کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۷۷۴
تاریخ خبر:

جزییات طرح ترافیک ۹۹ اعلام شد

مدیر واحد ساماندهی محدوده ها و طرح های ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح ترافیک در سال ۹۹ را تشریح کرد.

تغییرات طرح ترافیک در سال۹۹

به گفته عمار سعیدیان‌فر طرح ترافیک سال ۹۹ به جز تغییرات قیمتی و اجرایی از لحاظ ماهیتی و محدوده ای تفاوتی با طرح ترافیک سال ۹۸ نخواهد داشت اما معاینه فنی در سال جاری ۲۵ درصد تخفیف داشت که در سال ۹۹ به ۳۰ درصد می رسد، از نظر قیمت هم برای افرادی که معاینه فنی دارند ۲۱ درصد و برای افرادی که معاینه فنی برتر دارند ۱۳,۵ درصد افزایش داشته است.

شهروندان برای تردد در محدوده ترافیک با توجه به رأی دیوان عدالت و سایر مسائل باید تردد خود را قبل از ورود به محدوده رزرو کرده و تا ساعت شش صبح آن روز هم می توانند رزرو خود را کنسل کنند و اگر هم کار واجبی پیش آمد و به محدوده وارد شدند باید تا ۱۲شب همان روز ترددشان را در سامانه رزرو کنند در غیر این صورت مشمول تخفیف نخواهند شد. سیستم رزروها قبل از شروع هفته یعنی روز چهارشنبه باز می‌شود تا شهروندان کار رزرو خود را انجام دهند.

تردد در محدوده آلودگی هوا نیز همان عدد ۲۰روز تردد رایگان است و برای تردد بیشتر از ۲۰روز باید هزینه پرداخت شود. ساکنین محدوده می توانند قبل از ساعت هشت و ۳۰دقیقه صبح یک ورود و بعد از ساعت ۱۷ یک خروج رایگان داشته باشند و بین این ساعات هم برای آنها نصف قیمت است. همچنین کسانی که در این محدوده مستاجر هستند می توانند اجازه تمدید را به اداره دفتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران ارائه کنند و مالکان نیز اگر عواض نوسازی خودرو را پرداخت کنند به صورت اتومات برای آنها تمدید خواهد شد.

سعیدیان فر که درخصوص وضعیت ترافیکی روزهای پنجشنبه در سال ۹۹ عنوان کرد: ما در سال جدید همچون سال ۹۸ پنجشنبه ها طرح ترافیک نداریم و فقط محدوده کنترل آلودگی هوا را داریم که از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ ظهر اعمال می شود و برای شهروندانی هم که روز پنجشنبه وارد محدوده شوند فقط یک روز از ۲۰ روز تردد رایگان آنها کاسته خواهد شد.

کدخبر: ۳۱۱۷۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر