کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۸۵۵۶
تاریخ خبر:

ترامپ؛ پریشان‌تر، تنهاتر و ناکام‌تر از همیشه

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | دیوان عالی فدرال آمریکا قرار است به مسئله عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی و سوابق مالی پر رمز و راز و شبهه‌برانگیز دونالد ترامپ به کنگره رسیدگی ‌کند. در این جلسه که به صورت ویدئویی برگزار می‌شود قضات و وکلای طرفین حضور خواهند داشت. ترامپ از دو سو از برگزاری این جلسه دادگاه و دادرسی پرونده‌اش هراس دارد.

از یک سو او نگران برملا شدن میزان دقیق ثروت واقعی خود و البته فرارهای مالیاتی است. از سوی دیگر همانطور که در خبرها مطرح شده است این دادگاه قصد دارد به دلیل مشکلاتی که در مسیر رسیدگی به این پرونده به وجود آمد اختیارات رئیس‌جمهور را در زمینه‌های مالی محدود کند. وکلای ترامپ با تمام قوا سعی داشتند این دادگاه را ملغی کنند.

اما در همین حین خبر رسید دادگاهی در ریچموند، رای به تخلفات مالی ترامپ در جذب پول به نفع هتل‌هایش با سوءاستفاده از موقعیتش داد. بارها مطرح شده بود که در دوران ترامپ سفرهای سیاسی به این کشور زیادتر شده است و مهمانان برای خوشامد ترامپ در هتل‌های او اقامت می‌کنند.

دیروز جان برنان رئیس سابق سیا در گفت‌وگویی ویدئویی گفت: «روند و تحولات اخیر در دولت به شدت سبب نگرانی شده است چرا که ترامپ در ماه‌های پیشین به طرز و سرعت عجیبی در حال اخراج نیروهای ارشد اطلاعاتی، مدیران ارشد و میانی اف‌بی‌آی و کارکنان ارشد قوه قضائیه از سمت‌های آن‌ها است. به علاوه ترامپ به انتصاب افرادی در این سمت‌ها پرداخته است که بی‌‌چون و چرا تمام فرامین و دستورات ترامپ را اطاعت و فورا اجرا می‌کنند.»

همچنین دیروز خبر رسید که ترامپ بازرس کل وزارت امور خارجه که در حال رسیدگی به پرونده تخلفات پمپئو بود را هم اخراج کرده است. این اظهارات نگرانی‌هایی در خصوص انتخابات از قبیل سناریوی تعویق انتخابات و سوءاستفاده از قدرت و امکانات دولت جهت تاثیرگذاری یا تقلب در انتخابات به وجود آورد.

الیزابت وارن در این‌باره گفت: «ترامپ به اندازه‌ای بازرس ارشد اخراج کرده است که حساب آن از دست من در رفته است. او دوستان نزدیک خود را جایگزین آنها می‌کند تا بر فساد و سهل‌انگاری‌های او سرپوش بگذارند. ترامپ با این کارها در حال ویران کردن دموکراسی است.»
میت رامنی، سناتور جمهوریخواه و نامزد اسبق انتخابات هم در این‌باره گفت: «اخراج این تعداد بازرس ارشد سابقه ندارد. اخراج آن‌ها بدون هیچ دلیلی تنها به تعهد آن‌ها در انجام امور ضربه می‌زند. این عمل ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است و قانون را زیر پا می‌گذارد.»

جو بایدن هم اعلام کرد در صورتی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، در رسیدگی به دادگاه تخلفات ترامپ دخالت نمی‌کند و به هیچ وجه او را با استفاده از اختیارات رئیس‌جمهور عفو نخواهد کرد. ترامپ که از واکنش‌های بایدن، افراد سرشناس هر دو حزب، رسانه‌ها و بالاخص دموکرات‌ها عصبانی شده است اوباما را به جاسوسی و نفاق و سوءاستفاده متهم کرد و خواهان رسیدگی به پرونده سیاه او شد. در مقابل اوباما با یک توئیت یک کلمه‌ای جواب مختصر و مفیدی به ترامپ داد که شاید خلاصه‌ای دقیق از تمام اقدامات اخیر ترامپ در این روزها و ثمره این اقدامات او در آینده خواهد بود، اوباما در پاسخ به ترامپ نوشت: «انتخابات».

کدخبر: ۳۲۸۵۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر