کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۵۱۴
تاریخ خبر:

بی‌خیالی مشکوک و نگران‌کننده ویلموتس

روزنامه هفت صبح | سه شوخی درباره احکام کمیته انضباطی بر سر تعلیقی بودن و نبودن حکم بازی سپاهان و پرسپولیس، مارک ویلموتس و هیات فوتبال .

*** اسکرین‌شات از احکام کمیته انضباطی!
این مسئولان کمیته انضباطی هم واقعا برای خودشان شاهکاری هستند! بر سر تعلیقی بودن و نبودن یک بازی چنان جنجالی ایجاد کرده‌اند که بیا و ببین! برای اثبات ادعای خود سندی منتشر کرده‌اند که از بالا تا پایین پر از سوتی و اشتباه است و حالا انتظار دارند ملت حرف‌شان را باور کنند! ابتدا مدعی شدند رسانه‌ها به اشتباه کلمه «تعلیقی» را در حکم بازی سپاهان و پرسپولیس حذف کرده‌اند. این در حالی بود که همه رسانه‌ها خبر را از سایت رسمی فدراسیون فوتبال نقل کرده‌ بودند.

بعد از این اتفاق، دبیر کمیته انضباطی هم به صراحت اعلام کرد رای محرومیت قطعی بوده ‌ تا شائبه دستکاری شدن رای پیش بیاید. تغییر رقم جریمه باشگاه سپاهان از ۸۰ میلیون به ۹۰ میلیون در سند جدید این شائبه‌ها را بیشتر هم کرد! اما ساعتی بعد دبیر کمیته انضباطی نظرش را عوض کرد! با دقت بیشتر در سند جدید فدراسیون مشخص شد که این نامه نه تاریخ و امضا دارد و نه حتی شماره! در ادامه فدراسیون در ادعایی عجیب مدعی شد که دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان می‌توانند شهادت بدهند که رای ما از اول هم تعلیقی بوده! یک روز بعد هم مهدی دادرس عضو کمیته انضباطی از رای فدراسیون دفاع کرد در حالی که روز قبل گفته بود:

«فقط آدم‌های مریض می‌گویند کمیته استیناف پرسپولیس را می‌بخشد!» از دو روز پیش هم ماجرای سه جلسه محرومیت تعلیقی علیرضا بیرانوند و اعمال نشدن آن بعد از حکم محرومیت جدید او به خاطر بازی با سپاهان سوژه فضای مجازی شده و کمیته انضباطی به شدت تحت فشار قرار گرفته است. البته هوز معلوم نیست نتیجه این داستان چه می‌شود اما خوبی این اتفاقات این بود که ما فهمیدیم از این به بعد باید از اخبار سایت فدراسیون اسکرین‌شات بگیریم تا بعدا نتوانند زیر همه چیز بزنند!

*** بی‌خیالی مشکوک و نگران‌کننده ویلموتس
اصلا از همان روزهای اول هم یک بی‌خیالی عجیبی در حرکات و رفتار مارک ویلموتس وجود داشت. او را به ایران آوردند تا مذاکره کنند و ساعتی بعد یک بیل دست او دادند تا یک درخت بکارد. او هم با لبخندی ملیح و رویی گشاده این کار را انجام داد. در قرارداد ویلموتس هم به خاطر تجربه‌ای که از قرارداد کی‌روش به دست آمده بود، همه جوره دست و بالش را بستند اما او همه چیز را پذیرفت. حالا چند ماهی از حضور او در تیم ملی ایران می‌گذرد.

اردوی آخر او لغو شده، بازی تدارکاتی تیمش با بنگلادش هم به هم خورده، از شروع لیگ برتر هم خبری نیست و نمی‌دانیم اردوی بعدی تیم ملی کی آغاز خواهد شد اما هر چه ما نگران این وضعیت هستیم، ویلموتس هیچ مشکلی با آن ندارد! اصلا همه این‌ها به کنار! حتی پول او را هم که موعد قسط اولش رسیده نداده‌اند اما او خم به ابرویش نیاورده است! وقتی همه این‌ها را کنار هم می‌گذاریم و با رفتارهای کی‌روش مقایسه می‌کنیم بدجوری نگران می‌شویم.

