کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۸۲۵
تاریخ خبر:

تفریحات عجیب ثروتمندان آمریکایی

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | آمریکا با ۷۲۰ میلیاردر و هزاران میلیونر رتبه نخست در میان کشورهای جهان را از منظر سکونت ثروتمندان داراست. اختلاف طبقاتی فاحش و افسارگسیخته در این کشور نیز سبب شده است مصرف‌گرایی ثروتمندان به بالاترین حد خود برسد. ازاین‌رو رفتارهایی از ثروتمندان این کشور سر می‌زند که عجیب و محیرالعقول است.

مدتی است که بر سر فعالیت‌های خیریه و نوع و گونه این فعالیت‌ها و اصالت این نوع از فعالیت‌ها و نیز تاثیرش در کمک به قشر آسیب‌پذیر بحث‌های فراوانی صورت گرفته است. جالب است بدانید بر اساس آمار ۳۸ درصد از وقت فراغت ثروتمندان آمریکایی صرف کمک‌های مالی به خیریه‌ها و فعالیت‌های بشردوستانه می‌شود.

البته منتقدان بسیاری فریاد برآوردند که چرا فعالیت‌های خیریه برای ثروتمندان نوعی وقت‌گذرانی و تفریح محسوب می‌شود. پس از آن رتبه دوم با ۳۳ درصد از وقت فراغت ثروتمندان ‌به ورزش تعلق دارد. تفریح با ۲۹ درصد از وقت فراغت ثروتمندان آمریکایی در رتبه سوم قرار دارد. تفریح دایره‌ای وسیع دارد و برای هر یک از ثروتمندان در یک جا نمود پیدا می‌کند.

*** حیوانات غیرخانگی
یکی از راه‌هایی که این امکان را به ثروتمندان مصرف‌گرا می‌دهد تا مرزی بین خود و دیگران بکشند، ساخت باغ‌وحش‌های خانگی با حضور حیوانات عجیب و وحشی است. در این باغ‌وحش‌ها از ببر بنگال و جگوار مشکی انگلیسی گرفته تا پرندگان هیمالیایی و کانگورپی استرالیایی یافت می‌شود. می‌توان گفت باغ‌وحش دیوید کخ، ششمین مرد ثروتمند جهان عجیب‌ترین باغ‌وحش خانگی باشد.

حیوان موردعلاقه کخ دایناسور است و از آنجایی که دایناسورها هزاران‌سال است که منقرض شده‌اند، او باغ‌وحشی از استخوان‌ها و فسیل‌های دایناسورها برپا کرده است. خانواده کخ در تولد ۷۲ سالگی او یک پیکر کامل از استخوان‌های دایناسوری را به او هدیه دادند که ۴۵ میلیون دلار هزینه دربر داشت. البته با رسانه‌ای و جنجالی شدن این هدیه، کخ مجبور شد جهت حفظ وجهه خود این پیکر را به موزه ملی تاریخ طبیعی واشنگتن هدیه دهد.

*** هواپیما و جت‌های شخصی
سفر‌های وقت‌وبی‌وقت ثروتمندان مصرف‌گرا با جت‌‌های شخصی یکی از مهمترین معیارها برای رتبه‌بندی و فخرفروشی آنها نسبت به یکدیگر است؛ برای مثال دونالد ترامپ از جت شخصی خود به‌جای هواپیمای مخصوص ریاست‌جمهوری برای سفرهای داخلی خود استفاده می‌کرد. یکی از چالش‌های سفرهای جمعی ثروتمندان به همراه هم، تامین آشیانه برای هواپیماها و جت‌های شخصی آنهاست.

