کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۲۵۰
تاریخ خبر:

تعرض ناکام در ‌‌خیابان زرتشت سال ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | صفحه یک روزنامه اطلاعات ۲۹ اردیبهشت تصویر همان ناشران ناقلای ایتالیایی با فرح و رضا پهلوی است. برادران دینو که نسخه نفیسی از ترجمه ایتالیایی ماموریت برای وطنم را به ایران آورده‌اند تا مورد عنایات ویژه قرار گیرند! در صفحه ۳ اعلام شد که درآمد سرانه ایرانی‌ها از ۱۱۹ هزار ریال افزون گشت. یعنی حدود ۱۲ هزار تومان. یعنی ۱۴۷۰ دلار.

در صفحه ۴ نرخ دستمزد کارگر ساده ساختمانی اعلام شده که ۳۵ تومان است. اگر ۲۵ روز کار برای یک کارگر ساده در نظر بگیریم می‌شود ماهی ۹۲۵ تومان. بالاترین رقم کارگران ساختمانی به سیمانکار درجه یک و بنای گچکار درجه یک و کاشیکار درجه یک تعلق می‌گیرد با روزی ۱۳۷ تومان که به ازای یک ماه می‌شود ماهی ۳۴۲۵ تومان. معادل اجاره‌خانه یک خانه ۹۰ متری در مرکز شهر.

صفحه ۵ از همان گزارش‌های تملق‌آمیز خاص اطلاعات آن سال‌هاست. یک صفحه کامل با عکس‌های رنگی درباره بازدید فرح از زنجان و مازندران. با تیتر طلوع آفتاب مهربانی در افق قلب‌ها! در صفحه ۹ گزارشی کار شده که طبق آن اردکان با هفتاد هزار جمعیت داروخانه ندارد. در گزارش آمده که در اردکان هرکسی که بیماری سختی گرفت اول باید غسال را خبر کند و بعد به سراغ دارو برود!

در صفحه ۳۲ ریز برنامه گلها برای روز جمعه منتشر شده: آواز سیاوش و عبدالوهاب شهیدی و تار شهناز و کمانچه استاد بهاری. خداوند رفتگان همه را بیامرزد. در صفحه ۱۴ اولین آگهی‌های ماشین فولکس واگن گلف منتشر شده است. تیتر خوبی هم دارد: ‌بزرگ ماشین کوچک.
در اطلاعات ۳۱ اردیبهشت در بالای صفحه تیتر آمده:‌ تهران در تابستان با کمبود آب روبه‌رو خواهد شد. این تیتر را می‌شود همین امروز هم در صفحه اول روزنامه‌ها کار کرد.

مهم‌ترین مطلب این شماره گزارش بازی‌های جام تخت جمشید است. استقلال تهران در سفر به شیراز با سه گل بدرقه شده است. گل‌های برق را قشقاییان و حیدری و اسداللهی به ثمر می‌رسانند. در انزلی پرسپولیس در غیاب امیرآصفی برکنار شده تحت هدایت پرویز قلیچ‌خانی و البته علی پروین مقابل ملوان ظاهر شد و به سختی یک تساوی بدون گل از حریف چغر گرفت. پاس اما به سبک همیشگی‌اش در آن سال‌ها و تحت هدایت حسن حبیبی با یک گل از سد بانک ملی می‌گذرد.

تک گل را هم حسین فرکی به ثمر می‌رساند. ۱۸ هزار نفر در شیراز، ‌هفت هزار نفر در انزلی و ۱۰ هزار نفر در امجدیه شاهد این بازی‌ها بوده‌اند. تراکتورسازی هم در تبریز و در مقابل ۱۷ هزار تماشاگر با تک گل پرویز مظلومی از سد ذوب‌آهن گذشته است. در این شماره به استقبال آغاز جشنواره کن هم رفته‌اند. جشنواره‌ای که روبرتو روسلینی رئیس هیات داوران آن بوده و فیلم‌های سه زن از آلتمن، ‌یک روز بخصوص از اتوره اسکالا، ‌دوست آمریکایی من از ویم وندرس و دوئل‌کنندگان از ریدلی اسکات مهم‌ترین فیلم‌هایش هستند.

در صفحه ۳۴ گزارشی کار شده از راننده‌ای به‌نام رضا شعاری که دختری را به‌عنوان مسافر در خیابان زرتشت تهران سوار می‌کند و او را می‌رباید و سعی می‌کند در کوچه‌ای بن‌بست به او تجاوز کند که خب موفق نمی‌شود. خبر دیگری هم کار شده از زدوخورد در محله امامزاده حسن که طی آن حجت مقدم ۱۵ ساله با ضربات چاقو اسماعیل پیلی ۲۰ ساله را می‌کشد. اسماعیل کارگر تختخواب‌سازی بود و حجت هم پسر صاحبخانه‌اش.
همین دیگر.

کدخبر: ۳۹۱۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    با دلار ۳۰۰۰ برابری، دستمزد ماهیانه کارگ ر ساده ساختمانی به نرخ امروز باید ۲۷۷۵۰۰ ۰ تومان شود.