کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۷۶۴۶
تاریخ خبر:

تعرض جنسی؛ دردسر تازه خاندان سلطنتی انگلیس

روزنامه هفت صبح| پسر دوم ملکه انگلیس یک بار دیگر در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته. به نظر می‌رسد که رسوایی‌های شاهزاده اندرو و خانواده‌اش پایانی ندارد. او به دلیل رابطه صمیمانه‌اش با جفری اپستین به دردسر افتاده و حالا کار شکایت از این شاهزاده انگلیسی بالا گرفته است. اما ماجرا از چه قرار است؟

یک: ویرجینیا جیفری، یکی از شاکیان قدیمی جفری اپستین از شاهزاده اندرو، عضو ارشد خاندان سلطنتی بریتانیا به دلیل «تعرض جنسی» در ۱۷سالگی شکایت کرد. او پیش‌تر نیز بارها به طور علنی پسر ملکه بریتانیا را به دلیل برقراری رابطه جنسی وقتی او زیر سن قانونی بوده، متهم کرده بود. وکلای ویرجینیا جیفری شکایت خود را در دادگاه فدرال منهتن آمریکا ثبت کردند، جایی که اپستین یک ماه قبل از اینکه در ۶۶سالگی در ماه آگوست ۲۰۱۹ در زندان فدرال و در انتظار محاکمه خودکشی کند، به راه‌اندازی شبکه قاچاق جنسی متهم شد.

دو: جیفری بارها اتهامات خود را علیه جفری اپستین، گیلن مکس ول، دوست نزدیک او و شاهزاده اندرو مطرح کرده اما این بار او برای اولین بار شاهزاده اندرو را مستقیما در چارچوب شکایت حقوقی و در مقابل افکار عمومی متهم کرده است.طرح شکایت جیفری در دادگاه می‌تواند فشار افکار عمومی را بر شاهزاده اندرو با وجود مصونیت قضایی‌اش افزایش دهد. جیفری در بیانیه‌ای گفت که شاهزاده اندرو را به دلیل نوع رابطه‌اش با او مسئول می‌داند.

او گفت: «افراد قدرتمند و ثروتمند از مسئولیت اقدامات خود معاف نیستند. امیدوارم قربانیان دیگر ببینند که می‌شود در سکوت و ترس زندگی نکرد و با فریاد زدن و مطالبه‌ عدالت، زندگی خود را پس گرفت.»به گزارش یورونیوز، جیفری در ادامه با تأکید بر اینکه به آسانی به این تصمیم نرسیده است، گفت: «به عنوان یک مادر و همسر، حفاظت از خانواده‌ام در اولویت قرار دارد و می‌دانم که این اقدام، من را در معرض حملات بیشتر شاهزاده‌ اندرو و حامیانش قرار خواهد داد، همچنان که می‌دانم در صورت عدم پیگیری من، آن‌ها را با قربانیانشان در همه جا آزاد می‌گذاشتم.»

سه: اندرو اواخر سال ۲۰۱۹ به «بی.بی.سی» گفت که هرگز با جیفری رابطه‌ نداشته و این اتفاق روی نداده است. او با بیان اینکه هیچ خاطره‌ای از دیدار با جیفری به یاد ندارد، به مصاحبه‌کننده گفت که در مورد اتهامات مطرح شده از سوی جیفری که ادعا می‌کند این دیدار در سال ۲۰۰۱ رخ داده «برخی از موارد اشتباه است.» پسر دوم ملکه بریتانیا گفت: «من به طور قاطع می‌توانم به شما بگویم که هرگز اتفاق نیفتاده است.» این گفت‌وگو به طور گسترده توسط منتقدان نکوهش شد، زیرا آن‌ها بر این باور بودند که شاهزاده اندرو نسبت به قربانیان جفری اپستین بی‌تفاوت است.

چهار: شاهزاده اندرو پس از طرح اتهام‌های جنسی وظایف سلطنتی را کنار گذاشت. خانم جیفری مدت‌هاست که می‌گوید «گیلن مکس ول» او را وقتی زیر سن قانونی بوده به خدمت گرفته تا مورد سوءاستفاده‌ جنسی جفری اپستین طی سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ قرار گیرد. شاهزاده اندرو بر اساس این شکایت در چندین مورد از خانم جیفری که زیر ۱۸سال داشت سوءاستفاده کرده است.

در دادخواست آمده است که در هر مورد ادعا شده، جیفری «آشکارا یا ضمنی» توسط اپستین، مکس ول یا شاهزاده اندرو برای برقراری رابطه‌ جنسی با برادر ولیعهد بریتانیا «تهدید» شده است. در این شکایت آمده است که او «از کشته شدن یا صدمات جسمی به خود یا دیگری و دیگر پیامدهای ناشی از نافرمانی» در مقابل خواسته این سه نفر به دلیل «ارتباطات قوی، ثروت و قدرتشان» نگران بوده است.

پنج: این شکایت ذیل عنوان قانون ایالتی قربانیان کودک در نیویورک مصوب سال ۲۰۱۹ مطرح شده است. این قانون به قربانیان اجازه می‌دهد به طور موقت ادعاهای حقوقی مربوط به سوءاستفاده‌هایی را که هنگام کودکی‌شان رخ داده است را بدون در نظر گرفتن مدت یا تاریخ سوءاستفاده، پیگیری کنند.جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی که در سال‌های گذشته از سوی ده‌ها دختر نوجوان متهم به سوء‌استفاده جنسی، اذیت و آزار و تجاوز جنسی شده با شاهزاده اندرو دوست بوده است.

کدخبر: ۴۰۷۶۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر