کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۶۶۶۲
تاریخ خبر:

تحلیلی بر عملکرد فینالیست‌های مسابقه عصر جدید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| شنبه و همزمان با شب عید قربان، فینال عصر جدید روی آنتن شبکه سه رفت و شش راه‌یافته به مرحله فینال، اجرای خود را به نمایش گذاشتند. طبق اعلام‌ این برنامه، مخاطبان تا ۲۶ تیر می‌توانند به استعداد محبوب رای دهند. نتیجه نهایی شب عید غدیر به شکل زنده اعلام می‌شود و قهرمان فصل سوم مشخص خواهد شد.

در گزارش امروز نگاهی داریم به عملکرد فینالیست‌ها. پیش از آن یادآوری چند مسئله ضروری است. یک، ترتیب شرکت‌کننده برحسب اجرای آنهاست. دو ، از بیان ایرادها حذر کردیم تا روی رای مردم تاثیر منفی نگذارد. سه، انتخاب عکس برای گزارش سوگیری نیست و صرفا به این خاطر است که فرم صفحه اجازه انتشار تصویر همه شرکت‌کننده‌ها را نمی‌دهد.

‌احسان یاسین | خوانندگی
شرکت‌کننده محجوب فصل سوم عصر جدید، در فینال هم موفق به اجرایی دلنشین شد. او قطعه‌ای عربی - فارسی خواند و تشویق ممتد تماشاگران را به خود دید. کارن همایون‌فر که به شکل تخصصی نظر می‌دهد، این بار هم اجرای احسان یاسین را ستود و خطاب به او گفت : «نصف مرحله برند شدن را رفته‌ای و حالا یک برند هستی و می‌توانی از این جغرافیا عبور کنی.» صدای شفاف و رسا، ویژگی اصلی اجرای احسان یاسین است.

ساینا شیخی | دوبله
دخترک فینالیست عصر جدید در این فصل کاری کرد که در فصل‌های قبل هم شاهدش بودیم. ساینا شیخی اما علاوه بر دوبله، سراغ نمایش هم رفت و در اجرای فینال به طور همزمان حرکات شخصیت‌های کارتونی را تکرار‌ کرد. اجرای او با گریه به پایان رسید اما گریه شیخی تمام نشد و ژاله صامتی برای تسکین او روی صحنه رفت. به درخواست علیخانی آنها اجرایی بداهه و دو نفره داشتند و همین فرصت دوباره‌ای بود تا شیخی قدرت خود در بداهه‌گویی و بازیگری را به رخ بکشد.

گروه پهلوانک‌های ایران‌زمین | ورزش باستانی
تا پیش از عصر جدید، تصور برخی مخاطبان از ورزش باستانی، یکسری حرکات کلیشه‌ای بود. گروه ایران زمین و حالا پهلوانک‌های ایران زمین توانستند این تصور را اصلاح کنند. این گروه که متشکل از کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف است، در فینال اجرایی هماهنگ و بدون نقص داشت. این نکته‌ای است که داوران هم به آن اشاره داشتند.

امتیاز دیگر اجرای فینال، عملکرد هفت مرشد است که به‌طور هماهنگ ضرب گرفتند و خواندند. استفاده از صدای مهدی سلطانی دیگر تمهید آنها برای رسیدن به اجرایی جذاب محسوب می‌شود. بعد از اجرا بار دیگر شاهد شوخی دو شرکت‌کننده کودک بودیم که اصطلاحا «نمک» گروه پهلوانک‌های ایران‌زمین است. آنها به‌جای اشک سعی کردند با خنده دل مردم را به‌دست آورند.

علی طولابی | خوانندگی
علی طولابی نوجوانی است که با کمترین امکانات و صرفا از روی علاقه توانسته استعداد خوانندگی‌اش را پرورش دهد. او برای فینال یک قطعه محلی خواند و با صدای رسا و آکسان‌های درست، سالن را منفجر کرد. کارن همایون‌فر به قدری احساسی شده بود که از جایش بلند شد و بعد از اجرا تماشاچی‌ها و دیگر داوران نیز چنین کردند. پس از اجرا، همایون‌فر از طولابی درخواست اجرای آواز کرد . او یک بیت خواند و به دلیل تحریر چکشی‌، حضار را به تشویق واداشت. مجید اسماعیلی هم ‌‌درخواست اجرای قطعه ترکی داشت و طولابی ترانه معروف آیرلیق (جدایی) را در نهایت زیبایی اجرا کرد.

پیمان ابراهیمی | استندآپ کمدی
در فینال عصر جدید، استندآپ کمدین هم نماینده داشت. پیمان ابراهیمی که ‌در مراحل قبل توانسته بود داوران و تماشاچیان را بخنداند، در فینال هم موفق ظاهر شد. او استفاده‌ای درست از لهجه اصفهانی می‌کند و سراغ شوخی‌هایی می‌رود که برای مخاطب تازگی دارند. ابراهیمی اجرایی موفق داشت و پس از پایان هم شوخی‌هایش را ادامه داد. این از زیرکی اوست که پس از اجرا شوخی‌هایش را پی گرفت و نشان داد در بداهه‌گویی هم صاحب استعداد است.

ستیلا و آنیسا | آکروبات نمایشی و هوایی
آخرین اجرای فینال را ستیلا و آنیسا انجام دادند. آنها هم طرحی نو برای آکروبات نمایشی و هوایی داشتند و داوران آنها را تحسین کردند. اجرای ستیلا و آنیسا هم توام با اشک و فضای احسا‌سی بود که خب احتمالا این شیوه می‌تواند در رای‌گیری مردمی به کمک شرکت‌کننده‌ها بیاید. روایت سختی‌های اجرا توسط این دو یک بار دیگر نشان داد چه کار مهم و حساسی انجام می‌دهند… چه کسی قهرمان فصل سوم عصر جدید خواهد بود؟

کدخبر: ۴۶۶۶۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر