کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۶۳۱
تاریخ خبر:

تا حالا کجا‌ بودی آقای جمشیدی‌فر

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | در دهه ۷۰ عباس جمشیدی‌فر به مقصود خود رسید و برای نخستین بار روی صحنه تئاتر رفت. همزمان نیم‌نگاهی به تصویر داشت تا اینکه در دهه ۸۰ فرصت بازی در سریال را به دست آورد. زمان گذشت و تجربیات بازیگری جمشیدی‌فر در تلویزیون افزایش یافت.

رفته رفته بر شهرت او اضافه شد و در دهه ۹۰ با بچه مهندس در اوج شهرت قرار گرفت. اتفاق مهم اما بعد از انتشار سریال زخم کاری رقم خورد که جمشیدی‌فر نقشی متفاوت در آن دارد. او در فاصله‌ای کوتاه از اتمام زخم کاری با جوکر در معرض قضاوت قرار گرفته و نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است.

مورد اول| شمای کلی دومین جوکر
قسمت آخر فصل اول جوکر، همپای قسمت‌های پیش نبود و همین زنگ خطر را برای برنامه به صدا درآورد. دوشنبه شب سری دوم جوکر منتشر شد؛ آن هم در حالی که روی کاغذ به‌نظر می‌رسید ترکیب شرکت‌کننده‌ها قدرت تکرار موفقیت سری نخست را ندارد.

وحید آقاپور، ایمان صفا، هومن برق‌نورد، شهرام قائدی، سپند امیرسلیمانی، عباس جمشیدی، آرش نوذری و بهنام تشکر بازیگران فصل تازه هستند که عملکردشان در گام اول مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. ۹۸ درصد رضایت به همراه کامنت‌های مثبت در صفحه فیلیمو‌، نشان از شروع خوب جوکر دارد. در شب اول، شرکت‌کننده‌ها در چالش خنداندن و نخندیدن شرکت کردند که نتیجه‌ای مقبول به‌دست آمد.

مورد دوم| غافلگیری جمشیدی‌فر
تصویری که از عباس جمشیدی‌فر در ذهن قاطبه مخاطبان نقش بسته‌، بازیگری است کمدی. او به همین پشتوانه به فصل جدید جوکر رسید و در همان دقایق نخست از سابقه ذهنی خود پیش مخاطب بهره برد. گفتار و رفتار جمشیدی‌فر خنده ایجاد می‌کرد و همزمان در برابر دیگر رقبا نمی‌توانست جلوی خنده خود را بگیرد.

همین هم بود که صاحب اولین کارت زرد شد. او برای حذف نشدن از دور مسابقه‌، سراغ «جوکر تایم» رفت. خلاقیت و طنازی‌ او در همین بخش به چشم آمد تا جایی که یک تنه توانست مسابقه را صاحب جذابیت کند. جمشیدی‌فر ابتدا پشت سنتور قرار گرفت و آهنگ نواخت. با برنامه محبوب «گل‌های تازه» شوخی کرد و برگ برنده اصلی را کمی بعد رو کرد.

او نواخت و از همکارش ایمان صفا خواست در جلد مار فرو برود! صفا خزید و مقابل رقبا قرار گرفت تا مثلا آنها را نیش بزند! چند دقیقه بعد دو نفر خندیدند و پس از آن بقیه منفجر شدند! این ایده و اجرای آن به دل مخاطبان هم نشسته تا جایی که جوکر تایم جمشیدی‌فر را از همه قسمت‌های مسابقه جذاب‌تر و موفق‌تر می‌دانند.

می‌دانید که جوکر تایم امکانی است برای حذف رقبا ولی تا حالا هیچ کس به این خوبی از این فرصت بهره نبرده. ایده جمشیدی‌فر و اجرای آن به همراه ایمان صفا با فاصله بهترین جوکرتایم لقب گرفته. عباس جمشیدی‌فر بازیگری محبوب است که با جوکر، محبوبیت او دو برابر شده. این اتفاقی است که در فصل اول برای غلامرضا نیکخواه افتاد و بعد از سال‌ها بار دیگر ستاره بخت این بازیگر درخشید.

مورد سوم |همچون زخم کاری
از زمان توزیع زخم کاری تا خرداد امسال که این سریال تمام شود، بیش از همیشه ایام به کام عباس جمشیدی‌فر بود. او در سریال محمد‌حسین مهدویان یکی از معدود نقش‌های جدی خود را بازی کرد. ابتدا این میزان موفقیت محتمل به‌نظر نمی‌رسید اما فقط چند سکانس کافی بود تا بازیگر کمدی سینما و تلویزیون‌، خود را ثابت کند. جمشیدی‌فر در نقش یک وکیل شمایلی متفاوت نشان داد؛ چه جایی که آدمی به ظاهر وفادار بود، چه جایی که رسما خیانت می‌کند. این بازیگر در بازنمایی شخصیتی تازه به دوران رسیده، آنقدر خوب عمل کرد که مخاطب به سختی می‌توانست باور کند این همان کمدین است.

مورد چهارم |یک کارنامه نمکین
در کارنامه عباس جمشیدی‌فر فیلم و سریال جدی هم دیده می‌شود اما سهم آثار کمدی بیشتر است. او پیش از زخم کاری یک تجربه شاخص کنار جواد عزتی در سریال سه دونگ، سه دونگ داشت و در سال‌های اخیر پیش مخاطب با مجموعه بچه مهندس شناخته می‌شود. جمشیدی‌فر از قضا در این سریال هم از معدود امتیازهای آن است که از ملاحت خود به اندازه صرف آن کرده.

کدخبر: ۴۳۳۶۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر