کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۱۷۰۳
تاریخ خبر:

تعداد سربازان کشته شده اوکراینی در جنگ با روسیه مشخص شد

مشاور زلنسکی گفته، از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی تاکنون که جنگ اوکراین آغاز شده، این کشور ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار سرباز خود را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز چهارشنبه، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای و طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی و بیش از ۱۰۰ هزار افسر ارتش اوکراین تاکنون کشته شده‌اند. با این حال، این اعداد هم از ویدیو و هم از بیانیه وب سایت کمیسیون اروپا در اواخر روز ویرایش شدند.

معاون سخنگوی کمیسیون اروپا بعدا در توییتی گفت که نسخه قبلی نادرست است چون برآورد استفاده شده از منابع خارجی، باید به کشته‌ها و مجروحان اشاره می‌کرد.

میخائیلو پودولیاک، مشاور زلنسکی در این رابطه گفت: در مورد تلفاتی که به اوکراین در جنگ وارد آمده بدون شک، اورسولا فون درلاین اشتباه کرده است. به همین دلیل این ویدیو را حذف کردند، این ارقام را حذف کردند. چون ما تخمین‌های رسمی ستاد کل را داریم. این تلفات بین ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار کشته است.

در ماه نوامبر سال جاری میلادی، سرگئی سوروویکین، ژنرال مسئول عملیات نظامی روسیه در اوکراین، گفته بود ارتش اوکراین تنها در ماه اکتبر بیش از ۱۲ هزار سرباز خود را از دست داده است. در ماه سپتامبر نیز سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود، بیش از ۶۱ هزار تن از سربازان اوکراینی کشته و حدود ۴۹ هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کدخبر: ۴۹۱۷۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر