کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۹۳۹
تاریخ خبر:

تفاوت قیمت خانه‌ از جردن تا جنوب تهران

روزنامه هفت صبح | درباره ترافیک جردن و مصائب پیدا کردن جای پارک در خیابان‌ها و کوچه‌های آن داستان‌های ترسناکی تعریف می‌کنند اگرچه کسی که بخواهد در جردن خانه بخرد، قطعا چیزهای ترسناک‌تری هم به چشم می‌بیند.مثلا یک واحد مسکونی ۸۶متری در این محله متری ۴۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان ارزش دارد و خریدار آن مجبور شده چهار میلیارد و ۳۰میلیون تومان برایش پول بدهد.

برای اینکه عمق مسئله دستتان بیاید باید بدانید خانه‌ای با همین ابعاد در محله جوادیه تهران متری ۱۸میلیون ارزش داشته و قیمت کل آن یک و نیم میلیارد تومان بوده است. در کوچه مروارید جردن هم خانه‌ای ۱۷۰متری معامله شده که هر مترمربع آن ۱۰۷میلیون تومان و ارزش کل معامله ۱۸میلیون و ۱۰۰میلیون بوده است.در حالی که شخصی برای خانه‌ای واقع در خیابان باغ آذری متری ۱۸٫۵میلیون تومان و روی هم رفته حدود سه میلیارد تومان پول داده است.الان تفاوت قیمت خانه‌های جردن با خانه‌های جنوب تهران را بهتر متوجه می‌شوید نه؟

*** قیمت خانه در جردن
امانیه محله‌ای در شمال شهر و واقع در منطقه سه شهرداری تهران است؛ جردن نیز یکی از خیابان‌‌های اصلی این محله محسوب می‌شود.قیمت مسکن در محله امانیه نسبت به متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است.واحدهای امانیه ترکیبی از بافت اداری و مسکونی است و در کنار واحدهای لوکس مسکونی، واحدهای اداری و تجاری بسیاری نیز در آن دیده می‌شود.

یک دستگاه آپارتمان ۹۶متری و ۲۱سال ساخت در گلفام متری ۵۳میلیون و ۷۵۷هزار تومان معامله شد. قیمت مسکن جهت معامله یک خانه ۸۶متری و ۱۹ساله در بلوار آفریقا نیز ۴۶میلیون و ۴۲۸هزار تومان در هر مترمربع بوده است. متراژ واحدها در این محله نیز مانند سایر محله‌های شمال تهران بالاست و واحدهای نقلی و متراژ پایین به‌ندرت در بین معاملات این محله مشاهده می‌شود.

یک خانه ۱۶۹متری و ۴۵ساله در کوچه مروارید جردن متری ۱۰۶میلیون و ۷۰۹هزار تومان و واحدی ۷۱متری در همین منطقه متری ۹۸میلیون و ۵۶۳هزار تومان معامله شد. برای معامله یک دستگاه آپارتمان ۱۳۳متری و ۱۸ساله متری در خیابان ولیعصر ۵۲میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.واحدی ۱۱۹متری و ۱۹سال ساخت در همین خیابان نیز متری ۵۱میلیون و ۹۹۶هزار تومان فروخته شد.

قیمت واحدی ۹۴متری و یک‌ساله در کوچه زینت ۷۴میلیون و ۶۸۲هزار تومان در هر مترمربع بود. امانیه از محله‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود بنابراین واحدهای قدیمی زیادی نیز در آن به فروش می‌رسد. یک آپارتمان ۱۲۰متری و ۴۰سال ساخت در خیابان ایثار سوم نیز متری ۴۳میلیون تومان به فروش رسید.

*** قیمت خانه در جنوب تهران
در محله‌های جنوب تهران متوسط قیمت مسکن از متوسط قیمت مسکن در کل شهر تهران پایین‌تر است. مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ از مناطق جنوب تهران به حساب می‌آیند که محله‌هایی مثل افسریه، نازی آباد، ابوذر، هاشم آباد و … را در دل خود جای داده است.

ابوذر یکی از محله‌های جنوب شرق تهران است؛ یک واحد آپارتمان ۵۵متری و ۱۸ساله در این محله ۲۱میلیون و ۴۴هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید.واحدی ۶۶متری و یک‌سال ساخت در افسریه (از دیگر محله‌های جنوب شرق تهران) با قیمت یک میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان معامله شد.

غالب واحدهای جنوبی تهران متراژی پایین دارد اما واحدهای متراژ بالا نیز در بین معاملات این منطقه به چشم می‌خورد؛ یک واحد ۱۶۰متری و ۵۲ساله در باغ آذری متری ۱۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله شد.همچنین قیمت مسکن جهت معامله واحدی ۸۸متری و دو سال ساخت در جوادیه یک میلیارد و ۵۷۶میلیون تومان بوده است.

نازی‌آباد از دیگر محله‌های جنوبی تهران بوده که متوسط قیمت مسکن در آن از متوسط قیمت مسکن در سایر محله‌های جنوبی تهران بالا‌تر بوده و به محله مرفه‌نشین جنوب تهران معروف است؛خانه‌ای ۵۸متری و ۱۵سال ساخت در این محله متری ۲۰میلیون و ۸۲۶هزار تومان،یک دستگاه آپارتمان ۴۵متری و ۱۰ساله در هاشم آباد متری ۱۵میلیون تومان و واحدی ۳۸متری و ۳سال ساخت در محله بیسیم نیز متری ۱۶میلیون و ۴۸۴هزار تومان فروخته شد.

کدخبر: ۳۷۸۹۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    آخه این دیگه گفتن داره به خدا ما ساکن شم ال تهرانیم یه موقع یکی از من می‌پرسه ساک ن کجا هستید میگم مثلاً غرب تهران. آخه وق تی میگی ساکن آنچنانیه هستی مثلاً همه چیز نسبت بهت تغییر می‌کنه اصلا انگار تو برخ ورد و افکار آدم‌های مختلف باهات فرق داره هر کسی یه جور فکر می‌کنه و از آدم توقع داره بعضی ها جالب آدمو مثل یه استعمارگر میبینن که زندگی آدمهایی مثل اونها رو تصا حب کرده گفتن قیمت ملک از فلان تا فلان من طقه شهر چیزی جز فحش خوردن به امثال ما ند اره برای همین وقتی همچین خبری رو میبینم شاید فقط من نباشم که همچین حسی رو دارم و لی حالم گرفته میشه