتبال دوستان گفت: با توجه به این که شبکه ورزش، شبکه تخصصی معاونت سیما در حوزه ورزش است سعی کردیم ویژگی‌هایی را در تعدد، تنوع قالب و ساختار برنامه ها لحاظ کنیم. برنامه‌های ویژه شبکه ورزش صرفا، برنامه های ترکیبی نیست و از ساختار مسابقه تا مستندهای داستانی ـ روایی، تیزر، کلیپ را در کنداکتور ویژه جام جهانی شبکه گنجاندیم تا رضایت مخاطبان به ویژه نوجوانان، جوانان و علاقه‌مندان به ورزش فوتبال را فراهم کند. شبکه ورزش از تابستان ۱۴۰۱، تهیه و تولید برنامه ها را با محوریت جام جهانی ۲۰۲۲ آغاز کرده و تعدادی از مستندها از تیرماه به روی آنتن رفته و از تابستان ۱۴۰۱ تا پایان جام جهانی ۳۵ هزار دقیقه برنامه تدارک دیده است و حدود ۱۰ عنوان برنامه به روی آنتن خواهد رفت.

معتضدی اصلی ترین برنامه جام جهانی شبکه ورزش را برنامه «جام ۲۲» عنوان کرد که از اول مهرماه روزهای دوشنبه و جمعه ساعت ۲۱ پخش آن آغاز شده و نخستین برنامه تحلیلی معاونت سیما درباره جام جهانی قطر است که رسول مجیدی مجری اصلی این برنامه است. یکی از بخش های جذاب و دیدنی این برنامه «قطرنامه» است که جذابیت ها و حاشیه های جام جهانی را با رویکرد طنز با اجرای عبدالله روا به تصویر می‌کشد. همچنین مسابقه «تله کیو جام ۲۲» که با همکاری تلوبیون هر شب ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود و علاقه مندان می توانند از طریق تلوبیون آنلاین در مسابقه شرکت کنند. همچنین مسابقه بزرگ پیش بینی هم طراحی شده است که مخاطبان می‌توانند در آن شرکت کنند و با پیش بینی نتایج بازی ها امتیازات خود را افزایش دهند که در پایان جام جهانی به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

او افزود: محمد میر نیز از طرف این برنامه در قطر حاضر خواهد بود تا مخاطبان را از آخرین اخبار جام جهانی مطلع کند.

معتضدی سپس یادآور شد: یکی از ویژگی‌های دیگر برنامه «جام ۲۲» این است که برخی مسابقات مهم را با حضور خانواده‌ها در استودیو «جام ۲۲» خواهیم دید و همزمان بازی ها را مشاهده می کنند. همچنین در پویش «تا پای جان برای ایران» که در راستای حمایت رسانه ملی از تیم ملی کشورمان می باشد، مخاطبان می‌توانند شعارها و دلنوشته هایشان را در این پویش برای برنامه ارسال کنند تا حامی تیم ملی فوتبال کشورمان باشند.

همچنین برای اطلاع مخاطبان از آخرین اخبار جام جهانی، ویژه برنامه «دست اول» به صورت روزانه و در دو نوبت و در ساعت های ۱۱ و ۱۶ اخرین اخبار و حواشی جام جهانی را به اطلاع مخاطبان شبکه ورزش سیما خواهد رساند.

کدخبر: ۴۸۸۳۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    با سانسور

  • _user_1560694797

    شبکه ورزش از الان بگم که شکست خورده این دوره هستید شما عرضه پخش با صدای لیگ انگ لستان رو ندارید، جام جهانی پیشکش….. عبدا لله روا هم که برنامه تون رو کاملا لوس و بیمزه میکنه