کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۰۵۶
تاریخ خبر:

تاخت و تاز دهه هشتادی‌ها در اصفهان و کرمان

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | از کرمان و اصفهان دو ویدئو در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که از نظرات کاربران پیداست محتوای آن برای خیلی‌ها قابل درک نیست. اولی مربوط به جمعیت انبوهی است که در خیابان بهشتی کرمان برای دیدن یک بلاگر تجمع کردند.
مشابه این اتفاق را در مورد ستاره‌های سینما مثل محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست سال ها قبل در تهران هم شاهد بودیم‌ اما اینکه حالا این اتفاق به بلاگرهای اینستاگرامی آن هم در استان‌های دیگر سرایت کرده، نکته جالب‌توجهی است.

ویدئوی دوم هم مربوط به همخوانی یکی از آهنگ‌های امیر تتلو توسط جمعی از دانش‌آموزان دختر داخل مقبره یکی از امامزادگان اصفهان است. آوازخوانی دسته‌جمعی دانش‌آموزان با آثار امثال ساسی مانکن در محوطه مدرسه قبلا به حد کافی جنجالی شده بود‌ اما حالا چطور ماجرا به داخل حرم امامزاده‌ای در اصفهان کشیده شده، آن هم با آهنگ «نگو نه» از تتلو؟

این ماجرا هم واکنش‌‌های زیادی به دنبال داشته و اوقاف اصفهان توضیح داده که چه اتفاقاتی رخ داده .. وجه اشتراک این دو ویدئو اما نقش محوری دختران نوجوان متولدین دهه ۸۰ است که از قرار مسیر خودشان را می‌روند. مسیری که نه تنها برای ما که برای مسئولین هم ناشناخته است.

ازدحام جمعیت برای دیدن سی‌سی
دو روز پیش در خیابان شهید بهشتی واقع در منطقه ۲ کرمان قرار بود یک مانتو‌فروشی میزبان یکی از بلاگرهای اینستاگرامی به نام سحر ملقب به سی‌سی باشد. اتفاقی که در عمل رخ داد اما اینطور بود که سحر سی‌سی با یکی دیگر از دوستان بلاگرش با کلی تاخیر به محل رسید. از خودروی ب.‌ام.‌و ایکس ۴ پیاده شد.

برای هوادارانش دست تکان داد و به حدی ازدحام جمعیت زیاد بود که با کمک بادیگاردهایش دقایقی بعد محل را ترک کرد. عجیب اینکه خیلی از ما اصلا نمی‌دانستیم چنین شخصی وجود خارجی دارد اما واقعیت این است که او چهره مشهوری در اینستاگرام است و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر فالوئر دارد.چند ماه قبل هم به عنوان مهمان ویژه در یک شورای تخصصی راهی وزارت ورزش و جوانان شده بود.

هفت سال پیش به نوعی شبیه این ماجرا در محله تهرانپارس تهران پیش آمد. آن زمان یک فست‌‌فود برای مراسم افتتاحیه از الناز شاکردوست و چند بازیگر دیگر دعوت کرده بود و به حدی جمعیت جمع شد که مراسم را لغو کردند و رستوران هم پلمب شد….حالا اما ظاهرا چنین تجمعاتی نه‌تنها برای دیدن هنرمندان و ورزشکاران، بلکه برای بلاگرهای اینستاگرامی هم عادی شده و حتی شیوع امیکرون و آمار فوتی‌های سه رقمی هم هواداران این افراد را از شرکت کردن در این تجمعات منصرف نمی‌کند. حالا این سی‌سی چه کسی است و چرا اینقدر طرفدار دارد؟

او از سال ۱۳۹۶ فعالیت‌هایش را به عنوان یک بلاگر در اینستاگرام شروع کرده. فضای دخترانه صفحه سحر سی‌سی با تم صورتی خیلی سر و کار دارد و تبلیغات لوازم آرایش و پوشاک زنانه در آن زیاد می‌بینید. علت مشهور شدن این صفحه البته روزمره‌نویسی‌های این زن ۳۰ ساله از زندگی مشترک با همسرش بود.

این زوج در سال ۱۳۹۴ با هم ازدواج کردند و ظاهرا چند ماه پیش جدا شدند. سحر سی‌سی هم کل عکس‌ و استوری‌های مربوط به همسرش را پاک کرده است. او در روزهای اول از عاشقانه‌های با همسرش می‌نوشت با تاکید بر اینکه دنیای آنها با هم متفاوت است اما عاشق هم هستند.

همسر سابق سحر سی‌سی یک پسر جوان با تیپ مذهبی بود و به خودشان لقب «قند» و «حاجی» دادند. خلاصه اینکه الان مسیر این دو نفر از هم جدا شده و همسر سحر سی‌سی در امیر‌آباد طلا فروشی زده و یک دفتر معماری تاسیس کرده، ضمن اینکه در اینستاگرام هم حدود ۴۰۰ هزار نفر فالوئر دارد. اکثر فالوئرهای سحر سی‌سی زنان جوان هستند و این مسئله در ترکیب جمعیتی افرادی که در کرمان جمع شده بودند هم مشهود است. او برای این افراد به سبک تتلیتی‌ها اسم سی‌سیون گذاشته و با هم مراودات گرمی دارند.

همخوانی تتلو در امامزاده ابراهیم
کل ویدئوی ۴۵ ثانیه‌ای که از ماجرای اصفهان منتشر شده، از این قرار است؛ تعدادی از دانش‌آموزان دختر به صف داخل یک امامزاده نشسته‌اند. صدای امیرتتلو پخش می‌شود و با آن دسته‌جمعی همخوانی می‌کنند. در تصاویر پیداست برنامه مربوط به جشن دهه فجر است. در امامزاده ابراهیم سودان کهندژ.

نکته اصلی این ویدئو همخوانی همه دخترها با یک ترانه زیرزمینی است .«نگو نه» از ترانه‌های نسبتا جدید امیرتتلو است که امسال منتشر شده. متن این ترانه مطلقا محتوای مناسبی برای افراد کم سن و سال ندارد. این ورژنی که البته برای بچه‌ها داخل امامزاده پخش کردند ظاهرا از قسمت‌های تمیز ترانه استفاده شده و تنظیم آن را هم به ریتمیک و شاد تغییر دادند. با این حال همین که دانش‌آموزان دبیرستانی این ترانه را حفظ بودند یعنی نسخه اصلی ترانه را هم خوب و دقیق شنیده‌اند.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استاد اصفهان هم بیانیه‌ای صادر کرده و توضیح داده یک مدرسه دخترانه همجوار امامزاده به دلیل محدودیت فضا تقاضای برگزاری جشن در سالن مجاور امامزاده داشته. بعد به علت برودت هوای سالن، دانش‌آموزان به ناچار به حرم اصلی امامزاده منتقل می‌شوند. اوقاف گفته از محتوای جشن ما خبر نداشتیم و مسئولیت آن با خود مدرسه است و مدیر مدرسه هم بارها عذرخواهی کرده اما به هرحال با افراد خاطی که حرمت امامزاده را رعایت نکردند، برخورد می‌شود. بسیار هم عالی اما نکته اساسی این ویدئو چیز دیگری بود که خدمتتان عرض کردیم !

کدخبر: ۴۴۱۰۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر