کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۲۳۹
تاریخ خبر:

ترس از کرونا، ‌معضل جدید جامعه جهانی!

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | با وجود سرعت گرفتن روند واکسیناسیون کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها، برای بسیاری از افراد رفع محدودیت‌ها و بازگشت به سبک زندگی قبل از شیوع ویروس کووید- ۱۹ دلهره‌آور و نگران‌کننده است.این ترس از ویروس یا «سندرم اضطراب کووید-۱۹» روی مردم جهان تاثیرات منفی زیادی گذاشته و آرامش زندگی بسیاری را مختل کرده.

همانند بسیاری از بیماری‌های اعصاب و روان، اضطراب، وسواس و ترس پس از حادثه از علائم این سندرم به شمار می‌روند و در بین مبتلایان به بیماری‌های روانی، افراد مسن، زنان و کودکان بیشتر رایج است.پروفسور نیک‌سویک از دانشگاه کینگستون لندن عقیده دارد که افراد درگیر با این سندرم به مواردی همچون ترس از خروج از منزل، بررسی مکرر علائم کرونا به‌رغم نبودن در محیط‌های پرخطر و خودداری از حضور در موقعیت‌های‌ اجتماعی دچار هستند که حتی پس از دریافت واکسن هم متوقف نمی‌شود.

این ترس‌ و دلهره باعث گوشه‌گیری و دوری از اجتماع در افراد مبتلا به این سندرم شده و افسردگی را هم برای آنها در پی داشته که در بسیاری از این افراد تفکرات منجر به خودکشی هم مشاهده شده است.تحقیقات در مورد سندرم ترس از کووید-۱۹ هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما به گفته پروفسور نیک‌سویک قرار گرفتن بیش از حد در معرض اخبار مربوط به همه‌گیری در رسانه‌های اجتماعی و جمعی یکی از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به این سندرم به شمار می‌رود.

اما برای جلوگیری از ابتلا به این سندرم چه کارهایی باید انجام دهیم؟
مهم‌ترین اقدام،محدود کردن اخبار منفی و دنبال کردن خبرهای مثبت از واکسیناسیون و همچنین کاهش میزان مرگ و میر در دنیای اطراف ماست. با وجود اینکه همه ما منتظر بازگشت هرچه سریع‌تر به زندگی عادی هستیم اما بهتر است انجام کارهایتان را با سرعت کمتری پیش ببرید. از دلایل‌تان برای ترس و اضطراب به نزدیکان قابل اعتماد خود بگویید تا به درک متقابل و در نتیجه رفتارهای مناسب در برابر ویروس برسید و در نهایت، اخبار مربوط به پاندمی را فقط از رسانه‌های موثق پیگیری کنید و مراقب شبکه‌های اجتماعی و حجم زیاد اطلاعات جاری در آنها باشید.

کدخبر: ۳۹۰۲۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر