کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۴۳۱
تاریخ خبر:

طرح ترافیک ۹۹ چقدر تخفیف دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: علیخانی گفت: برای رانندگان جهت ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی طرح‌های تشویقی و تخفیفی پیش بینی شده است.

تخفیف طرح ترافیک سال ۹۹

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در توضیح آخرین جزئیات افزایش قیمت پایه و ضرایب ورود به محدوده‌ طرح‌های ترافیکی در سال ۹۹، گفت: شورای شهر تهران مصوبه‌ای را گذراند که بر اساس آن قیمت پایه ورود به محدوده‌های طرح‌های ترافیکی از ۲۳ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش پیدا کرد که اگر میزان ضریب افزایش را محاسبه کنیم، رقمی در حدود ۲۱ درصد (زیر نرخ تورم) نرخ ورود به محدوده های ترافیکی افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به ارائه تخفیف جهت ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی، افزود: اگر نرخ پایه ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی را در ضرایب اعمال کنیم، آنگاه متوجه می‌شویم که اگر فردی از بسته‌های تشویقی جهت تخفیف در نرخ عوارض بهره ببرند حتی رقمی کمتر از ۲۸ هزار تومان برای تردد خود در محدوده طرح‌های ترافیکی باید پرداخت کند.

علیخانی در پاسخ به این سوال که ضریب یک و نیم در نرخ پایه ۲۸ هزار تومان برای چه افرادی محاسبه می‌شود، تصریح کرد: این ضریب برای افرادی محاسبه می‌شود که از هیچکدام از بسته‌های تشویقی ارائه شده مانند داشتن معاینه فنی برتر، ارائه پول نقد، نداشتن تخلفات رانندگی در سال گذشته و دیگر تخفیفات بی‌بهره باشند.

او تصریح کرد: ما در مدیریت شهری تخفیف‌های زیادی برای رانندگان اعمال کردیم و در کلام نرخ عوارض ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی ۴۲ هزار تومان است، اما در واقعیت مشمول بسته‌های تخفیفی می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که شهرداری تهران در نظر داشت نرخ عوارض ورود به محدوده زوج و فرد را ۶۲ درصد را افزایش دهد، گفت: در کنار این خواسته شهرداری تهران بر این بود تا در کنار افزایش نرخ پایه ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی ضرایب آن را نیز افزایش دهد که ما در شورای شهر تهران ضریب را مانند سال گذشته (۰.۷۵) ثابت نگه داشتیم و تنها نرخ پایه را ۵ هزار تومان افزایش دادیم.

کدخبر: ۳۰۸۴۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر