کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۲۲۸۸
تاریخ خبر:

تابلوی ‌ورود ‌ممنوع پیش روی شیر ‌جوان

روزنامه هفت صبح | پژو جزو یکی از محافظه‌کارترین خودروسازان جهان است. به ندرت از سوی این شیر کهنه‌کار فرانسوی خودرویی معرفی می‌شود که بتوان با هیجان زیاد درباره آن صحبت کرد و حتی آرزوی خریدش را در ذهن پروراند اما بعضاً مدل‌هایی هم بوده‌اند که بیانگر از رد شدن از خطوط قرمز نانوشته این شرکت بوده‌اند. یکی از این تک‌خال‌ها در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمد.

پژو RCZ از ماه مه ۲۰۱۰ رسماً وارد بازار اروپا شد. نکته جالب آنکه این کوپه ۲+۲ فرانسوی در خاک فرانسه تولید نمی‌شد و شرکت مگنا اشتایر اتریش مونتاژ آن را برعهده گرفته بود. RCZ در دو نسل به تولید رسید که نسل اول آن مربوط به سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ و نسل دوم مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بود. RCZ در ۸۰ کشور جهان (به جز آمریکا) قابل خریداری بود و آمار فروش بالایی را نیز ثبت کرد.

تک و توک نمونه‌های محدودی از نسل اول آن نیز وارد مناطق آزاد کشور شدند. به‌رغم گمانه‌زنی‌ها RCZ هیچگاه به صورت رسمی وارد نشد ‌ یا ‌ روی خط مونتاژ قرار نگرفت. شاید بتوان علت اصلی این امر را شباهت زیاد RCZ به ۲۰۷ دانست که در صورت ورود به بازار قیمت‌گذاری بالایی را تجربه می‌کرد و نمی‌توانست با نمونه‌های خارجی دیگر رقابت کند.

RCZ در سطح جهانی خودرویی موفق بود و توانست پنج بار جایزه بهترین خودروی اسپورت را از سوی نشریه دیزل‌کار و جایزه کوپه سال ۲۰۱۰ را از سوی برنامه تاپ‌گیر دریافت کند. قیمت نمونه‌های کارکرده آن در بازار جهانی بین ۲۲ تا ۳۶ هزار دلار است.پژو RCZ نمونه یک خودروی اسپورت است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

در نگاه اول شما با سقف شیشه‌ای و فضایی روبه‌رو می‌شوید که با دو برآمدگی روی آن، مدل خاص و شاهکاری قابل توجه و درخور تقدیر و تحسین است. ارتفاع بسیار پایین این خودرو که ۱۳۵ سانتی‌متر است نیز از دیگر نکاتی است که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد .ایجاد این برآمدگی برسطح شیشه سقف نکته‌ای دقیق جهت فراهم کردن آیرودینامیک بی‌نظیر پژو RCZ است.

طراحی RCZ در نمای جلو بر اساس طراحی سنتی پژو و با نیم‌نگاهی به ۳۰۸ انجام شده است. در نمای عقب نیز از چراغ‌های قوس‌دار و خطوط تیز در سپر استفاده شده که به زیبایی خودرو افزوده‌اند.
کابین RCZ به‌رغم تنگ ‌بودن به زیبایی طراحی شده است و حس جوان‌پسندی را به مخاطب القا می‌کند. امکانات آن نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد و حتی می‌تواند با نمونه‌های روز رقابت کند:

صندلی‌های الکتریکی، گرمکن صندلی، کیسه‌های هوای جانبی، تهویه مطبوع دو نقطه‌ای‌، ساعت آنالوگ مرکزی‌، کامپیوتر سفری بعلاوه سیستم Follow me، سنسورهای پارک جلو و عقب، شیشه‌های برقی ضد بخار از مزایای موتورهای توربو مصرف کم آنهاست و پژو RCZ نیز در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور ترکیبی تنها ۷٫۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای یک خودروی اسپورت عدد نسبتاً خوبی است. انتقال نیرو در این خودرو نیز با استفاده از یک گیربکس شش دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلویی صورت می‌گیرد.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۲۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر