کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۵۲۴
تاریخ خبر:

تحولات خاورمیانه ملتهب ‌در‌ ۲۴ ساعت گذشته

روزنامه هفت صبح | ‌نیروهای نظامی ایتالیایی‌، آلمانی‌،‌ بخشی از بریتانیایی‌ها و کارمندان ناتو، بغداد و عراق را ترک کرده‌اند.
* سردار سلامی اعلام کرد اگر آمریکا به حمله ایران پاسخ دهد به جایی حمله خواهیم کرد و آن را با خاک یکسان خواهیم کرد که بسیار مورد علاقه آمریکاست.

* مرکز فرماندهی بین‌المللی به رهبری آمریکا از عراق به کویت منتقل شد.
* مسئولان آمریکایی گفته‌اند احتمالا در ۳۶ تا ۴۸ ساعت آینده شاهد حمله نظامی از سوی ایران خواهیم بود. آنها می‌گویند شواهدی مبنی بر آمادگی موشکی ایران را مشاهده کرده‌اند.

* آمریکا بمب‌افکن‌های ب‌۵۲ را به جزیره دیه‌گو گارسیا در اقیانوس هند منتقل کرده است.
* کتائب حزب‌الله اعلام کرده برای گام بعدی در انتظار شروع انتقام ایران ازآمریکاست.
* مقتدی‌صدر در نامه‌ای شدیداللحن آمریکایی‌ها را تهدید و تحقیر کرد و سلاح‌های آنان را ضعیف‌تر از نیش پشه نامیده است و خودش را دشمن آنها لقب داده است‌.

* اسرائیل و نخست وزیرش مدام تاکید می‌کنند که عملیات ترور حاج قاسم ربطی به آنها نداشته و همه‌اش محصول کار آمریکایی‌هاست.
* ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی تقاضای اتحاد همه مسلمانان در مقابل توطئه‌های غرب را کرده است.
* وزیر دفاع سعودی که برادر بن سلمان است به واشنگتن رفته و در رویکردی مشابه نتانیاهو تلویحا اعلام کرده که سعودی‌ها در ماجرای شهادت سردار سلیمانی دستی نداشته‌اند و ائتلاف بین‌المللی باید مسئولیت کار را به صورت کامل تقبل کند‌.

* دبیرکل نجبای عراق گفته لشگرهای بین‌المللی مقاومت تشکیل شده است.
* مقامات آلمانی و انگلیسی به شکلی باورنکردنی به حمایت از تصمیم تروریستی آمریکایی‌ها برآمده‌اند هرچندکوربین رهبر حزب کارگر همچنان به انتقاد از تصمیم‌های ترامپ و پومپئو پرداخته است.

* پوتین در سفری غیر منتظره و در مسیر ترکیه، ‌در دمشق فرود آمد و به ملاقات بشار اسد رفت.
* پروازهای خارجی فرودگاه بغداد لغو شده‌اند.
* نامه‌ای از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش منتشر شده که درآن خبر از تخلیه تدریجی نیروهای آمریکایی از عراق را می‌داد. خبرگزاری فرانسه و بی‌بی‌سی صحت این نامه راتایید کردند. اما دیروز صبح کاخ سفید با دستپاچگی این نامه راتکذیب کرد. وزیر دفاع آمریکا گفت این فقط یک پیش‌نویس بوده است و هنوز تصویب نشده است. خبرنگار بخش فارسی بی‌بی‌سی اما می‌گوید خودش تاییدیه این نامه را از مقامات نظامی آمریکایی در منطقه اخذ کرده است‌. ترامپ از انتشار این نامه بسیار خشمگین است.

* در حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پایگاه آمریکایی عین‌الاسد و چند پایگاه نظامی دیگر در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است مورد اصابت قرار گرفت.بامداد امروز و ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه، همان ساعتی که سردار سلیمانی در حمله تروریستی نیروهای آمریکایی به شهادت رسید، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

کدخبر: ۳۰۲۵۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر