کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۸۵۳
تاریخ خبر:

تفاوت‌ صدرنشینی‌ استقلال فکری با تیم استراماچونی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | محمود فکری همچنان به صدرنشینی تیمش می‌نازد و انتقادات از تیمش را با تکیه بر همین صدرنشینی، مردود می‌داند و تلویحا سوال می‌کند که چرا از استقلالِ استراماچونی ‌ هنگام صدرنشینی انتقاد نمی‌شد. در این مطلب به تفاوت‌های دو صدرنشینی فکری و استراماچونی می‌پردازیم تا پاسخ سوال محمودخان فکری را داده باشیم.

*** نوسان فکری، ثبات استرا
استقلال محمود فکری همچنان مسیر نامشخصی را طی می‌کند. پس از گذشت ۱۳ هفته از لیگ بیستم، هنوز هواداران این تیم نمی‌دانند قرار است در بازی بعدی، شاهد چه نمایشی از تیم‌شان باشند. در نمایش‌های استقلالِ فکری، هیچ ثباتی وجود ندارد و تیم او یکی در میان خوب و بد بازی می‌کند. طبیعتا نتایج تیم او هم تحت تاثیر همین نمایش‌ها نوسان دارد‌.

اما در استقلالِ استراماچونی، بعد از چند هفته ابتدایی هواداران استقلال شاهد ثبات تیم‌شان چه در نوع و فرم بازی و چه در نتیجه‌گیری بودند. از اواسط نیم‌فصل اول می‌شد حدس زد که زیباترین بازی هر هفته، جایی برگزار می‌شود که یک طرف آن استقلالِ استراماچونی حضور دارد. اغلب هم پیش‌بینی‌ها درست از آب درمی‌آمد و معمولا بازی‌های استقلال جذاب‌ترین و زیباترین بازی هر هفته بود.

مرور نتایج استقلالِ فکری و استقلالِ استراماچونی به خوبی این موضوع را اثبات می‌کند. در لیگ بیستم نتایج استقلال تا هفته سیزدهم به ترتیب عبارتند از: «برد، باخت، برد، مساوی، مساوی، برد، مساوی، مساوی، برد، برد، برد، باخت، مساوی!» البته استقلال در این فصل هرگز سه برد متوالی نداشته و آن سه برد پشت سر همی که در نتایج این تیم می‌بینید، واقعی نیست. چرا که دربی بعد از دو برد اول استقلال در آن مقطع برگزار شد که با نتیجه مساوی به پایان رسید و برد سوم مقابل تراکتور، بعد از این بازی برای استقلال به دست آمد.

حالا به سراغ نتایج استقلالِ استراماچونی در ۱۳ هفته ابتدایی لیگ نوزدهم برویم: «باخت، مساوی، مساوی، باخت، مساوی، برد، برد، برد، برد، برد، برد، مساوی، برد.» همانطور که می‌بینید، استقلال از هفته ششم تا هفته سیزدهم هفت برد و یک تساوی در کارنامه‌اش ثبت کرده است. آن یک مساوی هم با داوریِ اشتباه مقابل سپاهان و نگرفتن یک پنالتی مسلم برای استقلال روی هند استنلی کی‌روش و سالم اعلام کردن گل آفساید سپاهان در دقیقه ۹۶ ثبت شد و اگر آن اتفاقات نبود، استقلال با استراماچونی هشت برد متوالی را رقم می‌زد!

*** ‌آیا استقلالِ فکری هم ترسناک است؟
بعد از نمایش‌های دیدنی استقلال در فاصله هفته ششم تا سیزدهم، جوی که در لیگ برتر به وجود آمده بود حاکی از ترس همه تیم‌ها از روبه‌رو شدن با استقلال بود. تیمی که در زیباترین بازی لیگ نوزدهم، تراکتور را در تبریز ۴بر۲ شکست داده بود، سایپا را در زمین حریف ۴برصفر برده بود و صنعت‌نفت آبادان را در تهران ۵برصفر برده بود و دو پنالتی مسلمش هم توسط داور نادیده گرفته شده بود، واقعا تیم ترسناکی بود و تیم‌هایی مثل پرسپولیس و فولاد واقعا خوشحال بودند که قبل از اوج گرفتن استقلال استراماچونی با این تیم روبه‌رو شده و از آن امتیاز گرفته بودند.

حتی امیر قلعه‌نویی بعد از تساوی ۲-۲ سپاهان مقابل استقلال در اصفهان، اقرار کرد که تیمش با خوش‌شانسی از استقلال یک مساوی گرفته است. در آن مقطع، کادر فنی هر تیمی که قرار بود با استقلال بازی کند، قبل از بازی تلویحا اعتراف می‌کرد که فقط برای باختن با حداقل گل به مصاف این تیم خواهد رفت‌ اما آیا استقلال صدرنشین محمود فکری هم چنین شرایطی را دارد؟ آیا نفت مسجدسلیمان برای نباختن مقابل استقلال قرار گرفت؟ آیا ذوب‌آهن پایین جدولی آمده بود که مقابل استقلال آبروداری کند؟ آیا نساجی قائمشهر که جمعه به مصاف استقلال خواهد رفت، واقعا از این استقلال و نمایش‌هایش می‌ترسد؟

*** آیا استقلالِ فکری از داوری آسیب دیده است؟
تقریبا روزی نیست که از یکی از اعضای کادر فنی استقلال مصاحبه‌ای در رسانه‌ها منتشر شود و آنها از اشتباهات داوری علیه این تیم گله نکنند‌ اما آیا واقعا آنقدر که روی این مسئله مانور داده می‌شود، استقلال از داوری‌ها ضربه خورده است؟

فقط به داوری دربی و انتقادات خنده‌دار و بی‌منطق آرش برهانی از داوری این بازی توجه کنید تا ببینید کادر فنی استقلال، چقدر درباره اشتباهات داوری علیه تیم‌شان اغراق می‌کنند. در واقع اگر روی داوری بازی‌های این تیم ریز شویم، شاید به این نتیجه برسیم که تیم فکری نه‌تنها آسیب زیادی از سوت‌های داوران ندیده بلکه سود هم برده و این سوت‌ها در صدرنشینی فعلی این تیم هم موثر هستند.

*** دلیل می‌خواهید؟ تفاوت تمرینات!
این روزها تصاویر زیادی از تمرینات استقلال در رسانه‌ها منتشر می‌شود‌ اما چیزی که کمتر در این تصاویر می‌بینیم، جدیت و تمرکز کادر فنی و به خصوص شخص محمود فکری روی تمرین است. البته که فضای شاد در تمرینات لازم است و می‌تواند به بهتر شدن کیفیت فنی بازیکنان هم کمک کند اما آیا فکری آنقدر که لازم است، روی حرکات بازیکنانش در تمرین تمرکز و نظارت دارد؟

تصاویر زیادی از استراماچونی در تمرین استقلال وجود دارد که در آن جدیت و عصبانیت سرمربی ایتالیایی کاملا مشخص است. در برخی از تصاویر حتی رگ گردن برآمده او هم به وضوح دیده می‌شود. همچنین برگه‌ها و دفترچه‌های مختلفی که در آن نحوه تمرینات با جزئیات کامل مشخص شده، در برخی از این تصاویر در دست اعضای کادر فنی دیده می‌شود‌ اما آنچه در تمرینات استقلالِ فکری بیشتر از هر چیز دیگری مشهود است، دوری فکری از بازیکنان، شوخی و خنده بیش از اندازه و البته حضور افراد نامربوط در تمرینات این تیم است که طبیعتا تاثیرات خود را در بازی‌ها نشان می‌دهد.

کدخبر: ۳۷۱۸۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر