کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۱۰۲۶
تاریخ خبر:

تب ب.ام.و سواری و هزینه‌های میلیاردی

هفت صبح| قیمت مدل‌های مختلف برند ب.ام.و در پایتخت غالبا بین ۱ تا ۳ میلیارد تومان هزینه روی دست شما می‌گذارند.

ب.ام.و با سابقه‌ای نزدیک به ۶۰ سال، یکی از محبوب‌ترین برندهای خودرویی حاضر در بازار ایران است که گرچه شهرتش در بین عامه به پای مرسدس بنز نمی‌رسد ولی با داشتن استانداردهای بالای طراحی، مهندسی و تولید در طول دو دهه اخیر بهترین وضعیت را در بین فروشندگان خودروهای لوکس در ایران تجربه کرده است. در واقع نه آئودی، نه پورشه و بنز، و نه حتی لکسوس هیچ‌گاه موفق نشده‌اند همپای این پرنده باواریایی در بازار ایران پرواز کنند.

ب.ام.و که متنوع‌ترین سبد محصولات خود را در یک دهه اخیر به ایران آورده با عرضه اقسام مختلفی از خودروها از هاچ‌بک‌های کوچک و اسپورت تا سدان‌های فول‌سایز مجلل و از کوپه‌های سبک و سریع تا سوپرماشین‌های برقی و حتی مولتی‌ون‌های متوسط، توانسته حاکم بلامنازع بازار خودروهای لوکس ایران باشد.

اینروزها اما در فضای اقتصادی خاص کشور که نرخ دلار به بیش از ۱۳ هزار تومان رسیده، ب.ام.و سواری دل شیر می‌خواهد و جیب پر پول و دست بده! ازینرو خریداران این برند به کمترین میزان ممکن رسیده‌اند. جالب است بدانید که سروصدای عرضه سری مجلل و بزرگ ۷۳۰li در ایران آنقدر زیاد بود که خود سازنده آلمانی هم از خرید حدود ۱۰۰۰ دستگاه از این لیموزین ظرف دو سال توسط مشتریان ایرانی تعجب کرد. ماشینی که هم حالا هم قیمتی گزاف داشته و در برخی گونه‌ها بیش از ۲۷۵۰ میلیون تومان قیمت دارد!

اما سری‌های مختلف ب.ام.و را می‌توان با چه قیمتی در بازار خریداری کرد؟ بدون توجه به محصولات کارکرده، بهای ارازن‌ترین خودرو ب.ام.و در ایران با نام هاچ‌بک سری۱ کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان است. در واقع برای خرید اتومبیل ب.ام.و ۱۲۵ بایستی حدود ۷۰۰ تا ۷۲۵ میلیون تومان کنار بگذارید. در یک رده بالاتر، خریداران ب.ام.و سری۲ سدان با کد ۲۲۰ کوپه بایستی برای خرید نمونه صفر کیلومتر چیزی نزدیک به ۷۴۰ میلیون تومان بپردازند. البته با همین مبلغ می‌توان نمونه‌های ۲۰۱۵ سری۳ و سری۵ کارکرده را خرید و با دو سوم همین مبلغ یک میکروون جذاب اکتیو تورر را خرید.

در رده کراس‌اوورهای شهری و لوکس هم، ب.ام.و با سه پیشنهاد یعنی مدل های ایکس۱، ایکس۳ و ایکس۴ مجموعه‌ای گرانقیمت و عجیب را پیش روی شما می‌گذارد که به ترتیب در نمونه‌های فول و صفر کیلومتر با مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بهایی معادل ۹۰۰ میلیون تومان، ۱۱۵۰ میلیون و ۱۴۰۰میلیون تومان را روس دست خریداران می گذارد. البته شما اگر عاشق سری های ام پاور از شاسی‌بلندهای ب.ام.و باشید می‌توانید انواع کارکرده ایکس۶ و ایکس۵ را هم با مبلغی در حدود ۱٫۵ میلیارد تومان بخرید.
در رده خودروهای کوپه نیز سه اتومبیل زد۴ سری ۲۸i یا سری ۶۴۰کوپه بهایی به ترتیب معادل ۷۰۰ میلیون و ۱.۲میلیارد تومان دارند. گرانترین کوپه این شرکت نیز اتومبیل هیبرید ای۸ است که بسته به میزان کارکرد و سال تولید بین ۱.۲ تا ۲.۲میلیارد تومان قیمت دارد.

بالاترین مبالغ ب.ام.و اما برای سری۵ و سری ۷لانگ اخذ می‌شود جایی که خرید هریک از این دو محصول به ترتیب ۲٫۱ و ۲٫۹ میلیارد تومان هزینه روی دست خریداران می گذارد. البته شما اگر بخواهید یک مرسدس اس کلاس مدل ۲۰۱۵ بخرید باید حدود ۴میلیارد تومان بابت نمونه‌های کارکرده بپردازید که کمی نامتعارف است!

کدخبر: ۲۳۱۰۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sahar.mansury

    پنجاه سال دیگه مردم ایران متوجه میشن که فرهنگِ مصرف گرایی یعنی چی. الان جامعه ن میبینه متأسفانه. پنجاه سال فرصت برای فهم یدنِ کلمهء ترکیبیِ ((مصرف گرایی)).!!!!