کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۹۴۷
تاریخ خبر:

تراژدی‌ مهندسان‌ گم‌ شده در شهریور ۱۳۵۶

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو|‌ اطلاعات پنجم شهریور ۱۳۵۶٫ صفحه اول هیچ خبر به دردبخوری ندارد و عکس یک درباره اعطای دکترای افتخاری در دانشگاه ورشو به محمدرضا و فرح است که چندروزی در لهستان به سر برده‌اند. در صفحه ۴ گزارشی کار شده از آقایی به نام فتح‌الله حسین‌پور در شیراز که برای خواستگاری از دختری اقدام کرده اما آنجا را با ۵ هزار تومان پول دزدی ترک می‌کند و در تحقیقات پلیس معلوم می‌شود این آقای خواستگار ۲۶‌ساله سه تا زن دارد که همه هم با هم زندگی می‌کنند‌! با نام‌های آزیتا و مهوش و مریم !

درصفحه هفت صفحه مخصوص ماه رمضان مقاله بلندی از ناصر مکارم شیرازی همراه با عکس ایشان منتشر شده است‌. درصفحه ۱۰گزارش دیدار حساس پرسپولیس و پاس روایت شده که در حضور ۷۵هزار تماشاگر در ورزشگاه آریامهر (آزادی )با تساوی بدون گل همراه بوده است. از طرفی ملوان با شکست بانک ملی و صنعت نفت با مغلوب کردن دارایی در رتبه‌های دوم و سوم در پایان نیم فصل قرار گرفتند. تاج هم دراصفهان در حالیکه با سه گل حسن نظری، ‌هادی نراقی و حسن روشن سه بر صفر از سپاهان جلو افتاده بود در بیست دقیقه پایانی سه گل دریافت می‌کنند.

خوروش، ‌شاه‌زیدی و رحیمی زننده گل‌های سپاهان بودند. ۱۵ هزار نفر به دیدار این بازی آمده بودند. در آبادان زن و شوهر جوانی برای قدم زدن به منطقه دیری فارم رفته بودند که چهار مهاجم آبادانی سوار بر وانت راه را برآنها می‌بندند و پس از تهدید زن را که رویا نام داشته به زور با خود می‌برند و پس از تجاوز او را در همان محل از وانت پیاده می‌کنند. پلیس در حال بررسی این اتفاق است‌.

گزارشی هم کار شده از ترفندهای زنی به نام (پری بلنده ) از سردسته‌های زنان بدنام تهران که با دادن آگهی نیاز به دوشیزگان تایپیست دختران جوان جویای نام را از راه به در می‌کرده است‌. یک دختر خبرنگار مجله جوانان با شماره آگهی تماس می‌گیرد و در جلوی کاباره شکوفه نو با پری بلنده که با یک راننده و شورولت سبز آنجا بوده مواجه می‌شود که او را سوار می‌کنند و به سمت قهوه خانه‌ای در محله بدنام می‌برند که پلیس مداخله می‌کند و پری بلنده هم کل ماجرا را زیر سر اشرف چهارچشم می‌داند و از این جور چیزها‌!

صفحه اول اطلاعات روز ششم شهریور هم خبر جالبی ندارد. عکس هم مربوط به ورود محمدرضا و فرح به پراگ است. در صفحه هفت دومین بخش از مقاله آیت‌الله مکارم شیرازی منتشر شده با تیتر مقایسه مغزهای الکترونیکی با مغز انسان. در صفحه ۱۰ گزارش بازی حساس کره جنوبی و استرالیا منتشر شده که استرالیا با نتیجه دو بر یک کره جنوبی را مغلوب کرده و این نتیجه باعث خوشحالی ایران شده است. از قرار کره جنوبی مثل بازی با ایران تیم برتر بوده اما نتوانسته به نتیجه مناسب دست پیدا کند.

درصفحه تلویزیون گزارشی از برنامه‌های دو شبکه کار شده و با اشاره به خیل سریال‌های پلیسی و کارآگاهی آمریکایی نوشته که تنها سریال قابل دیدن فعلی در تلویزیون سریال سلطان صاحبقران ساخته علی حاتمی است‌. در صفحه حوادث گزارش شده که مردی زنجانی به نام مراحم به پلیس تهران رجوع می‌کند که زن جوانم گم شده است‌. پلیس بعد از یک ماه دختر جوان را که صیغه مراحم بوده در خانه یکی ازآشنایانش پیدا می‌کند اما معلوم می‌شود که مراحم زن ۱۶ساله و صیغه‌ای خود را به تهران آورده و او را در اختیار مردان ثروتمند قرار می‌داده و برای همین زن جوان فرار کرده است.

صفحه اول روزنامه اطلاعات هفتم شهریور ۱۳۵۶ تحت تاثیر مرگ دلخراش دو مهندس جوان خوزستانی است. مهندس حسین روشن و مهندس محمود سعیدی (۳۴ ساله) کارمندان سازمان شهرسازی خوزستان که برای نقشه برداری شهر صنعتی نوبنیاد در حاشیه ماهشهر وارد منطقه شده بودند پس از اتمام کار برای خرید اجناس لوکس خارجی به سمت هندیجان می‌رانند و در برگشت از هندیجان از جاده فرعی منحرف و در یک شنزار متوقف و گم می‌شوند.

این ماجرا مربوط به پنجم مرداد ماه بوده است‌. آنها بادیدن آتش پالایشگاه بندرشاپور که ده‌ها کیلومتر با آنها فاصله داشته با پای پیاده شروع به حرکت می‌کنند که گرمای مرداد ماه خوزستان آنها را در نمکزار و شنزار منطقه از پا می‌اندازد و جسدشان در روز ششم شهریور پیدا می‌شود در حالیکه ۵ و ۷ کیلومتر از اتومبیل خود فاصله گرفته و تا کمر در باتلاق و شنزار فرو رفته بودند. در صفحه ۶ در ستون چهل سال قبل متن پیام تبریک آدولف هیتلر به رضا شاه به خاطر افتتاح راه‌آهن سراسری منتشر شده است. ۷ شهریور ۱۳۱۷‌!
همین دیگر. برای امروز کافی است.

کدخبر: ۴۱۰۹۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر