کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۵۵۵۶
تاریخ خبر:

بی‌مرگ و بدون صدا مثل لکسوس‌ ES۳۵۰

روزنامه هفت صبح | آخرین نسل لکسوس ES را در ایران ندیده‌ایم. سه نسل از این محصول اما با حضور در بازار ایران ثابت کرده ژاپنی‌ها هم می‌توانند خودروهای لوکس جذابی بسازند. نسل‌های سوم، پنجم و ششم ES با داشتن ویژگی‌هایی نظیر قیمت مناسب، جای مناسب، دوام قابل تحسین و امکانات خوب ایده‌ای متفاوت از سدان پریمیوم را به خریداران ایرانی ارائه کردند.

ایده‌ای که به کل با آنچه در بنز E یا ب.ام.و سری۵ تجربه می‌کنیم، متفاوت است. در واقع هرچه رقیب ژاپنی صاف و ساده اما لوکس و زیبا به نظر می‌رسد، در نمونه‌های آلمانی حد و اندازه خودنمایی از راه سریع رفتن یا طراحی جذاب ‌یا هندلینگ سطح بالا متفاوت است. لکسوس که اسطوره بازار در تولید محصولات نرم و بی‌صداست، اغلب از سوی خریداران سخت‌پسند دست کم گرفته می‌شود و کسی هم سراغش نمی‌رود.

این را می‌توان از حد و اندازه فروش لکسوس LS در مقایسه با ب.ام.و سری۷ یا مرسدس اس کلاس فهمید. در رده‌های پایین‌تر البته اختلاف کمتر است و برای نمونه سری ای‌اس اوضاع بهتری دارد. برای نمونه نسخه ۲۰۱۱ این خودرو که فیس‌لیفت نسل پنجم به حساب می‌آید، در خلال یک دهه کار توانسته ارزش‌های خود را به خوبی نشان دهد.

همان‌طور که گفته شد این خودرو نسخه فیس‌لیفت شده نسل پنجم است و در مقایسه با مدل پایه، تغییرات اندکی در طراحی ظاهری به خود دیده است. بزرگ‌ترین مشخصه در کابین لکسوس ES350، کنسول تخم‌مرغی شکلی است که از قسمت بالایی داشبورد تا کنسول میانی امتداد یافته است. این طراحی در سال ۲۰۰۶ یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین‌ها به‌شمار می‌رفت اما اکنون چندان مورد توجه نبوده و قدیمی به نظر می‌رسد.

با این وجود به دلیل طراحی کلاسیک فضای داخل کابین، همچنان می‌تواند به عنوان خودرویی لوکس و تجملی ایفای نقش کند. ترکیب قطعات براق نقره‌ای با ظریف‌کاری‌های چوبی و نیز پلاستیک نرم و باکیفیت کمک کرده تا ای‌اس خودرویی ساده و مجلل به نظر برسد.اتاق هم خوشبختانه بزرگ است. فاصله بین دو محور ۲۷۷۶ میلی‌متری در این خودرو باعث شده فضای بسیار مناسبی برای ردیف جلو و عقب این خودرو مهیا شود و به عنوان یکی از جادارترین خودروهای موجود در این رده شناخته شود.

صندوق بار هم به همین منوال بزرگ است تا بتوان ای‌اس را یک سدان متوسط خانوادگی نیمه لوکس نامید که برای تند رفتن خیلی هم کند نیست!نمونه‌های شش سیلندر موجود در بازار ایران اغلب با مدل ۲۰۱۱ وارد کشور شده و از قضا چیزی از ماکسیما یا برخی از سدان‌های مشابه کم ندارد. پیشرانه شش سیلندر ای‌اس۳۵۰ با حجم دقیق ۳۴۵۶ سی‌سی قادر است نیزویی معادل۲۷۲ اسب‌بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر ۴۷۰۰ دور در دقیقه را تولید کند.

این نیرو از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. طبق تجربه خریداران، این سدان ژاپنی ۱٫۷ تنی تنها به زمانی حدود ۶٫۲ تا ۶٫۷ ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. خب این یعنی ای‌اس۳۵۰ از ماکسیما، پاسات، کمری، تالیسمان و حتی بنز ای۲۰۰ مدل ۲۰۱۸ سریع‌تر است.

خوشبختانه در کنار این عملکرد مناسب، خودرو در سیکل ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی بین ۹تا ۱۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این خودرو که هم‌اینک بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان قیمت دارد، مستقیما رقیب هیوندای جنسیس، نیسان تیانا و کیا اوپیروس است و البته ایمنی، شتاب و امکانات بهتری نسبت به اغلب رقبای خود دارد. قیافه‌اش هم گرچه کمی کش آمده و محافظه‌کار به نظر می‌رسد ولی برای افرادی با مشخصات این خودرو کاملا راضی‌کننده است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۴۵۵۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر