کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۹۸۸
تاریخ خبر:

ترکیب پرسپولیس یک هفته تا شروع لیگ نوزدهم

روزنامه هفت صبح | ‌پرسپولیس لیگ نوزدهم را با بازی مقابل پارس جنوبی جم کلید خواهد زد. با توجه به تمرینات اخیر این تیم و بازی‌های تدارکاتی‌اش می‌شود حدس زد که پرسپولیس لیگ نوزدهم را با چه ترکیبی آغاز خواهد کرد.

بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل‌زاده، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، محمد نادری، مهدی شیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، وحید امیری، مهدی ترابی، فرشاد احمدزاده و علی علیپور. این ترکیب پرسپولیس در آخرین بازی تدارکاتی‌اش مقابل فولاد خوزستان بود. ترکیبی که البته خوب کار نکرد و نتیجه بدی هم گرفت.

با این حال به نظر نمی‌رسد کالدرون به خاطر باختن به فولاد در یک بازی تدارکاتی، ترکیب اصلی تیمش را زیر و رو کند و پیش‌بینی می‌شود همین تیم با یک تغییر در خط دروازه، در بازی مقابل پارس جنوبی جم هم به میدان برود‌ اما لازم است در فاصله یک هفته تا این بازی، این ترکیب را خط به خط و نفر به نفر بررسی کنیم:

*** دروازه‌بان: همان همیشگی
همانطور که گفته شد، دروازه‌بان اول پرسپولیس مطابق معمول فصل‌های اخیر علیرضا بیرانوند خواهد بود. او همچنان با اختلاف مورد اعتمادترین دروازه‌بان فوتبال ایران است و حتی گافی مثل اتفاق بازی تدارکاتی مقابل سایپا هم جایگاه او را متزلزل نخواهد کرد. پرسپولیس در هفته‌های اخیر همه تلاشش را کرد تا مانع جدایی و لژیونر شدن بیرانوند شود و بالاخره توانست او را به ماندن راضی کند. البته که گفته می‌شود برای راضی کردن او مبلغ قراردادش افزایش چشمگیری داشته است.

*** خط دفاع: بدون سیدجلال؟
در هفته‌های گذشته شایعات زیادی درباره وضعیت سیدجلال حسینی در پرسپولیس منتشر شده بود که همگی حاکی از نیمکت‌نشین شدن او در فصل جدید بود. در بیشتر تمرینات و بازی‌های تدارکاتی زوج شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در کنار هم قرار می‌گرفتند و خود کنعانی‌زادگان هم مدعی شده بود که در این مدت حسابی با شجاع هماهنگ شده است‌ اما ناگهان اعلام شد ‌ دلیل همه این اتفاقات مصدومیت سیدجلال است.

گفته می‌شد حسینی مصدومیتی دارد که احتمالا هفته‌های اول لیگ نوزدهم را از دست خواهد داد و به همین دلیل کالدرون قصد دارد در مدت غیبت او زوج شجاع و کنعانی را با هم هماهنگ کند تا در این مدت خط دفاعی تیمش ضعیف نباشد و ظاهرا قرار است بعد از پایان کامل مصدومیت، سیدجلال به ترکیب اصلی پرسپولیس برگردد و کنعانی‌زادگان به نیمکت منتقل شود. گزینه اول کالدرون در دفاع چپ، محمد نادری است که فصل گذشته نمایش‌های خوبی داشت و اعتماد پرسپولیسی‌ها را جلب کرد.

در این پست، پرسپولیس محمد انصاری را هم دارد که ذخیره مطمئنی برای نادری محسوب می‌شود. در دفاع راست هم مهدی شیری با کمی خوش‌شانسی همچنان گزینه اول است. در این پست حسین ماهینی هم هست که او هم مثل سیدجلال مصدوم است و هنوز به آمادگی کامل نرسیده و بعید است به این زودی بتواند جای شیری را بگیرد و فیکس شود.

*** خط هافبک: ترافیک اعصاب خردکن!
حتی با وجود مازاد اعلام شدن سروش رفیعی و جدایی او، تعداد هافبک‌های پرسپولیس واقعا زیاد است. کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده، بشار رسن، وحید امیری، مهدی ترابی، سیامک نعمتی و امید عالیشاه ۹ بازیکنی هستند که باید برای قرار گرفتن در چهار پست در خط هافبک پرسپولیس رقابت کنند. به جز ربیع‌خواه که نیمکت‌نشینی‌اش قطعی و قابل پیش‌بینی است، سایر بازیکنان اصلا دوست ندارند از اولین بازی فصل نیمکت‌نشین باشند و هر کدام مدعی فیکس بودن و ستاره بودن هستند!

اما حضور کامیابی‌نیا (البته اگر مصدوم نباشد) و احمد نورالهی در خط هافبک قطعی به نظر می‌رسد. برای دو پست دیگر، پیش‌بینی می‌شود مهدی ترابی و فرشاد احمدزاده گزینه‌های اول کالدرون باشند و نعمتی و بشار و عالیشاه در اولویت‌های بعدی هستند. امیری اما به احتمالا زیاد در هفته‌های اول به عنوان مهاجم به زمین خواهد رفت و در صورتی که مهاجم خارجی به این تیم اضافه شود او به خط هافبک منتقل می‌شود و جای فرشاد احمدزاده را می‌گیرد.

*** خط حمله: روستایی یا مهاجم خارجی؟
‌در حال حاضر علی علیپور امید اول گلزنی تیم کالدرون است و به احتمال زیاد در هفته‌های ابتدایی، وحید امیری کمی عقب‌تر از او قرار خواهد گرفت. این احتمال هم وجود دارد که کالدرون به امیر روستایی اعتماد کند و به او میدان بدهد. در این صورت امیری به یک خط عقب‌تر منتقل خواهد شد اما این فقط تا وقتی است که پای مهاجم خارجی در میان نباشد.

اگر مهاجم خارجی بالاخره به ترکیب تیم اضافه شود، زوج علیپور در خط حمله خواهد شد و شانس روستایی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی به حداقل خواهد رسید. آمدن مهاجم خارجی فقط به ضرر روستایی نیست و احتمالا باعث عقب رفتن امیری و خروج یک هافبک از ترکیب که به احتمال زیاد فرشاد احمدزاده خواهد بود، می‌شود.

*** تقریبا همان تیم فصل گذشته
مرور ترکیب احتمالی پرسپولیس در لیگ نوزدهم و مقایسه آن با ترکیب اصلی این تیم در بازی‌های فصل گذشته نشان می‌دهد ‌ سرخ‌های پایتخت با تغییرات بسیار کمی پا به لیگ جدید خواهند گذاشت. کنعانی‌‎زادگان تا اطلاع ثانوی جانشین سیدجلال حسینی خواهد بود و وحید امیری جایگزین سروش و بشار خواهد شد. ضمن اینکه امیری و احمدزاده دو سال پیش هم بازیکنان فیکس پرسپولیس بودند و نمی‌شود آنها را بازیکنان جدید این تیم دانست. در نهایت مهاجم خارجی که قرار است به پرسپولیس بپیوندد، آخرین و مهم‌ترین تغییر پرسپولیس نسبت به فصل قبل خواهد بود.

کدخبر: ۲۷۴۹۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر