کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۶۰۴۰
تاریخ خبر:

ترکیه جای امنی برای بیت‌کوین‌بازها نیست

روزنامه هفت صبح| مقام‌های ترکیه گفته‌اند چهار نفر را در ارتباط با کارگزاری وبیتکوین بازداشت کرده‌اند؛ این کارگزاری در زمینه معاملات رمزارزها فعالیت داشت و افراد بازداشت شده به کلاهبرداری متهم شده‌اند. پیش‌تر وبیتکوین به‌طور ناگهانی اعلام کرد معاملات در این کارگزاری متوقف شده است. مقام‌های ترکیه با شروع تحقیقاتی در این زمینه حساب‌های بانکی مرتبط با این کارگزاری را مسدود کرده‌‌اند. محمد نادر یاجی، دادستان شهر موله در جنوب غرب ترکیه گفته چهار فرد دستگیر شده از کارمندان و گردانندگان این کارگزاری بوده‌اند.

روز جمعه وبیتکوین در وبسایت خود اعلام کرد تمامی فعالیت‌ها را به منظور برقراری دستورالعمل‌ها و رسیدگی به درخواست‌ها متوقف کرده است. هنوز به درستی مشخص نیست بسته شدن این کارگزاری چند نفر را تحت تاثیر قرار داده است. در اطلاعیه این شرکت آمده بود: به دلیل تحولات اخیر در صنعت رمزارزها، تراکم فعالیت ما بیش از انتظار افزایش یافته؛ با تاسف باید بگوییم این روند ما را در وضعیت بسیار سختی قرار داده است.

در ترکیه با کاهش ارزش لیر، اقبال عمومی به سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها رو به افزایش گذاشته است؛ شهروندان ترکیه در پی آنند که با این نوع سرمایه‌گذاری از افت سرمایه خود به‌صورت لیر جلوگیری کنند؛ این در حالیست که بازار ارزهای دیجیتال در ترکیه تابع قوانین خاصی نیست. هفته پیش دولت ترکیه اعلام کرد از ۳۰آوریل (۵ روز دیگر) پرداخت کالاها و خدمات با استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند.

چند روز پیش هم کارگزاری دیگری با نام تودکس که درمعاملات رمزارزها فعالیت داشت و سرمایه حدود ۳۹۰هزار کاربر را در اختیار داشت، بسته شد. چند روز پیش هم کارگزاری دیگری با نام تودکس که در همین زمینه فعالیت داشت و سرمایه حدود ۳۹۰هزار کاربر را در اختیار داشت، بسته شد.

ترکیه برای فاروق فاتح اوزر، موسس کارگزاری تودکس حکم جلب بین‌المللی صادر کرده است. گفته شده او به آلبانی گریخته و بیش از ۲میلیارد دلار پول سرمایه‌گذاران در اختیار اوست؛ پلیس ترکیه همچنین ۶۲نفر را در ارتباط با این شرکت در داخل این کشور دستگیر کرده است. آقای اوزر البته این اتهامات را بی‌اساس خوانده و گفته علت سفر او به آلبانی حضور در جلسات کاری بوده. (بی.بی.سی.)

کدخبر: ۳۸۶۰۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر