کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۲۹۳
تاریخ خبر:

تجربه کوتاه مدت دلار‌ ۱۶ هزار تومانی

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی‌ | وقایع‌نگاری یک روز عجیب و پرسر و صدا در بازارهای ارز و طلا که تمام توجهات را به سمت خود جلب کرد. ‌دیروز یکی از عجیب‌‎‌ترین نوسانات در بازار طلا و ارز رقم خورد. اتفاقی که بی‌تاثیر از قرارگرفتن ایران در لیست سیاه FATF نبود. انگار به مهرماه سال ۹۷ برگشته بودیم که دلار در یک‌روز از ۱۵هزار تومان تا مرز ۲۰هزار تومان پیشروی کرد.

دیروز هم دلار کار خود را با قیمت ۱۴هزار و ۷۰۰تومان آغاز کرد و بعد از رسیدن به کانال ۱۶هزار تومانی، نهایتا به رقم ۱۵هزار و ۴۰۰تومان بازگشت. طلا که روز کاری قبل ۵۴۰هزار تومان قیمت داشت، بعد از صعود به ۶۳۰هزار تومان، نهایتا کار خود را با نرخ ۶۰۰هزار تومان به پایان برد. سکه تمام هم برای ساعاتی به کانال شش‌ میلیونی وارد شد و در آخر به پنج‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان برگشت.

*** ساعت ۱۰صبح؛ دلار ۱۴هزار و ۷۰۰تومان
اول صبح چشم‌هایمان را با دلار ۱۴هزار و ۷۰۰تومانی باز کردیم. رقمی که با توجه به اتفاقاتی که آخر هفته افتاده، چندان دور از انتظار نبود. از آنجا که آخر وقت چهارشنبه هر دلار در بازار آزاد ۱۴هزار و ۳۸۰تومان بود، می‌توان گفت دلار کار خود را در روز اول هفته با افزایش ۳۲۰تومانی آغاز کرد.

تابلوی صرافی‌ها در ساعات اولیه دیروز رقم ۱۴هزار و ۵۳۰تومان را نشان می‌داد که حاکی از افزایش ۳۰۰تومانی نرخ‌ها نسبت به چهارشنبه بود. در این لحظه سکه تمام پنج‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان و طلا حدود ۵۷۴هزار تومان قیمت داشت. این مورد حکم رکورد تاریخی را در بازار طلا داشت. بالاترین قیمت طلا ۵۶۰هزار تومان و مربوط به مهرماه ۹۷ بود.

*** ساعت ۱۲ظهر؛ دلار ۱۴هزار و ۹۰۰تومان
بعد از گذشت دوساعت از فعالیت بازار سکه و ارز قیمت‌ها روی ریل صعودی افتاد. دلار تا ۱۴هزار و ۹۰۰تومان پیشروی کرد و سکه در همین فاصله ۱۵۰هزار تومان افزایش قیمت داشت. سکه تمام در ساعات وسط ظهر دیروز تقریبا پنج‌میلیون و ۷۵۰هزار تومان فروخته شد. طلا هم با افزایش ۱۰هزار تومانی، تا ۵۸۴هزار تومان به ازای هر گرم افزایش قیمت پیدا کرد.

*** ساعت دوی بعدازظهر؛ دلار ۱۵هزار و ۵۰تومان
بعدازظهر تا زمانی که بازار رسمی به فعالیت خود ادامه می‌داد، سرعت افزایش قیمت دلار کمتر شده بود. طوری که دلار در دوساعت بعدازظهر حدود ۱۵۰تومان گران شد و به ۱۵هزار و ۵۰تومان رسید. این ارز برای یکی‌دو‌ساعت در همین محدوده باقی ماند.

از طرف دیگر صرافی‌ها از اول صبح قیمت تابلوهایشان را تغییر ندادند و بر همان نرخ ۱۴هزار و ۵۳۰تومان پافشاری می‌کردند. در این ساعات سکه در محدوده پنج‌میلیون و ۷۵۰هزار تومان قرار داشت و تفاوتی نسبت به اواسط ظهر پیدا نکرده بود، اما طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه داد و با افزایش دوباره ۱۰هزار تومانی به ۵۹۰هزار تومان رسید.

*** ساعت چهار بعدازظهر؛ دلار ۱۶هزار تومان
امان از تعطیلی بازار رسمی! با گذشت عقربه از ساعت چهار، بازار به دست دلال‌ها افتاد و ارقام عجیب و غریبی از قیمت طلا و ارز گزارش شد که ازجمله آن می‌توان به صعود دلار تا مرز ۱۶هزار تومان اشاره کرد.

اتفاقی که قیمت طلا را هم تحت تاثیر قرار داد و برای ساعاتی شاهد نرخ ۶۳۰هزار تومانی برای هر گرم طلای ۱۸عیار بودیم. در این ساعات حتی اخباری درباره ورود سکه به کانال شش‌میلیون تومانی در فضای مجازی دست به دست شد که نشان می‌داد قیمت سکه تمام طرح جدید به شش‌میلیون و ۲۰هزار تومان رسیده است.

*** ساعت شش عصر؛ دلار ۱۵هزار و ۴۰۰تومان
دلار بعد از صعود به مرز ۱۶هزار تومان، روند معکوس به خود گرفت و قیمت‌ها یکی بعد از دیگری کاهش پیدا کرد. البته نه به این معنا که دلار به جایگاه اولیه خود در ابتدای روز برگردد. ساعت شش عصر و در لحظه نگارش این متن، هر دلار آمریکا تقریبا به ۱۵هزار و ۴۰۰تومان برگشت تا نهایتا افزایش هزارتومانی در کارنامه دیروز دلار به ثبت برسد.

در همین ساعات سکه تمام به محدوده پنج‌میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸عیار حدود ۶۰۰هزار تومان قیمت‌گذاری شد. با این حساب می‌توان گفت سکه نسبت به روز کاری قبل افزایش ۴۰۰هزار تومانی و طلا افزایش ۶۰هزار تومانی را پشت سر گذاشتند.

کدخبر: ۳۱۱۲۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1561536143

    عجله نکنید بالاتر هم میره