کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۱۷۵۹
تاریخ خبر:

سایه ترس و وحشت از جنگ در جامعه آمریکا

گروه‌های معترض در واشنگتن و دیگر شهرهای آمریکا به خیابان‌ها آمدند تا حمله هوایی در عراق را که به دستور دونالد ترامپ صورت گرفت و طی آن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نظامی ایران شهید شد را محکوم کنند.

به‌شکل همزمان تحرکاتی دیپلماتیک در حال انجام است.

صدراعظم اتریش پیشنهاد داده است که کشورش میزبان ایران و آمریکا برای انجام گفت‌وگو میان دو کشور باشد. سباستین کورتز صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با روزنامه بیلد آم زنتاگ این پیشنهاد را مطرح کرد که در صورت تمایل مقامات ایران و آمریکا برای بازگشت به مذاکره، وین میزبان این مذاکرات باشد. کورتز در ادامه به برگزاری جلسات متعدد مذاکرات ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در پایتخت اتریش اشاره کرد که در سال ۲۰۱۵ به حصول توافق هسته‌ای میان آنها منجر شد اما آمریکا که از اعضای توافق به شمار می‌آمد در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه ازآن خارج شد.

همچنین وزیر امورخارجه انگلیس برای گفتگو درباره حمله آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در بغداد که به شهادت آنها منجر شد به واشنگتن سفر می‌کند. دومینیک راب وزیر امورخارجه انگلیس روز سه‌شنبه به واشنگتن خواهد رفت تا درباره اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کند. وی پیش از آن نیز با وزیران امورخارجه فرانسه و آلمان دیدار خواهد کرد.

یک سخنگوی دولت انگلیس نیز گفت که بوریس جانسون نخست وزیر این کشور که هنوز درباره ترور سردار سالیمانی اظهار نظر نکرده، قرار است طی روزهای آیِنده با رهبران سایر کشورها گفت‌وگو کند. به گفته این سخنگو، جانسون احتمالا با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو خواهد داشت.

از سوی دیگر در پی تحولات اخیر در منطقه و حملات خصمانه آمریکا در عراق، معاون وزیر دفاع سعودی به دستور ولیعهد این کشور طی دو روز آتی به واشنگتن و لندن می‌رود. روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به خالد به سلمان، معاون وزیر دفاع این کشور و برادر کوچکترش دستور داده طی دو روز آتی به آمریکا و انگلیس سفر کند

کدخبر: ۳۰۱۷۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر