کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۴۹۱
تاریخ خبر:

تاریک‌ترین دوران لژیونرهای ایران

روزنامه هفت صبح | علاوه بر همه حرف و حدیث‌ها درباره کیفیت کادر فنی تیم ملی برای جام‌جهانی، این روزها نگرانی دیگری ذهن فوتبالدوستان ایرانی را به خود مشغول کرده است. بیش از ۲۰ بازیکن ملی‌پوش و مدعی در خارج از ایران فوتبال بازی می‌کنند و از میان آنها فقط مهدی طارمی است که وضعیت خوبی دارد و شرایط بقیه آنها به هیچ عنوان امیدوارکننده نیست.

سردار آزمون
اتفاقی که سال‌ها منتظرش بودیم بالاخره رخ داد و آزمون در زمستان ۱۴۰۰ از لیگ روسیه دل کند و به بایرلورکوزن آلمان پیوست اما اوضاع بر وفق مراد او پیش نرفته است. سردار تا امروز در ۷ بازی بوندسلیگا و یورولیگ برای لورکوزن به میدان رفته اما مجموع دقایق حضور او در زمین به ۱۶۰ دقیقه هم نمی‌رسد. سردار در این مدت حتی یک گل هم نزده و انتظارات کادر فنی و هواداران لورکوزن را برآورده نکرده است. این احتمالا بدترین و کم‌ثمرترین دوران بازی آزمون در سال‌های اخیر است.

علیرضا جهانبخش
پس از دو فصل ناامیدکننده در برایتون انگلیس، پیش‌بینی می‌شد بازگشتش به فوتبال هلند باعث احیای او شود. اتفاقا شروع بدی در فاینورد نداشت و حتی در تیم ملی هم نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشت اما در هفته‌های اخیر تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین و معمولی در فاینورد شده است. او در دو بازی از ۴ بازی اخیر کاملا نیمکت‌نشین بوده و در دو بازی دیگر هم مجموعا ۴۰ دقیقه بازی کرده است. دیروز هم خبر رسید که سرمربی فاینورد او را به دلیل ناآمادگی در فهرست تیمش برای بازی امروز مقابل اوترخت در لیگ هلند قرار نداده است!

سامان قدوس
تا قبل از پیوستن کریستین اریکسن به برنتفورد، قدوس گاهی در ترکیب تیمش به میدان می‌رفت اما بعد از پیوستن ستاره دانمارکی به برنتفورد شرایط برای قدوس کاملا تغییر کرد و او تبدیل به یک نیمکت‌نشین محض شد. قدوس در بازی آخر تیمش مقابل واتفورد ۲۴ دقیقه بازی کرد و در ۶ بازی قبلی روی نیمکت نشست. سامان البته در تیم ملی هم به جز یکی دو بازی، نتوانسته قابلیت‌هایش را نشان بدهد. او حتی در دوران درخشش در تیم باشگاهی‌اش هم در تیم ملی جا نیفتاد و حالا که در برنتفورد هم نیمکت‌نشین است، باید نگران وضعیت او در آستانه جام‌جهانی باشیم.

کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده و عزت‌اللهی
در لیگ قطر هم اوضاع برای لژیونرهای‌مان خوب پیش نمی‌رود. الریان قرارداد شجاع خلیل‌زاده را تمدید نمی‌کند. الاهلی با کنعانی‌زادگان یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ قطر را ثبت کرد و الغرافه هم با سعید عزت‌اللهی نتایج ضعیفی گرفت. احتمالا هر سه نفر را فصل آینده در تیم‌ها و لیگ‌های دیگری خواهیم دید.

بیرانوند و نیازمند
دو دروازه‌بان سال‌های اخیر تیم ملی در پرتغال با نیمکت‌های ذخیره تیم‌شان رابطه نزدیکی پیدا کرده‌اند. بیرانوند در ۱۶ بازی آخر تیمش نیمکت‌نشین بوده و نیازمند هم در تنها بازی لیگ پرتغال که فیکس بود از پورتو ۷ گل خورد! وضعیت هر دو در حد فاجعه است!

عابدزاده
بعد از چند نمایش فوق‌العاده، ناگهان افت کرد و هم در تیم ملی و هم در پونفرادینای اسپانیا با اشتباهاتش نیمکت‌نشین شد. او البته در یکی دو هفته اخیر به ترکیب اصلی تیمش برگشته اما به وضوح از آمادگی آرمانی خود فاصله گرفته است.

محمدی، حاج‌صفی و انصاری‌فرد
سه ایرانی تیم آاک وضعیت بدی ندارند اما شرایط آنها و تیم‌شان ایده‌آل هم نیست. هر چند هفته یک بار یکی از آنها گل می‌زند یا پاس گل می‌دهد! همین!

قلی‌زاده و رضایی
کاوه رضایی بیشتر از یک سال است که در تیم ته جدولی اودهورلی بلژیک یک گل هم نزده است! البته در هفته‌های اخیر مصدوم بوده اما قبل از مصدومیت هم بیشتر نیمکت‌نشین بود تا فیکس. علی قلی‌زاده هم درخشش فصل قبل خود را تکرار نکرد و در ۱۴ بازی آخر فقط یک پاس گل داده است!

کریمی، حسینی و نادری
علی کریمی و مجید حسینی در کایسری اسپور ترکیه شرایط خوبی ندارند. کریمی که طبق معمول نیمی از فصل را مصدوم است و حسینی هم گاهی از روی نیمکت بلند می‌شود و بازی می‌کند. محمد نادری هم در حال دیپورت شدن از آلتای اسپور و بازگشت به ایران است.

قایدی و نورالهی
سرنوشت مهدی قایدی در امارات غیرمنتظره بود. قایدی در هفته چهارم لیگ امارات، بین دو نیمه به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و مقابل الشارجه در عرض ۴۵ دقیقه ۲ گل زد و یک پاس گل داد. آن کولاک، نوید یک فصل پرفروغ و استثنایی برای پدیده فوتبال ایران می‌داد اما قایدی در مجموع ۱۵ بازی بعدی فقط دو گل زد و دو پاس گل داد! در ۷ بازی آخر فقط ۳ بار در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت

و فقط یک نیمه در اولین بازی تیمش مقابل آخال ترکمنستان به میدان رفت و در ۴ بازی بعدی یک دقیقه هم بازی نکرد و در نهایت از فهرست تیمش هم خارج شد! سرمربی تیم هم اعلام کرد به بازیکنی که به تفریح بیشتر از تمرین اهمیت می‌دهد نیازی ندارد! نورالهی هم که تا چند هفته پیش جزو ستاره‌های تیمش بود، در هفته‌های اخیر با درخشش هم‌پستی ازبک خود از ترکیب اصلی و حتی فهرست الاهلی خارج شده است.

کدخبر: ۴۵۲۴۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر