کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۱۵۵
تاریخ خبر:

تدابیر عجیب بایدن برای افزایش جمعیت آمریکا

‌روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: یک خبر خوب برای خانواده‌های آمریکایی و یک خبر بد برای ثروتمندان. طرح خانواده‌های آمریکایی، با هزینه‌ای ۱.۸ تریلیون دلاری، قصد ارائه آموزش رایگان برای دوره پیش دبستانی از سن سه تا چهار، مرخصی باحقوق خانوادگی (مثل زایمان) و تامین کامل هزینه کالج دولتی (کامیونیتی کالج) را دارد. این طرح همچنین تخفیف مالیاتی کودک را تا سال ۲۰۲۵ تمدید می‌کند و برای هر کودک به خانواده‌های کم درآمد ماهانه حدود ۳۰۰ دلار می‌دهد.

* دو: طرح بایدن برای راحتی خانواده‌های آمریکایی چیزی است که دموکرات‌ها به شدت مایلند آن را اجرایی کنند. آنها به دنبال افزایش خدمات اجتماعی هستند. اما جمهوری خواهان و ثروتمندان چندان علاقه‌ای به این موضوع ندارند.

* سه: جو بایدن برای تامین هزینه یک تریلیون دلاری برنامه‌های حمایتی فدرال مراقبت از کودکان، مهد کودک و مرخصی استحقاقی کارگران قصد بازنگری اساسی در نرخ‌های مالیاتی شرکت‌ها و ثروتمندان را دارد.به این ترتیب نرخ مالیاتی افرادی که بیش از یک میلیون دلار درآمد دارند از ۳۷ درصد به ۳۹/۶ درصد افزایش خواهد یافت.شبکه بلومبرگ گزارش داد که طرح مورد نظر کاخ سفید می‌تواند نرخ مالیات سود ناشی از سرمایه‌گذاری در بازار بورس را از سطح فعلی ۲۰ درصد به حداقل ۳۹ درصد یعنی تقریبا دو برابر افزایش دهد.

* چهار: یکی از موارد عجیب این طرح این است که در حالیکه بودجه نظامی آمریکا ۷۳۸ میلیارد دلار تعیین شده، رقمی که بایدن می‌خواهد به خانواده‌ها اختصاص دهد بسیار بالاست. این موضوع البته برای دموکرات‌ها جذابیت زیادی دارد. چرا که از این پس بخش عمده‌ای از بودجه در ایالات متحده صرف گسترش خانواده‌ها و همچنین آموزش خواهد شد. اتفاقی که جمهوری خواهان چندان به آن تمایلی ندارند. چرا که گسترش بودجه نظامی برای آنها از هر مورد دیگری با اهمیت‌تر است. به علاوه افزایش مالیات از ثروتمندان اصلا چیزی نیست که جمهوری خواهان اغلب ثروتمند زیر بارش بروند.

* پنج: بر اساس گزارش واشنگتن پست، در این طرح خانواده‌هایی که فرزندان زیر شش سال دارند، به ازای هر کودک ۳۶۰۰ دلار کمک مالی سالانه دریافت خواهند کرد؛ برای سنین بالاتر از شش سال این مبلغ سالانه به ۳ هزار دلار کاهش خواهد یافت و اساسا مبلغی که به هر خانوار تعلق می‌گیرد وابسته به درآمد سالانه آنهاست.

بر اساس برنامه دموکرات‌های مجلس، این مبلغ برای والدینی که درآمد سالیانه آنها ۷۵ هزار دلار و زوجینی که در مجموع ۱۵۰ هزار دلار باشد، به صورت کامل تعلق خواهد گرفت. بر اساس این قانون، همه خانواده‌ها حتی در صورت عدم پرداخت مالیات بر درآمد فدرال، مبلغ را کامل دریافت کرده و پرداخت به خانواده‌ها ماهانه انجام خواهد پذیرفت.

* شش: به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که دولت بایدن را به این فکر انداخته که بودجه بزرگی را برای تقویت خانواده‌های آمریکایی در نظر بگیرد، کند شدن رشد جمعیت در ایالات متحده باشد. جمعیت آمریکا در حال پیر شدن است. تعداد فزاینده‌ای از افراد خارج از نیروی کار وجود دارند و تعداد نسبتاً کمتری از افراد سعی در حمایت از آن‌ها دارند.

این وضعیتی است که می‌تواند برنامه‌هایی مانند«تأمین اجتماعی» را فلج کند و رشد اقتصادی را کاهش دهد. بر اساس تجزیه و تحلیل «ویلیام فری» جمعیت شناس موسسه بروکینگ، در وضعیت پایین‌ترین نرخ رشد، آمریکا می‌تواند کمترین افزایش ۱۰ساله جمعیت خود حداقل از دهه ۱۷۹۰ را شاهد باشد.

* هفت: سایر داده‌های جدید سرشماری نشان دادند جمعیت کشور در فاصله بین ژوئیه ۲۰۱۹ و ژوئیه ۲۰۲۰، کمترین نرخ سالانه حداقل از سال ۱۹۰۰ را داشته و این وضعیت، بیشتر به دلیل همه گیری ویروس کروناست. آمریکایی‌ها به اندازه گذشته بچه ندارند و این روند در بسیاری از کشور‌های پیشرفته وجود دارد. طبق تجزیه و تحلیل ویلیام فری، تعداد آمریکایی‌های زیر ۲۵ سال در هر سه وضعیت پیش بینی شده در این دهه ثابت بوده است و جمعیت زیر ۵ سال در هر سه وضعیت کاهش یافته است.

کدخبر: ۳۹۱۱۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1574183413

    طرفداران آمریکا این اخبار ها را هم بخوا نند