کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۶۷۹۰
تاریخ خبر:

تعیین سقف قرارداد برای جذب بازیکن خارجی؟

سایت فوتبالی نوشت: وضعیت ارز در کشور به جایی رسیده که رویکرد دولت، صرفه جویی هرچه بیشتر در خرج کردن آن است. از طرفی مدتی است که ردپای تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور، در فوتبال هم دیده می‌شود.

اولین بار پس از اینکه فدراسیون فوتبال در پرداخت حقوق مارک ویلموتس به مشکل برخورد زنگ خطر به صدا درآمد.

مورد بعدی هم فسخ یک طرفه قرارداد با استقلال توسط آندره‌آ استراماچونی بود. بعدها مشخص شد دلیل اصلی آن مشکلات باشگاه استقلال در پرداخت حقوق این سرمربی بوده است.

جدا از موارد بالا، بسیاری از بازیکنان خارجی ناکارآمد هم مشکلاتی ایجاد کرده‌اند. مانند جونیور براندائو، بازیکن برزیلی سابق پرسپولیس، که بدون اثرگذاری خاصی در ترکیب این تیم، قراردادی به یورو بست و با دریافت بخشی از قراردادش ایران را ترک کرد.

به همین دلیل وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفته است تا برای ورود خارجی‌ها به ایران سقف قرارداد تعریف کند و امیدوار است با این روش بتواند خرج کردن منابع ارزی کشور صرفه جویی شود.

اتفاقی که به مذاق تیم‌های لیگ برتری خوش نیامده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس، از اولین منتقدان این طرح است. گویا پرسپولیس قصد جذب بازیکنی خارجی را داشته که مبلغ قراردادش بالاتر از سقف تعیین شده توسط وزارت ورزش بوده است. در نتیجه جذب او منتفی شده و ناراحتی انصاری‌فرد را هم به دنبال داشته است.

کدخبر: ۲۹۶۷۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر