کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۵۳۳
تاریخ خبر:

تاثیر تصمیم بانک مرکزی آمریکا‌ بر‌قیمت بیت‌کوین

روزنامه هفت صبح، عباس عینعلی | در روزهای گذشته بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که سیاست تورمی جدیدی را اجرا خواهد کرد. به گفته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا این اقدام با هدف حمایت از بازار کار و تقویت دلار و افزایش رشد اقتصادی اجرا خواهد شد و در نتیجه آن نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد.جروم پاول در یک سخنرانی اعلام کرد سیاستگذاری جدید بالا بردن نرخ تورم را دنبال می‌کند و با اجرایی شدن این سیاست نرخ تورم از دو درصد عبور خواهد کرد. همزمان با اعلام سیاست جدید تورمی فدرال رزرو، بیت‌کوین بار دیگر روند نزولی را به خود دید.همچنین بازارهای سهام هم پس از اعلام این خبر با کاهش ارزش مواجه شدند.

در سیاست جدید بانک مرکزی آمریکا نرخ تورم از ۲.۴درصد به ۳.۴ درصد افزایش خواهد یافت. البته جروم پاول این افزایش نرخ تورم را موقتی عنوان کرده است.آمریکا بیشترین میزان افزایش قیمت در ۱۳سال گذشته را تجربه می‌کند.بسیاری از تحلیلگران اقتصادی اعلام نگرانی کرده‌اند که افزایش تورم بر شرایط اقتصادی پس از کرونا تأثیرگذار باشد.این نگرانی ناشی از ناهمخوانی این سیاست با برنامه احیای افتصادی پساکرونا است.پاول مشخصا زمان دقیق اجرای برنامه افزایش تورم را عنوان نکرده است.این رفتار دو پهلوی فدرال رزرو باعث ایجاد سردرگمی بیشتر در بازارهای مالی شده است.

قیمت بیت‌کوین روز سه‌شنبه الگوی سر و شانه وارونه صعودی خود را در تایم فریم چهار ساعته تکمیل کرد،اما موفق نشد به هدف ۴۵,۵۰۰ دلاری این الگو برسد و در ۴۱,۳۵۰ دلار با مقاومت مواجه شد.بعد از آن با ادامه روند نزولی تا محدوده ۳۵۰۰۰دلار گمانه‌زنی برای سقوط‌های بزرگ‌تر را تقویت کرد.تا زمان نگارش این مطلب بیت‌کوین به منطقه حمایتی ۳۵۰۰۰دلار واکنش نشان داده است. این منطقه از نگاه بسیاری از تحلیلگران منطقه پولبک به حساب می‌آید.

چنانچه بیت‌کوین نتواند این منطقه را حفظ کند شاهد تکمیل الگوی سروشانه در تایم فریم روزانه خواهیم بود که تحلیلگران در ادامه روند نزولی مناطق ۳۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰ هزار را پیش‌بینی می‌کنند. تحلیلگران می‌گویند با واکنش مثبت به سطح ۳۵هزار دلار باید منتظر روند صعودی و تثبیت در بالای سطوح مقاومتی باشیم که در ادامه مسیر روند صعودی تماس با سقف تاریخی و رکورد جدید قیمتی را شاهد خواهیم بود.
حجم سرمایه‌های ورودی به صرافی‌های بزرگ با استناد به داده‌های کریپتوکوانت (CryptoQuant) ثابت است و سرمایه‌های خروجی ماینرها سیری صعودی دارد.کریپتوکوانت از این عوامل به‌عنوان نشانه‌هایی نزولی قیمت بیت‌کوین در بازار یاد می‌کند.

میانگین‌های متحرک ۵۰ و ۲۰۰ روزه به نقطه تلاقی رسیده‌اند. شاخص ترس و طمع هم به زیر ۲۵ کاهش پیدا کرده که نشان از افزایش فاصله سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با بازار دارد.این در حالی است که نباید فراموش کرد این شاخص‌ها کاملا بیانگر نوسانات بازارهای آنی نیستند.
رسیدن قیمت بیت کوین به بازه ۵۰۰/۳۵ تا ۳۵۰۰۰ دلار می‌تواند باعث سقوط بیشتر به محدوده قیمت ۳۳۰۰۰ تا ۳۱۰۰۰ دلار شود.بنا به توئیت‌های معامله‌گران،حجم سفارش خرید در محدوده قیمت ۳۱۰۰۰ دلار قابل توجه است.

کدخبر: ۳۹۷۵۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر