کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۱۱۴۵
تاریخ خبر:

ب‌ام‌و X۷؛ غول خفته بیدار شد

هفت صبح|جدیدترین، بزرگترین و گران‌ترین شاسی‌بلند شرکت ب.ام.و بالاخره رونمایی شد تا پس از ۴ سال طرح خودروساز آلمانی برای این رده مشخص شود. ب.ام.و ایکس ۷ که به صورت اس‌یووی و با گنجایش هفت سرنشین طراحی و ساخته شده از بالا ترین سطوح تجهیزاتی و ایمنی-رفاهی شرکت برخوردار بوده و کیفیت ساخت بالایی دارد. این خودرو که ‌و در کارخانه "اسپارتان‌برگ" ب.ام.و واقع در کارولینای جنوبی ساخته می‌شود، طبق ادعای منتقدان ب.ام.و، یک لیموزین سری ۷ مرتفع است که به سیستم ۴چرخ محرک مجهز گشته و بهای بالایی دارد.

البته برخی هم معتقدند شاسی‌بلند X7 یک نسخه مبالغه‌آمیز از شاسی‌بلندهای دیگر ب‌ام‌و نظیر ایکس۵ و ایکس۳ بوده که ظاهری پرابهت در میان مدل‌های دیگر شاسی‌بلند این کمپانی دارد. در نمای روبه‌رویی این خودرو یک جلوپنجره غول‌پیکر سریعا نگاهتان را جلب خواهد کرد. چراغ‌های باریک LED در نمای جلو از کنار جلوپنجره به اطراف کشیده شده‌اند. طراحان درهای عقب رابزرگتر از درهای ردیف جلو طراحی کرده‌اند تا دسترسی به صندلی‌های ردیف دوم و سوم آسانتر شود.
مدل اول به یک موتور ۳ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر مجهز است که با گشتاور ۴۴۷ نیوتن‌متر توانی برابر ۳۳۵ اسب‌بخار تولید می‌کند و باعث می‌شود تا خودرو تا در ۵٫۸ ثانیه به شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل دوم هم به یک موتور ۴٫۴ لیتری V8 توئین‌توربو با گشتاور ۶۴۹ نیوتن‌متر و قدرت ۴۵۶ اسب‌بخار مجهز است که در ۵٫۲ ثانیه خودرو را به شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند.
هر دوی این موتورها با یک سامانه انتقال قدرت ۸ سرعته با قابلیت محرک تمام چرخ مجهز می‌شوند. خریداران اروپایی مدل ۵۰i را دریافت نمی‌کنند و به جای آن می‌توانند دو گزینه دیزلی را خریداری کنند. کابین X7 فضای لوکس و جاداری در اختیار مسافران قرار خواهد داد. داشبورد اشتراکات زیادی با ب.‌ام.و‌های مدرن امروزی دارد ولی فرم و جنس خاص جعبه دنده یکی از بهترین مواردی است که در این خودرو باید حتما ان را لحاظ کرد. البته یک صفحه اطلاعات و سرگرمی ۱۲٫۳ اینچی در کنار یک نمایشگر دیجیتالی هم در داشبورد وجود دارد که سطح ایکس۷ را بسیار بالا برده است.
مجموعه‌ای از دکمه‌ها در مرکز کنسول در کنار اهرم تغییر دنده قرار گرفته‌اند. این دکمه‌ها برای تنظیم ارتفاع سیستم تعلیق و حالت رانندگی طراحی شده‌اند. سیستم تهویه چهار ناحیه‌ای به صورت استاندارد راحتی سرنشینان را رقم می‌زند و سیستم پیشرفته‌تر ۵ حالته به عنوان یک گزینه انتخابی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
سانروف شیشه‌ای پانورامیک سه پنله باعث ورود نور فراوان طبیعی به درون کابین می‌شود. صندلی های "کاپیتانی" ب.‌ام‌.و نیز می‌تواند به صورت گزینه انتخابی در ردیف دوم X7 ارائه شود. این صندلی‌ها تمام گزینه‌های تنظیمی صندلی راننده را دارد و راحتی فوق‌العاده‌ای را برای بقیه سرنشینان رقم می‌زند. از طرفی استفاده از این صندلی‌ها ظرفیت سرنشینان خودرو را از ۷ نفر به ۶ کاربر کاهش خواهد داد. اگر تمام صندلی‌ها سر جای خود ایستاده باشند، ظرفین فضای بار به ۱۳۶۷ لیتر رسیده و در صورت تا شدن صندلی ها با فضای ۲۵۶۰ لیتری مواجه خواهیم شد. این خودرو همچنین به پیشرفته‌ترین سیستم‌های کمک راننده مجهز شده و پیش‌فروش آن از ماه اکتبر آغاز خواهد شد. طبق اعلام شرکت آلمانی، فروش این خودرو در آمریکا از ماه مارس ۲۰۱۹ هم زمان با ورود ب‌ام‌و سری ۳ به نمایندگی‌های فروش آنهم با بهایی بین ۷۳,۹۰۰ و ۹۲,۶۰۰ دلار آغاز خواهد شد.

کدخبر: ۲۳۱۱۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ely

    خیلی زشته

  • keramat260

    اگه پراید بزاره