کی‌روش حتی به خاطر یک روز تاخیر در اردوی تیم ملی زمین و زمان را به هم می‌ریخت و ساختمان فدراسیون را روی سر کفاشیان و تاج خراب می‌کرد و البته در مقابلِ تاخیر در دریافت پولش هم کوتاه نمی‌آمد و به شدت اعتراض می‌کرد. اما ویلموتس هیچ اعتراضی به وضعیت بد فدراسیون و تیم ملی ندارد. این بی‌خیالی او کمی مشکوک هم هست.

اصلا بعید نیست با ادامه این وضعیت و پرداخت نشدن پولش، ناگهان زیر هم چیز بزند و طبق بندی در قراردادش، تیم ملی ما را ول کند و برود و دست ما را در پوست گردو بگذارد.! آن هم در آستانه بازی‌های انتخابی جام جهانی! راستش بعد از ماجرای برانکو و پرسپولیس چشم ما بدجوری ترسیده و نگرانیم کاری را که او با پرسپولیس کرد، ویلموتس هم با تیم ملی‌مان بکند!

***کاروانسرایی به اسم هیات فوتبال!
روز یکشنبه بود که ناگهان تصویر دفتر ثبت قراردادهای هیات فوتبال در رسانه‌های مختلف منتشر شد. آن هم صفحاتی که در آن قرارداد استقلالی‌ها ثبت شده بود. در این تصاویر رقم قرارداد بازیکنان استقلال هم مشخص بود و حالا دیگر همه می‌دانستند رقم ثبت شده قرارداد بازیکنان استقلال در هیات فوتبال چقدر است! البته که به نظر می‌رسد تعدادی از این ارقام واقعی نباشند چرا که شایعات زیادی درباره رقم قرارداد بعضی از ستاره‌های استقلال وجود داشت که با رقم ثبت شده در دفتر هیات فوتبال فاصله‌ای نجومی داشت.

اما هر چه بود، این اتفاق با عصبانیت مسئولان استقلال همراه شد و بیانیه اعتراض‌آمیز این باشگاه در سایت رسمی‌اش منتشر شد. استقلالی‌ها مسئولان هیات فوتبال را مقصر اصلی لو رفتن قراردادهای‌شان می‌دانستند و از آنها خواستند شرایط لازم برای تکرار نشدن این اتفاق را به وجود بیاورند. اما هیات فوتبال خود استقلالی‌ها را مقصر اعلام کرد! آنها مدعی شدند بی‌انضباطی نماینده باشگاه استقلال و پراکندگی اسناد این باشگاه ‌ هنگام ثبت باعث لو رفتن قراردادها شده است‌ اما به نظر می‌رسد هیات فوتبال در حال فرافکنی است. البته درست است که مسئولان باشگاه استقلال هم باید مراقب می‌بودند تا این مشکل پیش نیاید اما واقعیت این است که اسناد لو رفته، از دفتر ثبت قراردادهای هیات فوتبال منتشر شده‌اند.

یعنی عکاسان و خبرنگاران تا یک قدمی میز مسئول ثبت قراردادها آمده‌اند و به راحتی با دوربین خود از صفحه قرارداد بازیکنان استقلال عکس گرفته‌اند! این دیگر ربطی به بی‌انضباطی نماینده استقلال و پراکندگی اسناد این باشگاه ندارد. در واقع مسئول اصلی رخ دادن این اتفاق خود مسئولان هیات فوتبال هستند که به راحتی اجازه می‌دهند خبرنگاران در کمترین فاصله با اسناد و دفاتر مهم این هیات قرار بگیرند و اطلاعات کسب کنند!

کدخبر: ۲۷۴۵۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر