کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۹۳۸
تاریخ خبر:

تغییر حداقل سن رابطه جنسی در فرانسه!

روزنامه هفت صبح | مجلس ملی فرانسه روز پنجشنبه قانون تقویت حمایت از کودکان در برابر خشونت جنسی را تصویب کرد.بر اساس این مصوبه حداقل سن رضایت به رابطه جنسی ۱۵ سال تعیین شد. نمایندگان مجلس ملی فرانسه همچنین سن اعلام رضایت به داشتن رابطه جنسی با محارم را ۱۸سال تعیین کردند. این قانون که پیش از این در مجلس سنا تصویب شده بود، روز پنجشنبه به اتفاق آرا و بدون رای مخالف در مجلس ملی فرانسه به تصویب رسید.

وزیردادگستری فرانسه با اشاره به اینکه تصویب این قانون «یک مرحله تاریخی» در مبارزه با خشونت جنسی است گفت که با تصویب این قانون هیچ فرد بزرگسالی نمی‌تواند در دادگاه‌ها ادعا کند که با رضایت با فرد زیر سن قانونی رابطه جنسی برقرار کرده است.بر اساس این قانون، برقراری رابطه جنسی یک بزرگسال با کودک زیر ۱۵سال یا با فردی از محارم که زیر ۱۸سال سن دارد تجاوز تلقی می‌شود و مرتکب با ۲۰سال زندان روبه‌رو خواهد شد.

با این حال این قانون یک استثنا را در نظر گرفته که آن هم عشق‌های نوجوانی است. بر اساس این بخش از قانون که «رومئو و ژولیت» نام گرفته است، اگر یک نوجوان زیر ۱۵سال با فردی که حداکثر پنج سال از او بزرگ‌تر است رابطه برقرار کرده باشد و اظهار شود که این رابطه بر اساس عشق بوده است از شمول این قانون خارج خواهد بود.

تصویب این بخش از قانون میان نمایندگان بحث برانگیر شد. برخی از نمایندگان مجلس ملی فرانسه از اینکه بر اساس این قانون یک کودک ۱۳ یا ۱۴ ساله بتواند بر اساس عشق با یک جوان ۱۸ یا ۱۹ ساله رابطه داشته باشد، اظهار نگرانی کردند.این قانون همچنین مجازات مشتریانی که با پرداخت پول با کودکان رابطه برقرار می‌کنند و همچنین مجازات سوءاستفاده جنسی از کودکان از طریق اینترنت را افزایش داده است.
موج روایت تجربه‌ها از خشونت‌های جنسی در دوران کودکی به دنبال انتشار کتاب کمی کوشنر، فرزند وزیر خارجه اسبق فرانسه آغاز شد. او در کتاب خود اولیویه دوهامل، ناپدری‌اش را به اذیت و آزار جنسی برادرش متهم کرده بود. (یورونیوز)

کدخبر: ۳۸۳۹۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر