کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۷۳۰
تاریخ خبر:

بی‌تاثیر بودن داروهای معروف در درمان کرونا

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید اینکه بسیاری از داروهای معروف در درمان کرونا در عین بی‌تاثیر و کم تاثیری، عوارض جانبی خطرناکی نیز دارند، گفت: همراهان بیماران کرونایی از درخواست داروهای متعدد خودداری کنند؛ چراکه مراقبتهای پزشکی و پرستاری و استفاده از اکسیژن و بعضی داروهای ضد التهاب معمولی تاثیر اصلی را در بهبود بیماران دارند.

دکتر ایرج حریرچی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کرونا در تهران، گفت: در استان تهران هنوز میزان بستری به ترخیص روزانه ۱.۵ الی ۲ برابر بیشتر است.

وی افزود: آمار ۵۳۰۰ بیمار بستری و ۱۲۰۰ بیمار در تخت های ویژه در تهران، نگران کننده است.

حریرچی درباره داروهای مورد استفاده در بیماری کرونا و اصرار برخی خانواده ها نسبت به مصرف دارویی خاص برای بیمارشان، ادامه داد: لازم است تاکید کنیم که مطالعه جامع و چند قاره ای سازمان بهداشت جهانی بی تاثیر بودن داروهای معروف در درمان کرونا را نشان داد. در عین حال اکثر قریب به اتفاق داروهای دیگر هم یا بی تاثیر یا بسیار کم تاثیر هستند.

وی گفت: بسیاری از این داروها در عین بی تاثیر و کم تاثیری، عوارض جانبی خطرناکی نیز دارند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: بر همین اساس همراهان بیماران کرونا از درخواست داروهای متعدد خودداری کنند؛ چراکه مراقبت های پزشکی و پرستاری و استفاده از اکسیژن و بعضی داروهای ضد التهاب معمولی تاثیر اصلی را در بهبود بیماران دارند.

حریرچی تاکید کرد: همکاران محترم در مراکز درمانی، راهنماهای بالینی ابلاغی کمیته علمی معاونت درمان را جهت درمان بیماران مبتلا به کار گیرند.

کدخبر: ۳۵۴۷۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    چرا مردم و احمق تصور میکنن