در این بین جف بزوس، مالک آمازون و دومین ثروتمند جهان پا را از محدوده جت‌های معمولی فراتر گذاشته است. او به سفینه‌های فضایی علاقه‌مند است و ازاین‌رو تکه‌های سفینه‌های معروف ناسا، از جمله آپولو ۱۱ که نیل آرمسترانگ را به عنوان مسافر همراه خود داشت از کف اقیانوس‌ها جمع‌آوری و در سالن‌های شخصی خود سرهم‌بندی کرده است و هرازگاهی به این سفینه‌های خاموش سر می‌زند. این تفریح بزوس تاکنون برای او ۷۱۱ میلیون دلار خرج برداشته است.

*** سفر
سفر به مکان‌های خاص و دور از دسترس عموم یا اقامت در هتل‌های لاکچری و گران‌قیمت همیشه یکی از اموری بوده که ثروتمندان اصرار زیادی به انجام آن داشته‌اند. ازاین‌رو سوئیس، موناکو، ایسلند، مصر و ژاپن همیشه مقصد این افراد بوده است. عده‌ای نیز پا را فراتر گذاشته‌اند؛ برای مثال لری الیسون، مالک اوراکل و یکی از ثروتمندترین افراد جهان که علاقه وافری به کشتی‌رانی و کوهنوردی دارد،

هرازچندگاهی کشتی شخصی عظیم خود را به آب می‌اندازد و با صرف هزینه ۱۰۰ میلیون‌دلاری به سمت پرو می‌رود و در سواحل این کشور پهلو می‌گیرد. سپس لباس‌های کوهنوردی خود را می‌پوشد و با عبور از صخره‌های صعب‌العبور خود را به هتل‌هایی پارچه‌ای می‌رساند که در سینه کوه قرار دارند و در میان زمین و هوا معلقند. اقامت در این هتل‌ها برای الیسون ۴۵ هزار دلار هزینه دارد.

*** جزیره
خرید یک جزیره همیشه معیار مهمی برای رسمیت بخشیدن به ثروت یک فرد در اذهان مردم بوده است. در طول تاریخ ثروتمندان بسیاری نیز جزایر گوناگونی را برای خود خریداری کرده‌اند، اما می‌توان به نادرترین اتفاق در این بین‌ اشاره کرد. پیتر تیل، شریک مارک زاکربرگ در فیسبوک و پیر امیدیار در پیپل که علاقه داشت در تمام آب‌های آزاد جزیره‌ای داشته باشد، یک شهر غوطه‌ور بر آب ساخته است که این شهر غوطه‌ور می‌تواند در هر جایی از آب‌های جهان محل سکونت او باشد. این شهر غوطه‌ور ۱۶۵ میلیون دلار برای تیل هزینه داشته است.

*** مهمانی‌های شبانه
مهمانی‌های شبانه یکی از قدیمی‌ترین محل‌ها برای پول خرج کردن ثروتمندان بوده و هست. امروز این مهمانی‌ها با تغییراتی در نوع خدمات و پذیرایی هنوز در کانون توجه ثروتمندان قرار دارد. اشلی میرز، برگزارکننده امین و مورد اعتماد این مهمانی‌ها برای ثروتمندان در شهرهای لس‌آنجلس، نیویورک، میامی و موناکو است و می‌گوید حضور در هر یک از این مهمانی‌های شبانه برای هر فرد از ۱۰۰ هزار تا یک میلیون دلار خرج برمی‌دارد.

در این مهمانی‌ها بین ۳۰ تا ۲۰۰ نفر شرکت می‌کنند و هزینه این مهمانی‌ها گاه تا ۲۰۰ میلیون دلار نیز افزایش می‌یابد. غذاهای خاص و گران‌قیمت، مواد مخدر و مسائل جنسی از جمله ارکان این مهمانی‌هاست. البته بیشترین رکورد حضور در این مهمانی‌های یک‌میلیون‌دلاری در اختیار جو لو، ثروتمند مالزیایی است، اما بر اساس اظهارات میرز، فرزندان ثروتمندان سرشناس آمریکایی پای ثابت این مهمانی‌ها هستند.

کدخبر: ۳۶۹۸۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر