کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۵۰۴
تاریخ خبر:

تایید حکم قصاص قاتل نوعروس پارس‌آبادی

روزنامه هفت صبح | چندی پیش خبر خودکشی یک زن جوان که تنها دو ماه از ازدواجش می‌گذشت، منتشر شد. این زن که ماما بود، به دلیل خودکشی توسط همسرش به بیمارستان محل کارش در پارس‌آباد اردبیل منتقل شد، اما وقتی همکارانش پیکر نیمه‌جان او را دیدند به خانواده‌اش وخامت حال او را خبر دادند. دختر جوان قبل از رسیدن خانواده‌اش جان سپرد و اعلام شد خودکشی کرده است، اما خانواده‌اش این موضوع را باور نکردند.

*** آثار درگیری و پرونده جنایت
اولین کسی که خبر خودکشی زن جوان را به اورژانس اطلاع داده بود، همسرش بود. او درباره روز حادثه گفت: «همسرم به من مشکوک شده بود، با هم مشاجره داشتیم و من به خانه پدرم رفتم. به او پیام داده بودم که درباره مشکلمان با یکدیگر صحبت کنیم، اما همسرم پاسخی نداد، وقتی به خانه بازگشتم، او را دیدم درحالی‌که اقدام به خودکشی کرده بود.»

درحالی‌که ماموران پلیس آگاهی استان اردبیل تلاش خود را برای روشن شدن ابعاد مبهم مرگ زن جوان آغاز کرده بودند، پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرد که مرگ او نمی‌تواند خودکشی باشد. این موضوع در حالی بود که ماموران پلیس در گزارش خود از حضور در صحنه وقوع حادثه اعلام کرده بودند که جسد را حلق‌آویزشده ندیده بودند .

همسر او در پاسخ به این موضوع ادعا کرده بود که قبل از حضور ماموران، جنازه همسرش را پایین کشیده است. تحقیقات پلیسی ادامه پیدا کرد و با توجه به مشاهده آثار درگیری در منزل مقتول، همچنین روی بدن او و حتی روی گردن شوهرش؛ ماموران، شوهر زن جوان را به عنوان مظنون به قتل او دستگیر کردند.

*** اعتراف به قتل
یکی از اعضای خانواده زن، بعد از گذشت چندی خبر داد که همسرش به قتل زن جوان اعتراف کرده است و گفته بود به دلیل اینکه همسرش به او مشکوک شده بود مشاجره داشتند. او در اعترافاتش گفته بود: «من مدرک فوق‌لیسانس دارم، اما مدتی قبل بیکار شدم و برای همین کنترل اعصابم از دستم خارج شده بود. وقتی دعوایمان بالا گرفت، روی سینه همسرم نشستم و با دست گلوی او را فشار دادم. یک‌دفعه دیدم که او بی‌حال شد.

اول فکر کردم که او وانمود به بی‌حالی ‌می‌کند. از یخچال یک پارچ آب آوردم و روی سرش ریختم، اما متوجه شدم که جانش را از دست داده است و تمارضی در کار نیست.» اما این تمام ماجرا نیست. وقتی همسر جوان مرد فوت می‌کند، او سعی می‌کند صحنه قتل را خودکشی نشان دهد.

*** تایید قصاص در دیوان‌عالی کشور
با اعترافات متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان اردبیل ارجاع شد. متهم که قبلا به اتهام خود اعتراف کرده بود، بار دیگر سناریوی خودکشی همسرش را در دادگاه مطرح و ادعا کرد اعترافات قبلی را تحت فشار گفته است.

قضات دادگاه با بررسی مستندات پرونده، از جمله گزارش پزشکی قانونی و اعترافات صریح متهم در مراحل بازپرسی و بازسازی صحنه قتل؛ بعد از مشورت، متهم را بنا به درخواست پدر و مادر مقتول به عنوان اولیای‌دم به قصاص محکوم کردند و خانواده مقتول اعلام کردند حاضر به پرداخت تفاضل دیه برای اجرای حکم قصاص هستند.

اما با توجه به اعتراض متهم و رفتن پرونده به دیوان‌عالی کشور، این پرونده در دست بررسی قرار گرفت تا اینکه بالاخره چندی پیش تعیین شد با تأیید حکم قصاص مرد فوق‌لیسانس اردبیلی، متهم به قتل نوعروس خود، از سوی دیوان‌عالی کشور، در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.

کدخبر: ۳۶۷۵۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر