کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۹۲۹۱
تاریخ خبر:

تشکیل باند خانوادگی برای سرقت از زنان سالخورده

روزنامه هفت صبح | سارقان با سوءاستفاده از روحیه مذهبی مالباختگان طلای آنها را به سرقت می‌بردند. رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که از بانوان سالمند سه میلیارد ریال سرقت و کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی گفت: اوایل مرداد ماه سال جاری شکایت‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و سرقت از بانوان سالمند به شیوه خاص توسط گروهی متشکل از دو مرد و یک زن که با خودروهای مدل بالا و با ظاهری آراسته در سطح شهر و خصوصا اطراف مساجد و اماکن مذهبی تردد می‌کنند و با شناسایی سوژه‌های خود که اکثرا بانوان سالخورده بودند به آنها نزدیک می‌شدند و خود را فردی خیر معرفی می‌کردند، برای بررسی تخصصی به این پایگاه ارجاع شد.

*** نحوه سرقت
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: شکایت شاکیان حاکی از آن بود متهمان با نشان دادن نایلون مشکی که محتوی مقداری البسه، دلار و ایران چک‌های جعلی بود و به این بهانه که چون با محل آشنا نیستند و با سوء‌استفاده از اعتقادات مذهبی آنها از مالباخته درخواست می‌کردند تا لباس‌ها را به نیازمندان برسانند، پس از جلب اعتماد مالباخته متهمان می‌گفتند چون از خارج از کشور آمده‌اند و با وضعیت بازار ایران آشنایی ندارند و قصد خرید طلا دارند، از مالباخته تقاضا می‌کردند طلاهایش را نشان دهد تا شماره آن را یادداشت کنند و پس از گرفتن طلاها با ترفند خاصی طلاجات و وجوه قلابی را در مقابل چشم مالباخته داخل نایلون قرار می‌دادند و تحویل وی می‌دادند در حالی که ته نایلون سوراخ بود و طلاها کف خودروی متهمان می‌افتاده و شاکی پس از مراجعه به منزل و رویت نایلون متوجه سرقت طلاهای خود می‌شده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در برخی شکایت‌ها وقتی متهمان موفق به فریب سوژه نمی‌شدند با توسل به زور و تهدید اقدام به سرقت طلای آنان می‌کردند. وی تصریح کرد: با توجه به موارد مشابه و سرقت‌های متعدد با این شیوه و شگرد در شهر تهران و برخی شهرستان‌ها و ایجاد نارضایتی شهروندان و متحمل شدن خسارات متعدد به آنان، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی را بر آن داشت تا با ایجاد تیم ویژه‌ای موضوع مربوط را پیگیری کنند و در اقدامات پلیسی تصاویر یکی از متهمان به نام رضا‌ ۳۶‌ساله که از مجرمان سابقه‌دار است را به دست آوردند.

*** تشکیل باند خانوادگی سرقت
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در بررسی‌های بعدی مشخص شد همدستان رضا خانواده وی هستند و با تشکیل باند خانوادگی اقدام به کلاهبرداری و سرقت‌های سریالی کرده‌اند. با هماهنگی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران مخفیگاه رضا در نازی آباد شناسایی و در عملیاتی بامداد ۱۵ بهمن ماه وی دستگیر شد.

ماموران در بازرسی از آن محل دو دستگاه خودروی مزدا۳ و جک s۵ را که با آن اعمال مجرمانه را مرتکب می‌شدند به همراه مقادیری طلا و پول‌های تقلبی کشف کردند.این مقام انتظامی گفت: پس از انتقال متهم به پایگاه هشتم وی اعلام کرد، حدود دو سال است به همراه خانواده در شهرهای تهران - اسلامشهر - شیراز - اصفهان و … به این شیوه کلاهبرداری و سرقت انجام داده است.

عزیزخانی افزود: تاکنون ۱۸ تن از مالباختگان با مراجعه به پایگاه هشتم و مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده‌اند و ارزش ریالی که توسط متهم به این شیوه کلاهبرداری و سرقت شده بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد شده است. متهم به دستور بازپرس پرونده برای شناسایی شاکیان احتمالی و دستگیری سایر همدستانش در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی است.

کدخبر: ۳۰۹۲۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر