کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۱۱۳
تاریخ خبر:

تجربه مثبت از خرید لپ‌تاپ دست دوم

روزنامه هفت صبح، احمدرضا نجفی | هفته پیش یک لپ‌تاپ ۲۵میلیون تومانی را با قیمت ۹میلیون تومان خریدم. البته تقریبا یک ماه با خودم کلنجار رفتم تا راضی شوم به جای لپ‌تاپ نو سراغ مدل‌های دست دوم بروم.در نهایت هم قیمت لپ‌تاپ و همچنین شرایط دورکاری باعث شد با این قضیه کنار بیایم.

در حال حاضر یکی از راه‌های دور زدن قیمت بالای لپ‌تاپ خرید مدل‌های دست دوم و ارتقای آنهاست.حتی اگر مشخصات لپ‌تاپ با آنچه مدنظر شماست اختلاف زیادی داشته باشد، می‌توانید با تبدیل هارددیسک به SSD و همچنین ارتقای حافظه موقت، سرعت لپ‌تاپ را افزایش دهید تا برای اجرای یک برنامه مدت‌ها منتظر نمانید.

البته برای این کار حتما باید به چند نکته توجه کنید و همچنین خودتان را برای خطرهای احتمالی خرید لپ‌تاپ دست دوم آماده کنید. سری پردازنده لپ‌تاپ قابل تغییر نیست.برای همین اگر می‌خواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و لپ‌تاپ دست دوم بخرید، بهتر است سراغ مدل‌هایی مثل Core i5 یا Core i7 بروید که پردازنده‌های قوی‌تری دارند.

دیگر مشخصات مثل حافظه موقت یا RAM را می‌توان با کمی هزینه ارتقا داد.برای کسانی که از لپ‌تاپشان برای کارهای معمول استفاده می‌کنند،احتمالا رم هشت گیگابایتی گزینه خوبی باشد.رم لپ‌تاپ با این مشخصات در بازار با قیمتی حدود یک میلیون تومان فروخته می‌شود و رم چهار گیگابایتی تقریبا ۵۰۰هزار تومان است.

البته موقع خرید لپ‌تاپ دست دوم باید مشخصات آن را چک کنید و ببینید دستگاه حداکثر تا چه اندازه از حافظه موقت پشتیبانی می‌کند.بعضی لپ‌تاپ‌ها حداکثر هشت گیگابایت و بعضی حداکثر ۱۶گیگابایت یا مدل‌های جدیدتر ارقامی بیشتر را پشتیبانی می‌کنند.با ارتقای حافظه موقت یا رم،سرعت اجرای برنامه‌ها افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید برنامه‌های بیشتری را به صورت همزمان اجرا کنید.

‌اگر لپ‌تاپ به اصطلاح کند است،ویندوز با تاخیر زیادی اجرا می‌شود یا انتقال فایل‌ها زیاد طول می‌کشد، می‌توانید روی انواع هارد SSD حساب باز کنید. این نوع از هارد، ظرفیت کمتر و سرعت بسیار بیشتری دارند و قیمتشان هم نسبت به هارد دیسک معمولی بالاتر است. مثلا هارد دیسک ۵۱۲گیگابایتی در بازار حدود ۵۰۰هزار تومان است و هارد SSD 240گیگابایتی که مشتری بیشتری دارد با قیمتی حدود ۹۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

هارد SSD 120گیگابایتی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان و هارد SSD 480گیگابایتی حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت دارد. ‌بررسی آگهی‌های فروش لپ‌تاپ دست دوم نشان می‌دهد با بودجه‌ای در حدود هشت میلیون تومان می‌توانید یک لپ‌تاپ با پردازنده Core i7 و حافظه رم چهار گیگابایت پیدا کرد.این لپ‌تاپ را می‌توانید با خرید هارد SSD یک میلیونی و حافظه رم چهار یا هشت گیگابایتی به یک لپ‌تاپ عالی برای کارهای روزمره‌تان تبدیل کنید.خرید لپ‌تاپ نو با چنین مشخصاتی حداقل ۲۵میلیون تومان بودجه لازم دارد.

کدخبر: ۳۷۸۱۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر