کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۰۳۳۱
تاریخ خبر:

تاثیر همسران قدرتمند فوتبالیست‌ها برسرنوشت آنها

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | اگر اخبار حواشی فوتبال و نقل و انتقالات را در این چند وقت دنبال می‌کنید، حتما در کنار برخی از بازیکنان و البته ایجنت‌ها یا مدیر برنامه‌ها و مربیان و مدیران، نام برخی از همسران فوتبالیست‌ها را هم در این اخبار می‌‌شنیدید که طبق برخی از روایت‌ها، برای بازیکنان یا مربیان، تصمیم‌سازی می‌کنند و باعث قهر و آشتی هواداران با آنها می‌شوند. این هفته مروری داریم به نام و البته تاثیرات این همسران:

یک: از آخرین نمونه شروع کنیم. از مهدی قایدی، بازیکن ۲۳ ساله استقلال که حالا به باشگاه شباب الاهلی دوبی تعهد داده که بهترین سال‌های فوتبالی‌اش یعنی تا ۲۸ سالگی را در این باشگاه بگذراند. قائدی، البته رکورد میزان مبلغ رضایتنامه در تاریخ فوتبال ایران را شکسته است ولی بسیاری معتقدند همسر او بیشترین تاثیر را در امضای این قرارداد و البته طولانی بودن آن داشته است. این افراد می‌گویند این در واقع ستاره معصومی بوده که دوست داشته در دوبی زندگی کند و برای همین قرارداد پنج ساله با شباب الاهلی در واقع، بهترین خبر برای معصومی است.

برای این موضوع هم توجه به ذوق و شوق همسر قایدی در جشن تولد حاشیه‌ساز داریوش شجاعیان کافی است. ستاره معصومی البته می‌داند که باید خیلی در این شهر حواسش به مهدی قائدی باشد، مخصوصا با توجه به آن رسوایی بامزه‌ای که در هنگام بازگشت کاروان تیم ملی به تهران به وجود آمد و قایدی بدون اینکه به کسی بگوید به دوبی رفته بود! البته نباید از این موضوع نیز گذشت که برخی هم اعتقاد دارند؛ بعد از ماجرای تصادف قائدی و البته حواشی‌ای که در یکی دو سال اول بازی او در استقلال به‌وجود آمده، همین زن هم بود که توانست زندگی قائدی را جمع و جور کند.

دو: از یک جوان سابقا استقلالی برویم سراغ یکی از اسطوره‌های استقلال یعنی ناصر حجازی. ناصرخان در دوره‌ای از فعالیت فوتبالی خود، درگیر مسایلی غیرورزشی مثل اعتیاد شده بود. می‌گویند این بهناز شفیعی، همسر حجازی بود که توانست او را با حمایت خود از این ورطه بیرون بکشد. بهناز شفیعی که در کنار همسری برای حجازی، مادر دو ورزشکار دیگر به نام آتیلا و آتوسا حجازی هم هست؛ در میانه دهه شصت هم، وقتی حجازی بعد از باخت ۳ بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس تحت فشار روانی شدیدی قرار گرفت و به کشوری مثل بنگلادش رفت؛ خیلی خوب توانست زندگی همسر خود را جمع کند و کاری کند که او خداحافظی باشکوهی با فوتبال در باشگاه فوتبال محمدان این کشور داشته باشد و البته در همین باشگاه دوران مربیگری خود را آغاز کند.

سه: از یکی از اسطوره‌های استقلال، برسیم به یکی از اسطوره‌های پرسپولیس. به ناصر محمد خانی. سرنوشت فوتبالی را شاید نه، ولی سرنوشت زندگی ناصر محمدخانی با همسران او گره خورده است. با لاله سحرخیزان، همسر اول ناصر محمد خانی که به صورت مرموز و فجیعی کشته شد و از شهلا جاهد، همسر موقت او که توسط دادگاه به عنوان قاتل لاله سحرخیزان شناخته شد و اعتماد شد. افکار عمومی البته در این دادگاه، ناصر محمدخانی را بسیار سرزنش کردند و حتی بعدها که ماجراهای دیگری در مورد ازدواج آخر محمدخانی هم به وجود آمد، این سرزنش‌ها در قالب طنز و کنایه ادامه داشت.

چهار: سه لژیونر هم داریم که باید به آن‌ها در این فهرست بپردازیم. رضا قوچان‌نژاد، کاوه رضایی و علی قلی‌زاده. شایعه جدی در دنیای فوتبال این است که همسران این فوتبالیست‌ها، اجازه نمی‌دهند آن‌ها، حتی با مبالغ کلان به ایران برگردند. همسر رضا قوچان‌نژاد، سروین بیات، خواهر ساره بیات است که دانش آموخته رشته طراحی دکوراسیون از آمریکا است و در کار طراحی مد فعال است. احتمالا همین نوع فعالیت با توجه به محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد، دلیل دوری سروین بیات از ایران است. این در حالی است که قوچان‌نژاد این روزها سی و چهار سالگی خود را می‌گذراند و شاید خیلی دیگر وقتی برای بازی در سطح اول فوتبال اروپا نداشته باشد.

فرنوش شیخی، همسر کاوه رضایی هم ظاهرا زندگی در اروپا را از بازی کردن برای یک تیم باشگاهی و حتی تیم ملی والیبال در ایران بیشتر دوست دارد که به گفته برخی از خبرنگاران ورزشی اصلی‌ترین مانع برای بازگشت رضایی به ایران است. البته نباید از حق گذشت که رضایی هم ۲۹ ساله است و در اروپا هم بد کار نکرده و شاید دوست داد آخرین سال‌‍‌های فعالیت حرفه‌ای خود را در یک لیگ حرفه‌ای بگذراند. در مورد یاسمن فرمانی، همسر علی قلی‌زاده هم موضوع مثل روز روشن است. فرمانی، در حال بازی در لیگ فوتبال بلژیک است و لابد دوست ندارد به لیگ فوتبال کم امکانات ایران بازگردد و قلی زاده را هم از این موضوع منع می‌کند.

پنج: برخی هم هستند که همسران یا به‌عبارتی، همراهان آنها بیش از هر چیز برایشان حاشیه آفریدند. مثلا محسن فروزان که این روزها به گل‌گهر سیرجان رفته است. همسر او نسیم نهالی نام دارد و در جریان محرومیت دو سال گذشته فروزان که به اتهام شرط‌بندی صورت گرفته بود، نام او نیز به میان آمد. مهدی طارمی هم با ارتباطی که در قطر با سحر قریشی داشت، مورد توجه قرار گرفته بود و فیلم کافه رفتن فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه هم تا مد‌ت‌ها مورد توجه افکار عمومی ورزشی بود.

علیرضا حقیقی هم که مدتی با بی‌بی رکسا، خواننده آمریکایی در ارتباط بود و از نظر انتخابی که در سطح کلاس و شهرت همراهش کرده بود، مورد توجه قرار می‌گرفت. و در پایان باید به فرناز نور اشاره کنیم. همسر احمد مددی، مدیرعامل استقلال که تا مدتی منبع اخبار مربوط به باشگاه استقلال هم بود اما این روزها با یک استوری خبرساز شده است. او که از مددی جدا شده است؛ این روزها خواهان این شده که هواداران استقلال خشم خود را بر سر او خالی نکنند. جالب است بدانید که فرناز نور، همسر مددی، یک خواننده است و آهنگ‌هایی هم به‌نام او منتشر شده است.

کدخبر: ۴۱۰۳۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر