کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۴۷۴
تاریخ خبر:

تا انتخابات | چند روایت از آمدن یا نیامدن رئیسی

* یک: محمدجواد محمدی‌نوری، عضو شورای وحدت اصولگرایان وی با اشاره به رایزنی افراد و جریان‌های مختلف سیاسی برای دعوت از سیدابراهیم رئیسی به انتخابات، تصریح کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها و قرائن موجود، گویا حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ قطعی است و این حضور می‌تواند باعث شکل‌گیری وحدت میان اضلاع اصولگرایی در کشور شود. (ایسنا)

* در حالی که گفته می‌شد در روزهای اخیر شورای وحدت نیروهای انقلاب جلسه‌ای با موضوع انتخابات ریاست جمهوری با آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه و از گزینه‌های‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری داشته؛ برگزاری این جلسه از سوی اعضای این شورا تکذیب شد. (ایلنا)

* سه: پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در روزهای اخیر درخواست‌های فراوانی حاوی دعوت از حجت‌الاسلام رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به شورای ائتلاف واصل شده است، با این حال هنوز خبری که بر قطعی شدن حضور ایشان دلالت کند، در دست نیست و آنچه در این باب در فضای مجازی منتشر شده صرفا جنبه گمانه‌زنی دارد. (باشگاه خبرنگاران جولان)

* چهار‌: مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: رئیسی منتظر اذن رهبری است و اگر از ناحیه رهبری مخالفتی نباشد مانعی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ ندارد. (برنا)

* پنج: صادق خرازی گفت: خیلی از اصلاح‌طلب‌ها به آقای ظریف مراجعه کردند که ایشان در انتخابات بیایند و نامزد شوند. با من که صحبت می‌کردند می‌گفت من که تصمیم ندارم بیایم ولی اگر زمانی بخواهم بیایم تصمیم دارم که مستقل بیایم و هر کس خواست از من دفاع و حمایت کند اما اکنون در شرایطی هستم که تصمیمی برای آمدن ندارم و این صحبت برای چند روز اخیر بود که ما با همدیگر صحبت مفصلی داشتیم. (اقتصاد نیوز)

* شش: پناهیان در یک سخنرانی به مناسبت روز قدس گفته: امروز یک جریانی متأسفانه در جامعه اینگونه جا انداخته است که انقلابی‌ها ارزشی هستند و مبتنی بر واقعیات، مسائل کشور را دنبال نمی‌کنند و همین امر سبب شده است تا حدود ۳۰ درصد از رأی دهندگان این دروغ بزرگ را باور کرده و رغبتی به رأی دادن به انقلابی‌ها ندارند. (رسا)

* هفت: علیرضا زاکانی در پنجاه و یکمین جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به اقبال جمع زیادی از مردم به احمدی نژاد، آیا ممکن است وی صرفا برای گرم کردن تنور انتخابات، تایید صلاحیت شود، این موضوع را رد کرد و گفت: احمدی‌نژاد کف صلاحیت لازم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

شورای نگهبان و به طور کلی منظومه مسئولان اصلا چنین نگاهی ندارند که به هر قیمت ممکن، برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالاتر، فضای جامعه را آماده کنند. این شائبه به هیچ وجه نسبتی با واقعیت ندارد. برخی مواضع اخیر احمدی‌نژاد که در مصاحبه‌ها مطرح کرده، گویی دیکته شده از خارج کشور است.

عدم تایید صلاحیت احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان به نظرم قطعی است. سعید محمد نیز از برادران خوب ماست و ما به برادری او افتخار می‌کنیم اما نمی‌دانم شورای نگهبان او را تایید صلاحیت خواهد کرد یا نه. البته با توجه به تجربیات دوره‌های قبل بسیار سخت و دور از ذهن به نظر می‌رسد که اعضای شورای نگهبان درباره صلاحیت وی به اتفاق نظر برسند. (خبرآنلاین)

کدخبر: ۳۸۸۴۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر