کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۸۵۷
تاریخ خبر:

تشریح دستاوردهای عملیات «نصر من‌الله»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ده‌ها عملیات موشکی و پهپادی در قالب عملیات بزرگ «نصر من الله» خبر داد و آنها را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه (دیروز) از عملیاتی در نجران به نام «نصر من الله» خبر داد و امروز در کنفرانسی خبری حاضر شد تا جزئیات بیشتری درباره آن ارائه دهد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع گفت: عملیات مذکور را از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) در محورهای مختلف جبهه نجران آغاز کرد. این عملیات با رصد دقیق و اطلاعاتی چند ماهه انجام شد و یگان‌های مختلف نیروهای مسلح یمن در آن شرکت داشته‌اند. عنصر «غافلگیری» از مهم‌ترین دستاوردها برای برتری بر دشمن در این عملیات بوده است. عناصر نفوذی در داخل صفوف «نیروهای دشمن و فریب‌خوردگان» نقشی مهم در این عملیات و موفقیت آن ایفا کردند.

وی افزود: عملیات‌های موشکی که در مرحله اول عملیات نصرالله من الله انجام شده، ۹ عدد بوده که در آن مقرها، پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های دشمن هدف قرار گرفتند.

سریع تصریح کرد، یگان پهپادی ارتش یمن بیش از ۲۰ عملیات انجام داده که هدف یکی از آنها مرکز نظامی حساسی در ریاض بوده است.

وی ادامه داد، پدافند هوایی بالگردهای آپاچی و جنگنده‌های ائتلاف سعودی را ناچار به ترک منطقه عملیات نصر من الله کرد.

سریع تأکید کرد: در مرحله اولیه عملیات مذکور ۳۵۰ کیلومتر مربع در طول و عرض منطقه عملیات آزاد شد که در داخل آن مقرها و پایگاه‌های نظامی قرار داشت .

وی در ادامه گفت: اطلاعات اولیه ما نشان می‌دهد خسارت‌های انسانی دشمن بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی است.

سریع تأکید کرد، در این عملیات سه تیپ از نیروهای ائتلاف سعودی نابود شد و تجهیزات آنها به غنیمت گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، بیش از ۲۰۰ تن از کشته‌شده‌های نیروهای دشمن کسانی هستند که در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی هنگام فرار یا تسلیم جان خود را از دست داده‌اند.

سریع گفت: نیروهای ما تلاش کردند کمک‌های اولیه درمانی را به مجروحان دشمن که در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف زخمی شده بودند، ارائه دهند . آنچه برای مزدوران و فریب‌خوردگان اتفاق افتاد یک نسل‌کشی جمعی بود که جنگنده‌های ائتلاف با تشدید حملات خود مرتکب آن شدند.جنگنده‌های ائتلاف تلاش می‌کردند که جلوی فرار مزدوران یا تسلیم آنها را بگیرند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تصریح کرد: این عملیات منجر به اسارت بیش از دو هزار نفر از نیروهای دشمن شد که با کمال تأسف در بین آنها کودکان نیز حضور دارند. دشمن ، کودکان یمنی را در تجاوز خود در جبهه‌های جازان، عسیر و نجران به کار می‌گیرد. بیشتر اسرا پس از آنکه محاصره شدند و مورد حمله جنگنده‌ها قرار گرفتند خود را داوطلبانه تسلیم نیروهای ما کردند.

سریع در ادامه از به غنیمت گرفتن مقادیر زیاد سلاح‌های سبک و سنگین و تجهیزات و خودروهای زرهی در این عملیات خبر داد و افزود، ۱۵ خودروی زرهی دشمن در این عملیات دچار آتش‌سوزی و نابود شدند.

وی اعلام کرد، این عملیات میزان بی‌توجهی دشمن سعودی به جان و زندگی «فریب‌خوردگان» را ثابت کرد.

سریع گفت: مرحله اول عملیات نصر من الله تحت عنوان عملیات «شهید ابو عبدالله حیدر» با موفقیت و طی ۷۲ ساعت انجام شد.در این ۷۲ ساعت جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۳۰۰ حمله هوایی انجام دادند که ۱۰۰ عدد آنها در ۴۸ ساعت انجام شد.

کدخبر: ۲۸۲۸۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر